הארכה של חודש, קיצור של הסמסטרים ובחינה רק על חלק מהחומר כדי לעזור לסטודנטים המשרתים במילואים לצלוח את השנה: כך תיראה שנת הלימודים האקדמית בצל מלחמת "חרבות ברזל".
שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות הייתה אמורה להיפתח ב-15 באוקטובר, אך נדחתה שלוש פעמים. התאריך החדש שנקבע הוא 31 בדצמבר, ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' אריה צבן אמר כי זהו המועד האחרון, אם לא יהיו התפתחויות קיצוניות בלתי צפויות.
"הגענו לקצה היכולת לדחות את פתיחת שנת הלימודים האקדמית", אמר צבן. "הדחייה הזו מהווה מבחינתנו מאמץ ענק מתוך סולידריות עם הסטודנטים המשרתים במילואים על מנת שחלק גדול מהם יוכל להתייצב לשנת הלימודים. אנחנו ערוכים לפתיחת השנה, שתהיה קצרה ודחוסה יותר אבל מלאה".
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת ת"א
"השנה תהיה קצרה ודחוסה יותר, אבל מלאה". אוניברסיטת תל אביב
(צילום: Roman Yanushevsky, shutterstock)
בהתאם למבנה החדש המותאם קוצרו הסמסטרים מ-13 שבועות ל-10-11 שבועות, 25% מהחומר ירד מתוכנית הלימודים, ושנת הלימודים תסתיים באמצע יולי במקום באמצע יוני. צבן הוסיף כי האוניברסיטאות יסייעו לסטודנטים שימשיכו לשרת במילואים להשלים את החומר.
שר החינוך יואב קיש אמר כי ‏"‏המטרה היא שהסטודנטים שמשרתים במילואים יסיימו את שנת הלימודים לצד חבריהם. זוהי משימה עליונה שכולנו שותפים לה".
כ-90 אלף סטודנטים גויסו למילואים, והמוסדות פירסמו מתווים הכוללים התאמות והקלות, בהן: סיוע אקדמי ותמיכה רגשית, מלגות ומענקים, פטור מקורסי בחירה, מועד נוסף לבחינות, פטור מתשלום למעונות, נקודות זכות אקדמיות עבור שירות מילואים, סמסטר קיץ מיוחד ועוד.
פורסם לראשונה: 00:00, 13.12.23