יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר בצהריים (יום שלישי) בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" שהוא מוטרד מאוד ממה שקורה במדינה, על רקע ההצבעות הראשונות במהפכה המשפטית. לצד זאת, הוא התחבק עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפני שהתראיין - ובהמשך הבהיר כי ההסתדרות אינה שייכת יותר כמו בעבר למפלגת העבודה, אלא לכל המפלגות.
"אני מוטרד מאוד מהקולות, מהשיח הנפיץ ומהמחלוקת בעם", הוא אמר. "זה לא דבר שיכול לעבור בלי שהוא יטריד ויעשה באמת לא טוב לאנשים שמובילים ומנהיגים את הציבור. אי אפשר להתעלם מזה. חצי עם לא יכול להתעלם מחצי עם. כל צד צריך לשמוע את הצד השני. לדעתי אנחנו איבדנו את זה, ואנחנו צריכים להתחיל לחזור לדבר".
2 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
"אני אחליט מתי אני אשבית את העובדים". ארנון בר-דוד
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
"ההסתדרות עברה תהליך". בר-דוד עם סמוטריץ'
(צילום: יואב דודקביץ')
"אני חושב שאחרי שאתמול בלילה הקריאה הראשונה עברה, זה הזמן להתחיל לדבר על החוקים עצמם ולהתחיל להגיע לפשרות ברוח מתווה הנשיא", המשיך יו"ר ההסתדרות. "אני חושב שצריך לעשות רפורמה כזאת או אחרת, אבל לטעמי לא מופיעים בה הדברים החשובים להתנהלות של בית המשפט. אני חושב שזה לא טוב, אבל עכשיו זה הזמן שיישבו וידברו, יגיעו להבנה, יורידו את האווירה הנפיצה ואפשר יהיה להגיע להבנות ולהוריד את המתח הזה שממש מפצל פה את העם".
לפני שעלה בר-דוד לדבר, אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הוא מעריך אותו - וכי על שהשניים חלוקים בתפיסת עולמם הכלכלית והתחילו ברגל שמאל, בחודשיים האחרונים מתנהל משא ומתן אפקטיבי בין אנשי האוצר להסתדרות על הסכם שכר חדש. בר-דוד וסמוטריץ' אף התחבקו אחרי הריאיון של האחרון. בר-דוד התייחס לכך, ואמר כי "ההסתדרות עברה תהליך בארבע השנים האחרונות. ממצב של הסתדרות של מפלגה אחת שהייתה לה הסתדרות, אני היום נמצא בכל המפלגות, פעיל בכל המפלגות ומשפיע בכל המפלגות".

לדברי בר-דוד, אם ההסתדרות תשבית את המשק - זה יהיה במחאה על תנאי שכר ולא בגלל המהפכה המשפטית. "הכוח שלנו בכנסת הוא בכל הגושים, ואני מנצל היום את ההשפעה שלי והכוח שלי על מנת לנסות לגשר בין הגושים", אמר. "אני אחליט מתי אני אשבית את העובדים, ואני אשבית אותם רק על תנאי עובדים ושכר - כי קיבלתי את המנדט על תנאי העובדים והשכר שלהם, ולשם כך נבחרתי".