1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool )
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדברים הבאים לא נכתבים ממקום של כעס או אשמה. גם לא דרישה. רק בקשה. אין פה רצון לעורר מחלוקת, להפך. המטרה היא טובת העם. אחדותו, קיומו. לצורך כך נדרש שיתוף הפעולה שלך.
ראש הממשלה, אם מדינת ישראל חשובה לך, אם ארץ הגיבורים שפה יקרה עבורך, תמצא את הדרך הראויה לפנות את מקומך. בלי האשמות, בלי קרבות מאסף, אלא מתוך דאגה ואהבה. את העיתוי תמצא אתה, כך שלא יפגע בלחימה, במדינה. אבל תן לכוחות אחרים, חדשים, להוביל אותנו.
ראש הממשלה, חודש שלם, מאז הבוקר ההוא, ניסינו. לא הולך. העם לא מתייצב מאחוריך. זה לא רק האסון הנורא שאירע תחתיך והחודשים שקדמו לו. זה חוסר היכולת להתנהג באומץ, לחדול מלהאשים, להרפות מפוליטיקה. לא הצלחת לקום כמנהיג. אבל עזוב סיבות. תטה אוזן לרחשי העם. מגיע לאנשים פה מנהיג שיוכלו להאמין בו. להתאחד סביבו. דברים קיומיים מדי נמצאים על הפרק.
ראש הממשלה, לא שמת לב, אבל מדינה חדשה קמה בישראל ב-7 באוקטובר. עם צרכים אחרים, תובנות אחרות, ואפילו אנשים אחרים. השפה שונה. שפת שותפות הגורל, האיחוד, ההבנה. ואולי לך, מנהיג מימים אחרים, היא נשמעת זרה.
ראש הממשלה, העם החליף דיסקט. שנאה וקיטוב הם לא דרכו כעת. התחלנו ללמוד לכבד אחד השני. את יכולותיו. חרדים, חילונים, בעלי דעות אחרים. שנאנו סתם, זו האמת. בכיפור האחרון, איזו בושה, רבנו לחינם. פגענו ללא סיבה בבני לאום אחרים שעכשיו נלחמים. אפילו במגרשי ספורט איחלנו מוות לאחים. אבל החודש האחרון חידד. כל יושבי הארץ הזו, שיריות הטרור לא מבחינות ביניהם, הם אחד. נצטרך מנהיג שיוביל אותנו ברוח הזו.
ראש הממשלה, בימים אלה אנחנו זקוקים למנהיג אמיץ, שאירועי 7 באוקטובר לא מרחפים מעליו כצל. אנחנו זקוקים לאחד שלא כבול בדפוסים ובהסכמים פוליטיים של ישראל הישנה. שיודע לדפוק על השולחן, לנתב כסף, לפנות תקציבים, לסלק שרים מיותרים, מתלהמים. להראות את הדלת החוצה לפוליטיקאי שמתסיס עם דיבורים על אטום.
ראש הממשלה, זו לא רק המלחמה. אנחנו חרדים מהיום שאחרי. החודש האחרון היה איום ונורא, אבל גם חשף את המשותף. הבנו כמה אנחנו נפלאים יחד. הבנו שאין לנו את הפריבילגיה לריב. אם נותרו מחלוקות בינינו, אלה בעיקר על דברים סביבך. אם תתעקש לעמוד בראשנו גם אחר כך, כשעל הפרק תהיה גם שאלת האחריות למלחמה. זה יחזיר אותנו לאחור. אולי יפרק אותנו. אולי יביא את האסון הבא. תפטור אותנו מזה אם טובתנו חשובה לך. את ההתמודדות בשאלת האחריות, שבוערת בך, תוכל להמשיך לנהל כאדם פרטי.
ראש הממשלה, יותר מדי משימות חשובות מחכות לנו ליום שאחרי. לבנות, לנטוע, ליישב, להחזיר אמון, להחזיר ביטחון. תן לנו לגשת אליהן ממקום נקי. מאוחד. בלי הסכסוכים של האתמול. הוכחנו בחודש האחרון שזה עובד מצוין כשלא נכנסים בינינו. תן לנו להתרומם כעם.
ראש הממשלה, משהו גדול קרה בשבת ההיא. הבנו כולנו, בדרך הנוראה ביותר, שאנחנו לפני הכל. תקופה ארוכה מדי לא טובת העם ניצבה בשיקולי ניהול המדינה, אלא טובתך, וטובת מנהיגים לא ראויים. זה נגמר. לא נוכל לחזור לאחור. נזדקק למנהיג קשוב לעמו.
ליאור בן עמיליאור בן עמייובל חן
ראש הממשלה, אדם אחד עומד בין העם לבין המשך מסע החזרה אל עצמו. צר לי אדוני, זה אתה.
ראש הממשלה, גם אם בכל ליבך אתה בטוח שנעשה לך עוול, שנהגת כמנהיג אמיתי ואחראי, ששמרת על עמך, שהפילו עליך תיק, שכל מי שסביבך אשם ואתה לא, תחסוך מאיתנו את ייסורי חילופי המנהיגות. עשה זאת בבקשה באדיבות. מתוך כבוד והערכה לאלה שעוד תומכים בך. כדי שירגישו שותפים, ולא מאוימים. כדי שהצעד הזה, שהוא דרמטי עבורנו, יהיה מעצים להמשך דרכנו.
ראש הממשלה, עצור לרגע, תסתכל סביבך. תראה איזה עם מרגש עד דמעות יש פה. אם אנחנו חשובים לך, אם מדינת ישראל יקרה לך, זוז בבקשה כדי שמשהו אחר יתחיל פה. בבקשה, תאפשר לנו לצאת לדרך חדשה.
ליאור בן עמי הוא עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות"