2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק, ירושלים
מחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי )
יום אחרי החלטת הממשלה על ביטול הבידודים במערכת החינוך ועל רקע המחלוקת בין רופאי הילדים, מבהיר הבוקר (ה') החוג לרפואה דחופה בילדים כי המצב במחלקות ובמיונים לילדים בבתי החולים לא מחייב את בידוד הילדים בבתי הספר, וכי "התמונה שניסו לצייר אתמול היא לא תואמת את המציאות".
הדברים נאמרים על רקע בדיקת ynet מאתמול שהעלתה כי רוב הילדים המאומתים בבתי החולים מאושפזים מסיבות שאינן קורונה. מנגד, יש לציין כי איגוד רופאי הילדים שינה אתמול את עמדתו והחליט לתמוך בהמשך הבידודים.
"בהינתן שזו הסיטואציה, התועלת של לבודד מישהו שבמקרה תפסו שהוא מאומת אל מול הנזק המוכח של החסך החברתי של הילדים הוא בכלל לא שקול", אומר פרופ' איתי שביט, ראש החוג לרפואה דחופה בילדים. "לכן, טוב עשתה הממשלה שכרגע הפסיקה את הבידודים בבתי הספר. צריך לעשות כל יום חישוב מחדש וכרגע אין שום תועלת מוכחת לבידודים הללו.
"בניגוד לגלים הקודמים שבהם נעשו PCR וחקירות וידענו בוודאות מהי כמות המאומתים, היום אנחנו בסיטואציה שהגיעה לממדים מאוד גדולים ובה אין PCR ואין חקירות, כך שאי אפשר להבדיל מי מאומת ומי לא. לכן אין שום טעם בבידודים האלה ואל מול התהליך שמייתר את עצמו עומד הנזק של לקחת ילדים ולמנוע מהם את הקשר החברתי, והנזקים הללו מאוד משמעותיים לילדים. הבידודים הם רעיון טוב כאשר הם מוכחים שהם עוזרים ואל מול הסיכוי לסכנת חיים, וזו לא הסיטואציה".

פרופ' שביט אמר עוד: "המחלקות לא מלאות, ורוב הילדים מאושפזים במצב קל ועם קורונה ולא בגלל קורונה. הרבה ילדים בכלל אחרי טראומה כמו למשל מישהו ששבר את הרגל, וזה מצחיק שהם בכלל רשומים כקורונה. מה זה קשור? בטיפולים הנמרצים רוב הילדים הם כרוניים שיש להם גם קורונה, ולכן לא צריך לא צריך להפוך את זה למשהו מאיים. באשר לתסמונת PIMS (שעלולה לפגוע בילדים מחלימים), יש כרגע שלושה ילדים בישראל, כולם במצב קל.
"הכי חשוב לשלוח מסר מרגיע: אנחנו במלר"דים עוקבים אחרי המגמות ברמת השעה ובזמן אמת, ואנחנו יודעים על המקרים. אם תהיה עלייה נדע בזמן אמת ונרים דגל אדום. כרגע אנחנו מרימים דגל ירוק. מחר או מחרתיים נראה, אבל הנתונים שנמצאים אצלנו הם מהימנים. אנחנו ממש בעד החזרת הלימודים כרגע ולא רואים שום תועלת אלא נזק".
2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס וניצן הורוביץ
שרון אלרעי פרייס וניצן הורוביץ
גיבוי מהשר. אלרעי פרייס והורוביץ
(צילום: לע"מ)
במקביל, שר הבריאות ניצן הורוביץ פרסם היום הודעת גיבוי לראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, לאחר שנחשף אתמול ב-ynet שוחחה בימים האחרונים עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד כדי ליצור לחץ שיוביל לדחיית ביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך. השר הורוביץ הכחיש כי אלרעי פרייס היא זו שפנתה לבן דויד.
"לצערי, גם הפעם מופצים שקרים ותדרוכים נבזיים נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס", כתב הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו. "יש מי שרואה בהפצת השקרים נגדה ובהתקפות כלפיה מנוף פוליטי. אז שיהיה ברור - במשמרת שלי פרופ' אש, ד"ר אלרעי פרייס, פרופ' זרקא וכל מאנשי משרד הבריאות יקבלו גיבוי מלא, ימשיכו להביע כל אחד את עמדתו, וימלאו את חובתם הציבורית".