מור שילת, בתה הבכורה של ורד כהן, הייתה אמורה להיות היום בת 27. לפני שנתיים, באפריל 2021, היא נהרגה בתאונה בדרך חברון בירושלים - שמתברר כעת כמספר שלוש ברשימת הרחובות המסוכנים שגיבשה עמותת אור ירוק ומבוססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), ובהם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתאונות דרכים מבין כל הרחובות במדינה.
הנתונים שעל פיהם גובשה רשימת הרחובות מתייחסים למספר הנפגעים בתאונות דרכים בישראל בין השנים 2022-2020, וכוללים רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים. בסך הכל נמצאים ברשימה 245 רחובות, שבהם נפגעו 3,848 בני אדם - מתוכם 67 הרוגים ו-693 פצועים קשה.
תל אביב-יפו נמצאת במקום הראשון והגרוע גם במספר הרחובות המסוכנים - 47 רחובות, וגם במספר הנפגעים וההרוגים - 1,018 נפגעים, מתוכם 16 הרוגים ו-47 פצועים קשה. חיפה נמצאת במקום השני במספר הרחובות המסוכנים, עם 30 רחובות. במקום השלישי, עם 28 רחובות מסוכנים, נמצאת ירושלים - שתופסת גם את המקום השני במספר הנפגעים וההרוגים: 503 נפגעים, מתוכם 14 הרוגים ו-97 פצועים קשה.
עוד עולה מהנתונים, שניתחה עמותת אור ירוק על מנת להנגיש אותם לציבור ולרשויות המקומיות, כי אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות דרכים נהרג ברחובות הערים. בשנת 2022 למשל, 126 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשטח העירוני, מתוכם 86 ברחובות הערים - שהם 25 אחוז מכלל ההרוגים בתאונות דרכים באותה שנה.
2 צפייה בגלריה
yk13548895
yk13548895
מור שילת
(באדיבות המשפחה)
התאונה שבה נהרגה מור שילת אירעה כשחזרה לדירתה מהמרכז לשיקום עיוורים בגבעת שאול שבו התנדבה. היא חצתה את הכביש באור ירוק, ורכב שסטה מהנתיב פגע בה. "הוא נסע בצורה מטורפת", שיחזרה כהן, "זאת הייתה תאונת שרשרת. טרנזיט התנגש ברכב ובעקבות ההתנגשות סטה לנתיב הנגדי ופגע בעוד כמה רכבים. היא נמחצה בין הטרנזיט לעוד רכב".
"מור הייתה מנגנת בדרבוקה, עכשיו היא דוממת", אמרה כהן, "היא הייתה עם צרכים מיוחדים בתפקוד מאוד גבוה, אדם עצמאי. למרות הקשיים שהיו לה, היא הייתה אישה שמחה ששימחה את כולם, אמפתית, דאגה לאחים שלה והייתה גאה בהם".
על החיים שאחרי היא מספרת כי "התעסקתי בשיקום הילדים שלי, גם לא התעסקתי בפוגע עצמו ובמה הוא קיבל או לא. היום זה קשה יותר. אומרים שהזמן עושה את שלו? שקר. אין יום שאני לא אומרת, 'אח יא בינתי, הבת שלי'. אם לא האמונה החזקה שהייתה לי לא הייתי יכולה להתמודד. קיבלתי סיוע ממרכז אלה, שעוזר בהתמודדות עם אובדן פתאומי. גם המשפחה היקרה עזרה וכל קהילת תושבי גבעת מרדכי, זאת שכונה מיוחדת".
פורסם לראשונה: 00:00, 15.08.23