עשרות רבניות ונשות חינוך חתמו על עצומה חריגה שפונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להורות למערכת הביטחון להוציא מבידוד את רוצח שלושת בני משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, ולהעביר את אסיר העולם לאגף תורני.
לעיון בעצומה - לחצו כאן
עם החתומות על העצומה נמנות הרבנית דבורה ברטפלד ראש אולפנת בהר"ן, הרבנית ברוריה ביננפלד ממדרשת אורות עציון, הרבנית ד"ר חני פרנק ראש בית המדרש מתן שומרון, והרבנית דנה סליי ראש מדרשת הרובע היהודי.
2 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
(צילום: יריב כץ)
בעצומה נכתב: "מאז נאסר עמירם בן אוליאל לפני שבע שנים וחצי, הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל. בליל הסדר האחרון אושרה לראשונה בקשתו של עמירם בן אוליאל לעבור לאגף תורני בכלא ולקיים את מצוות החג, והדבר היה לו למשיב נפש". עוד נכתב כי "אל מול תנאיו הקשים של עמירם מקומם לראות מחבלים שנתפסו עם דם על ידיהם חוגגים במתקני הכליאה וזוכים ליחס מועדף".
עצומת הנשים היא חלק בשרשרת פעולות מחאה וקמפיין שמתנהל בימים אלו בנוגע לבן אוליאל. מטה המאבק, שהוקם תחת השם "צדק לעמירם" מונה עשרות אנשים מכל רחבי הארץ שפועלים לקידום שתי מטרות. האחת - שיפור תנאי מעצרו, והשנייה - להבליט את הקושי הראייתי לכאורה שבו התנהל התיק.
2 צפייה בגלריה
קורבנות הרצח: התינוק עלי, האב סעד והאם ריהאם דוואבשה
קורבנות הרצח: התינוק עלי, האב סעד והאם ריהאם דוואבשה
שלושת הנרצחים ממשפחת דוואבשה
(צילום: חסן שעלאן)
בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בספטמבר 2020 נגזרו על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר.
לאחר מתן גזר הדין הוא הגיש באמצעות עורכי דינו יהושע רזניק ואביגדור פלדמן ערר לבית המשפט העליון שנדחה פה אחד בספטמבר 2022. במסגרת ניהול המשפט נערך משפט זוטא שעסק בהליך גביית ההודאות מבן אוליאל ומנער נוסף בנוגע לאירוע הטרגי. בית המשפט פסל את ההודאות שהתקבלו תוך שימוש באמצעים מיוחדים, אך אישר את ההודאות שנגבו לאחר מכן.
בן אוליאל נמצא בתא מבודד בכלא אשל ובו הוא רשאי לקרוא כמות מסוימת של ספרים. הוא נמצא בתא 22 שעות, ובמשך שעתיים יכול לצאת לחצר סגורה ומגודרת. באחרונה, לאחר התערבותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מקבל בן אוליאל אפשרות לשוחח במשך שלוש שעות ביום עם אשתו ובתו.