בלב שכונת עין כרם בירושלים, במנזר מוקף חומות בצורות, מקום שאמור להיות בטוח, ביצע לכאורה כומר שורת מעשים מגונים בקטינים שהשתייכו לקהילת "האחיות ציון". בראיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפרה אימו של אחד מהקטינים שהוטרדו לכאורה על ידי הכומר, טיאגו קרדוזו, על הטלטלה הנפשית שעבר: "הוא אמר לי 'הייתי שפן ניסיונות שלו, סוף סוף פגשתי מישהו שנתן לי להרגיש בן אדם - והוא השפיל אותי".
מדובר בקהילה במנזר שבו קיימת מסגרת לילדים זרים שההורים שלהם עובדים מהבוקר עד הלילה, כדי שלא יסתובבו ברחובות. הם עושים שם שיעורי בית, צופים בטלוויזיה ויוצאים לסרטים. טיאגו היה אחד מהמתנדבים שם."הילדים שלי מגיל אפס בתוך המסגרת הזו", סיפרה ב', אימו של הקטין.
2 צפייה בגלריה
הכומר טיאגו קרדוזו חשוד בעבירות מין כלפי נערים בגילאי 12-14
הכומר טיאגו קרדוזו חשוד בעבירות מין כלפי נערים בגילאי 12-14
"הבן שלי הרגיש איתו בנוח, הכומר ניצל זאת ופגע בו". הנאשם טיאגו קרדוזו
לדבריה, "הבנתי שמשהו חריג ברגע שטיאגו הפסיק ליצור קשר. שאלתי את הבן שלי מה קרה, והוא סיפר שנגע בו כמה פעמים. ההטרדות היו בתוך המנזר, בחדר טלוויזיה. הוא היה מזמין את הבן שלי לשבת ונוגע בו. הבן שלי ביקש לא לספר לאף אחד, הוא נער בעל מוגבלות. לי הוא גילה את זה בצורה מאוד קשה. הוא הרגיש נבוך. מאוד קשה לו להיפתח לאנשים משום שהוא עבר הרבה טראומות, וסוף סוף הוא פגש מישהו שהרגיש בנוח איתו. בסוף הכומר ניצל זאת ופגע בו".
האם הוסיפה כי "כאמא דואגת ביקשתי מהכומר שיבוא אליי. התעמתי איתו. אמרתי לו שהבן שלי פירט הרבה דברים. הוא השיב שזה לא נכון. הוא היה מאוד מופתע מהשיחה, לא אשכח לעולם את הבעת הפנים שלו. בתחילת השנה הגיע אליי איש דת. שיתפתי אותו באירוע, כי מאז מה שקרה ניתקתי איתם קשר. הבן שלי כבר היה בשל להגיש תלונה במשטרה. כהן הדת העביר את הפרטים למשטרה".
2 צפייה בגלריה
הכומר טיאגו קרדוזו חשוד בעבירות מין כלפי נערים בגילאי 12-14
הכומר טיאגו קרדוזו חשוד בעבירות מין כלפי נערים בגילאי 12-14
"חיפש את הילדים החלשים בקהילה". המנזר בירושלים
בהמשך אמרה האם כי "לאט לאט, עם הורים נוספים, חיברנו את התמונה. הבנו שיש דפוס פעולה דומה עם עוד ילדים במנזר. הוא חיפש את הילדים החלשים בקהילה ופגע בהם. איך אפשר בכלל להעלות על הדעת שכומר יטריד מינית ילדים בתוך מנזר? אני ממליצה להורים לשים לב איפה אתם מפקידים את הילדים שלכם. וגם לשים לב: דפוס ההתנהגות של הילדים משתנה ברגע שיש פגיעה".
לפני כשבועיים הוגש כנגד הכומר קרדוזו, אזרח ברזיל בשנות ה-30 לחייו, כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין אישומים של מעשים מגונים בחמישה קטינים שטרם מלאו להם 16. על פי המתואר, הוא פגע מינית בנער המאובחן על הרצף האוטיסטי בזמן שנכח בסלון המנזר. רק לאחר שקרדוזו שמע שמישהו מתקרב לחדר הוא חדל ממעשיו. הקטין ברח לחדר השירותים עד ששמע כי הכומר עזב את המקום. באירוע אחר ישב הכומר עם כמה קטינים בסלון המנזר. "במהלך הביקור שהו המתלוננים בסלון וישבו על הספות מול הטלוויזיה. בשלב מסוים הגיע הנאשם לסלון, התיישב לצד המתלוננים ונגע לכל אחד מהם באיבר מינו מעל המכנסיים לפרק זמן קצר", נכתב בכתב האישום.
באירוע נוסף שבו מואשם הכומר נטען כי הגיע למקום בו שהו קטינים חברי הקהילה כדי להיפרד מהם לפני חזרתו לברזיל. "ד' ניגש לנאשם ונפרד ממנו בחיבוק", נכתב בכתב האישום, "ומיד לאחר מכן, בעודם עומדים אחד מול השני, נגע הנאשם עם ידו באיבר המין של ד' מעל המכנסיים ועזב את המקום. זמן קצר לאחר מכן ישב הכומר שוב עם ד' מחוץ לחדר האוכל בכנסייה וביצע בו מעשים מגונים. בעודם יושבים זה לצד זה ומשוחחים, נגע הנאשם פעם נוספת באיבר מינו של ד' מעל המכנסיים".
 חליל עטוןעו"ד חליל עטון
עו"ד חליל עטון, המייצג את האם ובנה, מסר: "לאחר שמיעת העובדות מהמתלונן ואימו ולאחר הגשת כתב האישום נגד הכומר, מדובר בניצול מיני בנסיבות קשות ומחמירות אשר מצדיקות הטלת העונש המקסימלי. משרדנו יפעל להשיג את זכויות הנפגע במלואן על פי החוק".