צריך להיות בור מוחלט או אוויל גמור בשביל לזלזל או להקל ראש בחשיבות האסטרטגית העצומה של יחסינו עם ארצות־הברית. מאחר שאף אחת משתי ההגנות הללו אינה עומדת לראש הממשלה, קשה להבין איך הוא מניח למרכיב כזה מרכזי בביטחון הלאומי שלנו להתערער. הקשר עם ארצות־הברית הוא הדבר החשוב ביותר ביחסי החוץ שלנו, והוא חשוב פי כמה מכל קשר אחר ומכל הקשרים האחרים גם יחד.
1 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
מפלגות ציוניות שאינן שמאל רדיקלי צריכות להיכנס לממשלה במקום מקס ומוריץ
(צילום: AFP)
זה בכלל לא חשוב אם יש סיבה אמיתית לדאגה האמריקאית ממה שקורה בישראל, או שזו דאגת שווא. אנחנו פשוט לא יכולים להרשות את זה לעצמנו: המטוסים, כיפת ברזל, המיירטים, המטרייה הדיפלומטית, הווטו במועצת הביטחון, כספי הסיוע, ועוד ועוד. לא חייבים להסכים על כל דבר עם הממשל, וכבר היו לא פעם חילוקי דעות. אבל הייתה מסגרת למחלוקות, עכשיו אנחנו מחוץ למסגרת, וכמו שכתב המשורר: קר שם בחוץ. סמוטריץ' ובן גביר בממשלה הם לא רק נזק בתוך המדינה, הם גם נזק ביחסי החוץ. שני השרים הכושלים האלה עם העבר הביטחוני המפוקפק, מצעד הבהמות ושנאת הלהט"ב, בורות ויהירות, ושאר מרעין בישין, הם הרבה יותר ממה שישראל או יחסי החוץ שלה מסוגלים להכיל.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
נקודות המחלוקת בין הליכוד לבין מפלגות ציוניות שאינן שמאל רדיקלי, קטנות בהרבה מהרעש ומהמהומה שלהן אנו עדים. אם מפלגות אלה וגם ראש הממשלה יגלו אחריות, הן צריכות להיכנס לממשלה במקום מקס ומוריץ (סמוטריץ' ובן גביר) - וההשפעה המרגיעה על ישראל תהיה דרמטית. נתקן מה שצריך לתקן במערכת המשפט, ויש הרבה לתקן - אבל נעשה זאת בהסכמה וברוגע. חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר המחבלים מרימים ראש בגלל המהומות הפנימיות. יחסי החוץ שלנו מידרדרים, הכלכלה מקרטעת, הפשיעה והאנרכיה משתוללות, ואת כל זה אפשר לשנות.
צריך ממשלה שמורכבת מאנשים שפויים וממפלגות שפויות. אין ברירה ואין זמן.
גלעד שרון הוא חבר תנועת הליכוד, מקום 48 ברשימת המועמדים לכנסת ה-25
פורסם לראשונה: 00:00, 13.07.23