1 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון ראיון על רפורמה רפורמת ה פנסיה פנסיות
נשיא צרפת עמנואל מקרון ראיון על רפורמה רפורמת ה פנסיה פנסיות
נשיא צרפת עמנואל מקרון
(צילום: AFP)
שלום לך נשיא צרפת. לרגע היה נדמה לנו שאתה ידיד. לרגע היה נדמה שאתה מבין שחמאס הוא אויב משותף. הרי רק לפני פחות משלושה שבועות היית בישראל, והצהרת ש"חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו היא השמדת ישראל כמו מטרת הטרור של דאעש... המשימה הראשונה שלכם, של צרפת ושל כל דמוקרטיה בעולם - זה לנצח את ארגוני הטרור האלה. אנחנו שסבלנו מהטרור העולמי באים להגיד לכם דבר פשוט - אתם לא לבד". הצעת אפילו להקים "קואליציה בינלאומית נגד חמאס", והדגשת ש"המאבק צריך להיות ללא רחמים".
אז מה קרה? איך זה שפתאום "אין הצדקה להפצצות"? היינו מעדיפים כמובן לשלוח פרחים לחמאס, להפסיק את הסגר, להוביל מאמץ בינלאומי להפוך את החיים ברצועת עזה לנוחים יותר. היינו רוצים שהמיליארדים שהגיעו לחמאס יושקעו ברווחה, בחינוך, בבריאות, ולא במנהרות מוות. אבל אתה יודע, כפי שכולנו יודעים, וכפי שהצהרת, ש"חמאס הוא דאעש". ואתה יודע, שהקהילה הבינלאומית הציעה לחמאס את כל מה שאפשר להציע כדי להפסיק את הסגר ולסייע לתושבי הרצועה. אבל חמאס דחה את כל ההצעות. אתם בוחרים בחיים, אמר אחד מראשי חמאס, ואנחנו בוחרים במוות.
אז על מה, לעזאזל, אתה מדבר? אפשר להבין צעיר שצופה רק ב"אל ג'זירה". אבל אתה? אתה לא יודע? זה לא שאנחנו, הישראלים, לא רוצים הפסקת אש. אנחנו לא רוצים אש מלכתחילה. אנחנו לא רוצים שפיכות דמים. אנחנו מעדיפים שכנים מאושרים. אבל אתה יודע שכל מקום שבו יש שליטה של האיסלאם הרדיקלי - התוצאה האחת והיחידה היא שפיכות דמים. הרי חיילי צרפת שהו בשנים האחרונות במאלי, במסגרת מבצע "ברקאן", כדי לעקור את הג'הדיסטים שמשתלטים על עוד ועוד אזורים. אף ש-53 חיילים צרפתים נהרגו, וקרוב ל-3,000 מקרב האויבים – נכשלתם. סולקתם. קיפלתם את הזנב וחזרתם לצרפת. אבל לנו אין אפשרות להיכשל. אין לנו לאן להסתלק.
אז מה אתה בדיוק מציע לנו? להפסיק את ההרג? הלוואי. אבל אולי תספר לנו איך בדיוק מחסלים את סרטן הג'יהאד, כאשר הוא מסתתר בקרב אוכלוסייה אזרחית? הרי פתחי חמאד, מראשי חמאס, הכריז: "אנחנו משתמשים בנשים ובילדים כמגן אנושי".
למרות הכל, הפסקת אש היא רעיון מצוין, ובתנאי אחד - שהיא מונעת פגיעה מיותרת בחיי אדם. אלא שיש בעיה. מבחינת חמאס, כפי שהבהיר מושיר אל-מסרי, מבכירי ארגון הטרור: "פירושה הכנה למערכה הבאה. ההתנגדות שלנו תמשיך למלא ולפתח את מחסני הנשק ובייצור מרכיבים מפתיעים חדשים למערכות הבאות". אז מה אתה אומר, מִסְיֶה מקרון? ואולי, רק אולי, תזכיר לנו אם הצעת הפסקת אש כאשר מטוסי הקואליציה נגד הטרור הפציצו את מוסול וא-ראקה כאשר הערים הללו היו בשליטת דאעש? הרי אתה יודע שההרס שם היה הרבה יותר גדול מההרס של עזה. אז איזו זכות יש לך לצאת בהצהרה שכל כולה צביעות ומוסר כפול?
ברגע שחמאס יצא לפעולת הטרור הגדולה בתולדות ישראל, שכללה את הזוועות שספק אם דאעש ביצע, הוא ידע שישראל תגיב. הוא ידע שתושבי הרצועה יספגו מחיר איום ונורא. הוא ידע שלמרות הזוועות - הקואליציה של איסלאמיסטים ואנשי שמאל רדיקלי תצא לרחובות. הוא ידע שהשנאה לישראל רק תגדל. והוא ידע דבר נוסף, שזה רק עניין של זמן עד שאחד ממנהיגי המערב ייכנע ללחץ, וידרוש הפסקת אש להצלת חמאס. זה הנשק שלו. זו ההצלה שלו. ואפילו את התנאי הכי בסיסי לצורך הפסקת אש לא הצעת: שחרור החטופים. אז כן, חמאס שולח לך פרחים. משום שההצהרה שלך משרתת רק ואך ורק את הרוצחים השפלים ביותר מאז הנאצים. רוצחים שמכריזים שהם רוצים להשמיד את ישראל ואת היהודים ואת הנוצרים ולהשתלט על המערב.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
בשנים האחרונות היו לך אינספור הצהרות נגד האנטישמיות, שמתעוררת וצומחת גם בצרפת. נפלא. אבל בהצהרה אחת שפכת דלק על מדורת האנטישמיות. כאשר הצהרת שישראל "הורגת נשים וילדים" - אתה אחראי אישית על כך שמפלס האנטישמיות רק יעלה. ואם יהיה רצח על אדמת צרפת, מצד הג'יהאד - הידיים שלך שפכו את הדם הזה. ואתה כבר אמור לדעת שמי שמסייע לג'יהאד הרצחני לא זוכה לשום הנחה. הרי זה אף פעם לא מסתיים רק עם יהודים. וכאשר יהיה עוד פיגוע המוני, בנוסח פיגועי נובמבר 2015 בבטאקלאן - זה יקרה גם בגללך. ואם ישראל תיכנע לטרור, את המחיר ישלם כל העולם החופשי.
אנחנו, מקרון, מעדיפים להקשיב לעצה שנתת לנו - להשמיד את חמאס ללא רחמים, ולדחות בבוז, בשאט נפש, את ההצהרה ההפוכה שלך, שגם מאשימה את ישראל וגם משרתת את חמאס. ואתה יודע, כמו ששירותי הביטחון שלך יודעים, שכאשר הג'יהאד ירים ראש בפריז - ישראל תהיה שם כדי לעזור לצרפת. אל דאגה. כאשר זה יקרה, אנחנו לא נדרוש מכם הפסקת אש עם הג'יהאד.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il