1 צפייה בגלריה
ישראלי במעצר, אילוסטרציה
ישראלי במעצר, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
יש דיבור צפוף עכשיו על ממשלת אחדות. צעד משמעותי ראשון בכיוון כבר נרשם השבוע, בהסכמה שבשתיקה על אחד מחוקי הגזע המבעיתים שנחקקו כאן, זה המאפשר הטלת עונש כפול על אנסים "מטעמים לאומניים". או בקיצור, על ערבים.
החוק הזה נהגה בידי קנאים גזענים מדכאי זכויות נשים (וסייעניותיהם), שנפגעות תקיפה מינית מעניינות אותם כשלג דאשתקד. למעשה, אם הם היו המחוקקים עת הושגה בישראל התקדמות חקיקתית מופלאה, המגוננת על גופן ועל נפשן של הקורבנות - שום חוק נאור לא היה בא לעולם. בטח לא החוק למניעת הטרדה מינית (ותודה ליעל דיין ולמחוקקות מימין ומשמאל שחברו אליה אז). אבל בכל מקום שבו אפשר להכות בערבים ולבדל אותם מיתר בני האנוש, הם נעשים, לשבריר שנייה, פמיניסטים ופמיניסטיות אד הוק.
הכרתי אלפי (זו לא הגזמה) נאנסות וגם נאנסים. אסתכן ואומר בזהירות: כשנאנסו בפינה אפלה בידי זר אלים, הסבל היה נוראי ומצלק, והיה ברור להן שנפלו קורבן לפשע אלים. כשנאנסו בידי דוד, אב, רב, אח, מורה - הסבל היה גם הוא נוראי ומצלק, אבל גם תעתע בנפשן המעונה ובתפיסת המציאות שלהן. הפשעים מהסוג השני הם גם רצידיביסטים, חזרתיים. שוב ושוב הן נאנסו. לפעמים על פני שנים. טרור יום-יומי.
אם היה מתקיים דיון נקי על החמרת ענישה, לאלה היה שמור מדור מיוחד בגיהינום. אבל זה לא היה דיון נקי, אלא דיון מטונף. מטונף בגזענותו, מטונף במיזוגיניה שבה גופן ונפשן של נשים הופכים לעוד מכשיר הסתה פוליטי בידי עדת מהרסים ומחרבים הדוגלים בעליונות גזעם.
פעם ראיינתי את שולמית אלוני ושאלתי אותה למה היא שבה ותוקפת בעוצמה כזאת דווקא את שמעון פרס, ולא יריבים מובהקים וקשים ממנו. נתניהו למשל. "כי הוא האידיוט שלי" (בדגש על ה"שלי"), היא השיבה בלי להסס. אז אודה. במקרה הזה אני מתקשה להתאושש מהתנהגותם המבישה של האידיוטים שלי. האופוזיציה המיתה את עצמה באותו יום נמהר והתאדתה מהמליאה, וזה בשת"פ מוחלט עם קואליציית הבלהות, שכן אלמלא היה שת"פ, הם היו טורחים לגייס יותר ח"כים שיצביעו בעד.
מדובר בהתנהגות רופסת וכנועה, של אופוזיציה שלא למדה דבר ולא שכחה מאומה, ושוב מפחדת להצטייר, חס וחלילה, כאוהבת ערבים. שוטים שכמותכם, האם לא למדתם דבר ולא שכחתם מאומה? האינכם מבינים שבכל מקרה תהיו שמאלנים אנרכיסטים בוגדים? למי בדיוק אתם מתחנפים? האם לא שאבתם השראה מהלוחמות והלוחמים שמרימים כאן מחאה אדירה ולא נבהלים לרגע מהספינים ומהאשמות הכזב המתלהמות שמוטחות בהם?
ובושה גדולה למפלגת העבודה, שיכלה לבדל את עצמה מהמרכז הקיצוני החנפני. רק צדיק אחד בסדום בא להצביע נגד: ח"כ גלעד קריב. היתר דווקא כן היו נגד, אבל חלו או התבלבלו. על חוק כזה, ותלמדו מנתניהו, באים גם יום אחרי התקף לב. ביום כזה מתייצבים בדריכות-על. אם צריך, ישנים על הספות בירכתי המליאה. ביום כזה אין שום דבר שהוא חשוב יותר.
שלי יחימוביץ'שלי יחימוביץצילום: עמית שאבי
למה? כי זה חוק של נפילה חסרת שליטה לתהום של פרימיטיביות קדמונית, שבה אונס אשתך היה מותר, אבל יכולת להרוג זר שאנס אותה. עידן שבו עבריינות המין בקהילה שגשגה והאשמת הקורבן הייתה הנחת יסוד, אבל אנס מבחוץ, בעיקר אם צבעו היה אחר, היה נתלה. לשם אנחנו צוללים.
הברית שכרתו השבוע מי שאמורים להיות "שפויים", "ממלכתיים", "ליברלים" ו"דמוקרטים" עם הגרועים שבימין הגזעני, מעידה על כך שבענייני אחדות דווקא יש על מה לדבר. אחדות של גזענים ופחדנים.
  • שלי יחימוביץ הייתה יו"ר מפלגת העבודה
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 00:00, 02.08.23