פרק חדש בסכסוך בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לנציבת שב"ס קטי פרי, והפעם העימות הוא על התפריט של אסירי הנוחבה, מחבלי חמאס שיושבים בכלא הישראלי על ביצוע זוועות 7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, קטי פרי
איתמר בן גביר, קטי פרי
בן גביר תקף את הנציבה פעם נוספת: "מתנהלת כאילו המדינה לא במלחמה - בלי מוסריות וערכיות"
(צילום: אפי שריר, דנה קופל)
המחבלים שנתפסו והועברו לחקירה בישראל מוחזקים בתאים ומקבלים שעה ביום לטיול בחצר, ללא שום תנאים נוספים. על רקע העדויות הקשות של החטופים ששוחררו, שסיפרו על הרעבה בשבי חמאס, אמר השר בן גביר כי נדהם לשמוע מנציבת שב"ס שהאוכל שאותו מקבלים מחבלי הנוחבה זהה לזה שמקבלים האסירים הביטחוניים הוותיקים בשב"ס. מדובר בשלוש ארוחות ביום, כשארבעה ימים בשבוע ארוחת הצהריים כוללת מנה בשרית - נקניקיות, חזה הודו או שניצל עוף. כמו כן כל הארוחות כוללות לחם.
השר טען כי הנחה את פרי "להעיף" מהתפריט את כל סוגי הבשר. לדבריו, "החטופים שלנו בעזה סובלים מרעב. שמענו עדויות על חצי פיתה, ופה אסירי הנוחבה זוכים לארוחות דשנות. מבחינתי הם יקבלו את המינימום שחייבים לתת להם".
הכותרת
בין פאודה לשלום: הסיפור של הרשות הפלסטינית | אבי יששכרוף
34:34
מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "התנהלות נציבת שב"ס היוצאת קטי פרי חוצה כל קו אדום אפשרי. עוד לפני המלחמה התעלמה נציבת שב"ס מהוראות השר להחמיר את התנאים ולהפסיק את הקייטנות של האסירים הביטחוניים. נציבת שב"ס מתנהלת כאילו מדינת ישראל לא במלחמה, כאילו היא מהאו"ם, בלי מוסריות וערכיות. לא ייתכן שבזמן שהחטופים שלנו מקבלים רבע פיתה ליום, הנציבה דואגת לתפריט הכל כלול עבור מחבלי חמאס שטבחו ושחטו וחטפו את אחינו".
משירות בתי הסוהר נמסר: "בניגוד לטענות ובהתאם למדיניות נציבת בתי הסוהר לצמצום תנאי המחיה של האסירים הביטחוניים למינימום המתחייב על פי חוק, עודכן לוח המזון לעצורים ולאסירים הביטחוניים, תוך מתן מינימום התחליפים המתחייבים על פי דין. לצד זאת, הופסקה בראשית מלחמת חרבות ברזל האפשרות לרכישת מוצרי קנטינה והוצאו משימוש כלל מוצרי החשמל".
פורסם לראשונה: 00:00, 01.01.24