1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים
מסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP)
ראש הממשלה הוא המפקד העליון של הצבא ושל מאות אלפי חיילים שנלחמים עכשיו או מחכים להיכנס לרצועת עזה. איך יכולים לסמוך עליך עכשיו, בנימין נתניהו? ואיך יסמכו עליך בני משפחות החטופים, שיקיריהן - תינוקות, ילדים, נשים, קשישים, חיילות וחיילים - מוחזקים יותר משלושה שבועות בידי המפלצות ברצועה, מבלי שקיבלנו ולו פיסת מידע עליהם?
הציוץ הזה מאתמול לפנות בוקר (ראשון), הציוץ הנורא הזה, שבו אתה עצמך, בחשבון הטוויטר שלך, האשמת את ראש שב"כ, ראש אמ"ן וראשי זרועות הביטחון שלא התריעו בפניך על כוונת מלחמה מצד חמאס - היה שיאו של המסע שלך להרחיק מעל עצמך כל אחריות למחדל הנורא של 7 באוקטובר. אלה כבר אינן רכילויות של כתבים, או התבטאויות בעייתיות כאלו או אחרות של מנכ"ל משרדך או מישהו אחר בסביבתך. הפעם זה אתה. ממש אתה. בציוץ נוראי באמצע הלילה. מה קרה שם? מי הכניס לך את הרעיון הזה לראש? או שמא אתה בעצמך?
ביבי, אני מכירה אותך שנים כה רבות. זו אני שעמדתי בראש מטה ההסברה שלך כשנבחרת לראשונה לראשות הממשלה ב-1996, שכיהנתי כשרה בשלוש ממשלות שהקמת עד שהחלטתי ב-2015 שדי לי. זו אני שקמתי נגדך והצבעתי נגד חלק מההחלטות שהבאת לממשלה, יחד עם שרי ליכוד נוספים, בניגוד לשרי הליכוד כיום, שיודעים שאיבדת את זה אבל שותקים כמו דגים.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: יובל חן
כבר שנים אחדות שיש לי ביקורת על התנהלותך. מעריציך, שקוראים לי "בוגדת" ו"שמאלנית", הולכים אחריך כמו אחרי גורו, מסרבים לפקוח את עיניהם ולראות את המציאות. מסרבים לראות שנתניהו של פעם, האיש הכל כך חכם, השגריר הכי מבריק שקם למדינת ישראל באו"ם, סגן שר החוץ המצוין, שר האוצר הכי מוצלח שהיה פה אי פעם, התאדה. במקומו יש פה ראש ממשלה שאינו מתפקד, שמסית, שמשסה איש ברעהו, שדואג להבריח מהליכוד את טובי האנשים, שמפרק את מוסדות המדינה ושומרי הסף על ידי מינוי אנשים לא ראויים.
במקום שיהיו לידך אנשים שירגיעו את ההסתה שלך ושל רעייתך נגד כל העולם - ובמיוחד נגד זרועות הביטחון - דאגת שיהיו לידך אומרי הן, שאינם מסוגלים ללחוץ עליך להשיב לשאלות עיתונאים או להיפגש עם משפחות החטופים. את שתי הפעולות הללו עשית רק לאחר שבני גנץ ויואב גלנט הודיעו שיעשו זאת. לא, ביבי. אי-אפשר לסמוך עליך. אתה לא כשיר. תחזיר את המפתחות. עכשיו.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il