החות'ים בתימן פרסמו הערב (שני) תיעוד מההשתלטות על אוניית המשא בים האדום אתמול, ובו נראים יורדים ממסוק שנחת על הסיפון, ומסתובבים על האונייה בנשק שלוף בקריאות סיסמת החות'ים שכוללת קריאות נגד ישראל והיהודים. חלק מאנשי המיליציה נכנסו ואיימו בנשק שלוף על הצוות בגשר הפיקוד. צפו בתיעוד.

המיליציה החות'ית, שליחי איראן בתימן, חטפו אתמול את האונייה Galaxy Leader והשתלטו עליה. הספינה נמצאת בבעלות חברת הספנות "Ray" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, אולם לא היו עליה ישראלים. הספינה, שנושאת את דגל בהאמה, יצאה לפני ארבעה ימים מנמל פורט סעיד במצרים, בדרכה דרומה לכיוון הודו.
בדובר צה"ל אישרו אתמול כי ספינת המשא נחטפה ללא ישראלים עליה, ומסרו כי "מדובר באירוע חמור מאוד ברמה עולמית. זאת ספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים. לא מדובר בספינה ישראלית".
הכותרת
למה ישראל לא מנתקת את האינטרנט בעזה?
21:11
5 צפייה בגלריה
תיעוד השתלטות ח'ותים על אוניית משא בים האדום
תיעוד השתלטות ח'ותים על אוניית משא בים האדום
מסתובבים בספינה, בקריאות נגד ישראל והיהודים
משרד ראש הממשלה אמר כי מדובר ב"התקפה איראנית", וקבע כי "האונייה, בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה בהכוונה איראנית על ידי מיליציית החות'ים בתימן. על הסיפון היו אנשי צוות מלאומים שונים, בהם אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים, ולא נכחו בה ישראלים. זה מעשה טרור איראני נוסף שמבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות טהרן נגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לסרטון ההשתלטות על הספינה: "אם היה צורך בהוכחה נוספת לכך שרשת הטרור והכאוס של איראן מאיימת על העולם, כעת מגיעות החדשות שכוח פרוקסי איראני אחר, המיליציה החות'ית של תימן, תפסה ספינת סחר במים בינלאומיים. שודדי ים חמושים חטפו את כלי השיט "Galaxy Leader", בדרך להודו מטורקיה דרך הים האדום, לאור יום. הם הודיעו על כוונתם מבעוד מועד ופרסמו צילומים המפארים את המתקפה בזמן שהקהילה הבינלאומית צפתה ולא עשתה דבר. כוחות הכאוס והברבריות שתקפו את ישראל ב-7 באוקטובר עוברים כעת לשוד בים הפתוח. איראן ושלוחיה - חמאס בעזה, חיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן - תוקפים לא רק את ישראל אלא את הסדר הבינלאומי".
החות'ים בתימן איימו בתקופה האחרונה לחטוף ספינות שנושאות את דגל ישראל או נמצאות בבעלות חברות ישראליות נוכח המלחמה. הם קראו למדינות העולם "להוציא את אזרחיהן העובדים על הספינות, להימנע ממשלוח או עבודה על גבי הספינות האלה, ולהודיע לאוניות להתרחק מהן".
מתחילת המלחמה מנסים שליחי איראן בתימן לאתגר את ישראל. בין השאר שיגרו לעבר העיר אילת טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים. חלקם יורטו על ידי ספינות מלחמה של הצי האמריקני בים האדום, ואחרים יורטו על ידי מערכות ההגנה של ישראל - מטוסי קרב, מערכת "חץ" ועוד.
חבר הלשכה המדינית של החות'ים בתימן, חזאם אל-אסד, אמר אתמול כי החות'ים לא יאפשרו לספינות ישראליות לעבור דרך מצר באב אל-מנדב המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי. דובר צבא החות'ים בתימן, יחיא סריע, טען כי "כוחות חיל הים שלנו ביצעו מבצע צבאי בים סוף, השתלטו על ספינה ישראלית ולקחו אותה לחוף תימן. החות'ים מטפלים בצוות הספינה בהתאם לערכים של דת האיסלאם". לדבריו, "אנו מזהירים שוב את כל הספינות השייכות לאויב הישראלי או עובדות איתו - כי הן יהפכו למטרה לגיטימית עבור הצבא החות'י".