אוהדי שלי. כבר כל כך הרבה ימים שאנחנו לא ביחד, שלא באשמתנו. אם זה היה תלוי בנו לא היינו נפרדים לדקה. אבל המציאות הנוראית שבה אנחנו חיים החליטה להפריד בינינו לתקופה ארוכה.
אנחנו כבר 32 שנה ביחד ואף פעם לא היינו רחוקים ככה לכל כך הרבה זמן. אתה החבר הכי טוב שלי, איש שיחי היחיד והמיוחד. אפשר לדבר איתך על כל נושא, תמיד מסביר לי בסבלנות, וגם אם זו כבר הפעם העשירית שאתה מדבר על אותו נושא, אני אמשיך להקשיב לך כי אי־אפשר לעצור אותך. והכל בסדר, כי ככה זה בינינו: יש סבלנות, כבוד הדדי ואהבה. וזו בעצם המהות של לחיות אחד לצד השנייה.
1 צפייה בגלריה
yk13757046
yk13757046
(החטוף אוהד בן עמי ואשתו רז | צילום: באדיבות המשפחה)
ביום ההולדת שלך, בכל כריסטמס, כשהאורות מאירים, אנחנו מטיילים ומחפשים מסעדה טובה לאכול בה, ומקנחים בגלידה למרות הקור. כי כאלה אנחנו: אוהבים את הביחד שלנו. ולא משנה איפה בעולם נהיה, תמיד נהנה להיות אחד עם השנייה כי למזלנו אנחנו החברים הכי טובים. חסרים לי הדייטים שלנו – כך אתה קורא לזה בכל פעם שיש לי תור לרופא וצריך לנסוע. בשבילנו זה דייט. וכשאני מסיימת את הבדיקה אתה תמיד שואל אותי: 'אז מה בא לך לעשות', ואתה כבר יודע את התשובה: לאכול צהריים בג'פניקה במבקיעים, כשכל אחד מזמין את המנה הקבועה שלו.
כל כך כיף לנו פשוט להיות ביחד. כל בוקר, כשהיית אומר לי 'תודה שאת לידי, האם אני יכול להתחתן איתך שוב?' הייתי מאושרת. איך, איך זה נקטע לנו? פתאום אני צריכה לכתוב כמה קשה לי בלעדיך, ואיך בכלל אפשר להמשיך כשאתה לא פה איתנו, וכמה החצי השני שלי חסר בכל ההחלטות הכל כך חשובות שצריך לקבל עכשיו, ובאיזו עוצמה הבנות מתגעגעות אליך.
איפה ארוחות שישי שלנו, של כל המשפחה ביחד, שבהן אלה אופה את החלה והאוכל הצמחוני ויולי מבשלת לך את האוכל הבשרי שאתה כל כך אוהב, כי המשפחה חצויה לצמחונים ולאוכלי הבשר שאתה חלק מהם, אז צריך להיות הכל מהכל. ואתה יושב, לא מפסיק להגיד כמה הכל טעים ומחכה לראות באיזה קינוח הן יפתיעו אותך הפעם, כשברקע נטלי משמיעה שירים בקולי קולות.
אוהדי, חשוב לי שתדע שאתה במחשבותיי כל דקה וכל שעה. אנחנו נלחמות עליך ויודעות שאתה חזק. אני מתגעגעת אליך ולא מוותרת עליך. מחכה לחיבוק שלך ואוהבת אותך יותר בכל יום.
  • רז בן עמי היא אשתו של אוהד בן עמי, שנמצא 100 ימים בשבי חמאס
פורסם לראשונה: 00:00, 14.01.24