את סגן-אלוף נתנאל (נתי) אלקובי ז"ל פגשתי ביום חמישי האחרון בפאתי חאן יונס, כשהתלוויתי לכמה קצינים מחטיבת המילואים 646. הגענו לזירת לחימה שכללה סריקה של מבנים באזור עבסאן הקטנה, שאותה הוביל הגדוד שעליו פיקד, 630. הקצינים והחיילים שמסביבנו הסבירו לנו שתכף "יגיע הכוכב", כלומר המג"ד אלקובי, שהיה ידוע בכריזמה ובנוכחות שלו. ואכן תוך כמה שניות חבר אלינו נתי, שסיפר לי כי זה לא המפגש הראשון שלו עם אנשי "פאודה". "פגשתי כבר את עמדי, עכשיו אותך, אתה לא הראשון מהקאסט", הוא סיפר.
1 צפייה בגלריה
סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל
סא"ל (במיל') נתנאל יעקב אלקובי ז"ל
סא"ל (במיל') נתנאל אלקובי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
הסיפור של הגדוד המיוחד הזה שונה במקצת מאלה שמוכרים לנו. גדוד 630 הוא בכלל גדוד הגנה של החטיבה הדרומית של אוגדת עזה. המפקד שלהם, אלוף-משנה אסף חממי, נהרג בשבעה באוקטובר וגופתו נלקחה לעזה. הגדוד עצמו, על אף שרבים מאנשיו אינם יוצאי החטיבות המובחרות בסדיר, התארגן מהר מאוד והצטרף ללחימה עוד באותו אחר צהריים.
סגן-אלוף אלקובי סיפר לי בגאווה שלפני כחודש וחצי עבר הגדוד בפיקודו (וביוזמתו) שורה של אימונים, "כדי להעלות כשירות". הוא סיפר שהם הצטרפו לפשיטות שונות ברצועה ולחטיבה 646 "בכבוד גדול". בינתיים, בעודנו מדברים, החיילים של אלקובי סרקו את המבנה הסמוך והכניסו אליו כלב שמשמש את החטיבה כולה. בעוד החיילים סורקים את הבית, הסביר אלקובי שהתפקיד שלהם כעת הוא לאבטח את הציר הלוגיסטי שמוביל לחאן יונס. אנחנו כבר ארבעה חודשים במילואים, ורק תזכור לכתוב שם שצריך לתת בנו אמון. תנו אמון בתמרון", הוסיף בחצי חיוך.
הוא סיפר שהוא עובד כשף תפעולי של אחת המסעדות של אסף גרניט בצפון, על הכינרת, והספקנו לצחוק על העובדה שהתפקיד הזה של שף זוכה לעדנה מחודשת לנוכח סדרת הטלוויזיה "הטבח" ועוד כמה סרטים וסדרות אחרים שמתמקדים בעבודת השף.
הסריקה הסתיימה ואנחנו נפרדנו מהמג"ד שלא הפסיק לדבר על המוטיבציה העצומה של אנשיו. אתמול (שני) הוא נהרג עם רס"ן יאיר כהן (30) ורס"ל זיו חן (27) מפיצוץ מטען בחאן יונס. יהיה זכרם ברוך.