כבר שנים שארגון הפשיעה שבראשו עומד סמיר בכרי מאיים על הצפון: פרוטקשן, גביית חובות, סחיטה באיומים, סחר בסמים ובאמל"ח וחיסולים של עבריינים יריבים. גם בימים אלה הוא נחשב ליעד מרכזי של המשטרה - אבל הוא נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.
למעשה, האדמה באמת בלעה אותו ואת אנשיו: משטרת מחוז צפון חשפה בנצרת מנהרה באורך של עשרות מטרים, ששייכת על פי החשד לארגון הפשיעה של בכרי, ושימשה מקום מסתור בזמן פשיטות משטרתיות ומרדפים אחרי עבריינים שהיו בדרכם לבצע רצח.
4 צפייה בגלריה
yk13561898
yk13561898
באורך עשרות מטרים, מחולקת למקטעים - המנהרה שנחשפה בצפון
הסכסוך המדמם בין משפחות הפשע בכרי וחרירי, ששולטות באזור הצפון, גבה כבר עשרות קורבנות, והמשטרה מפעילה בשטח כוחות מיוחדים, רחפנים ואמצעים נוספים שנועדו להילחם בפשיעה. "באחד הימים קיבלנו מידע על בית לא מאוכלס שאנשים נכנסים אליו ויוצאים ממנו", סיפר רב פקד נתי שמחה, קצין מודיעין ובילוש בתחנת נצרת. "הגענו לבית, ראינו את המנהרה וחשבנו שמדובר בבור קטן. שמרנו על המקום 30 שעות וגילינו שמדובר במנהרה של עשרות מטרים שמחולקת לכמה מקטעים".
רפ"ק שמחה הסביר ש"הפושעים יכולים להסתתר במנהרה במהלך חיפושים או אחרי אירועים פליליים, להיכנס ממקום אחד ולצאת ממקום אחר, וקיים חשד שהמנהרה שימשה גם להברחת נשק. ככל הנראה היא נחפרה במשך יותר משנתיים, כלומר מאז החלו כל הסכסוכים. המשטרה פועלת יום וליל כדי להילחם בארגונים הללו ולסכל כל תוכנית לביצוע פשע, כולל מעצרים".
4 צפייה בגלריה
yk13561896
yk13561896
"ככל הנראה נחפרה במשך יותר משנתיים", רב-פקד נתי שמחה
4 צפייה בגלריה
הפשיטה על אחד ממקומות המסתור, ושלטים שנתלו בנצרת. דרוש למשטרה: סמיר בכרי
הפשיטה על אחד ממקומות המסתור, ושלטים שנתלו בנצרת. דרוש למשטרה: סמיר בכרי
הפשיטה על אחד ממקומות המסתור, ושלטים שנתלו בנצרת. דרוש למשטרה: סמיר בכרי
(צילום: משטרת ישראל)
באירוע אחר שוטרי המחוז הצפוני שפעלו בנצרת קיבלו דיווח אודות חשד להצתת רכב וירי. השוטרים חתרו למגע, ובהגיעם לאחת השכונות זיהו קטנוע חשוד שאחד מרוכביו אוחז באקדח. רוכב הקטנוע לא נענה לקריאות השוטרים לעצור, ניסה להימלט מהמקום והתנגש בניידת המשטרה. שני החשודים, תושבי נצרת בשנות העשרים לחייהם שמזוהים עם ארגון הפשע של בכרי, נפצעו והועברו לבית חולים. במקום נתפס אקדח גלוק עם כדור בקנה.
מרדף סוער אחר התרחש בכבישים ובשבילים הסמוכים לטבעון, אחרי שפעילות סמויה של ימ"ר משטרת מחוז צפון חשפה חוליית מתנקשים שנערכה לביצוע רצח. השוטרים חסמו את דרכם והחלו לרדוף אחרי ג'יפ הלנדקרוזר שבו ניסו להימלט, והתפתח מרדף שבמהלכו השוטרים ירו בגלגלי הג'יפ. לאחר ניגוחים בין כלי הרכב החשודים איבדו שליטה על הג'יפ שנתקע וניסו להימלט רגלית. חשוד אחד נתפס במקום, ושניים נוספים נמצאו מסתתרים בדיר עיזים.
4 צפייה בגלריה
yk13561897
yk13561897
"חשבנו שמדובר בבור קטן", רב-פקד נתי שמחה
בנתיב הבריחה של החשודים נמצאו רובה קלצ'ניקוב ואקדח גלוק, ובג'יפ נתפס חומר דליק שעל פי החשד יועד להצתת כלי הרכב אחרי ההתנקשות. עוד נתפסו שני רכבים גנובים עם לוחיות רישוי מזוייפות שהוכנו לצורך ההתנקשות.
במשטרה סיכמו ואמרו כי "תפיסה מוצלחת 'על חם' של עבריינים היא המטרה של שוטרי מחוז צפון, שמבצעים פעילות בכל המישורים באופן סמוי וגלוי במטרה לסכל פעילות עבריינית".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.08.23