מפקד גדוד 77 של חטיבת השריון 7 סוגר בימים אלה בחאן יונס תקופת לחימה ארוכה אף יותר מזו שחווה בצפון רצועת עזה. כבר בשעות הראשונות של הלחימה ב-7 באוקטובר בגבול הרצועה, הוא איבד 40 פקודים, שלושה מהם מפלוגת צנחנים שנלחמה תחתיו, בתחילת השבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
yk13777218
yk13777218
סא"ל שמעון. "המפקדים יודעים להסביר הכל לחיילים"
(צילום: דובר צה"ל)
ממפקדי גדוד המילואים שאיבדו 21 חיילים באירוע אחד של קריסת שני המבנים מפיצוץ הנדסי גדול, הוא מפציר: אל תעצרו לרגע.
לסגן-אלוף שמעון צפויים עוד חודשים של לחימה בשטח האויב, ובגלל הצורך הבלתי נגמר בטנקים, חטיבתו 7 לא יצאה מהרצועה עם אוגדת האם 36 בחודש וחצי האחרונים, ואף ירדה דרומה, למעוז של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף במערב חאן יונס, להמשיך להילחם תחת אוגדה 98.
ביום שבו נהרגו 21 לוחמי המילואים במרכז הרצועה ליד הגבול, הוא איבד שלושה קצינים מגדוד 202 של הצנחנים, שלחמו תחת פיקודו. בשבועות האחרונים הגדוד שלו ספג מכות קשות נוספות, עם חללים נוספים באסון הנמ"רה של פלוגת הנדסה מגדוד 603 ובעיקר מפלוגות השריון וגולני שלחמו תחת פיקודו בעוטף, מול אלפי מחבלי חמאס שפלשו לישראל במכת הפתיחה.
"שלושת הקצינים מהצנחנים, בהם מ"פ וסמג"ד, חטפו אר.פי.ג'י על הבית שלהם השבוע. הגעתי מיד לנקודה, וזו זירה מחורבנת שאני לא מאחל לאף אחד לראות. מג"ד 202 שפעל בגזרה שכנה הגיע גם, דיבר עם החיילים שלו. אני הכנתי אותם מיד למשימה הבאה. תוך שעתיים הם יצאו לתקוף שני יעדים נוספים של חמאס. החוכמה היא לא לעצור לרגע. גם אחרי הפעמים הקודמות שאיבדתי פקודים, מיד חזרנו ללחימה, עברתי לנוהל קרב הלאה, להמשיך.
2 צפייה בגלריה
yk13777978
yk13777978
"אנחנו לא מתכוננים למצב שנראה את החברים שלנו מתים לידינו". גדוד 77 בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
"אנחנו כלוחמים לא מתכוננים למצב שבו נראה את החברים שלנו מתים לידינו, אבל הדרך הכי נכונה ויעילה לקום מחדש ומהר זה לחזור מיד להילחם", הוסיף. "בכל אירוע שכזה תפסתי את האנשים, אמרתי להם מי המפקדים החדשים במקום אלו שנפלו, זו המסגרת וזו המשימה הבאה – לא רק בשם האמירה. אנחנו פה בשביל החיים, עבור מי שנותר. את הנופלים ומשפחותיהם היקרות נכבד ונוקיר אחרי שנסיים להילחם".
סא"ל שמעון שיחרר מלחימה לשטח הארץ כמה חיילים בודדים עד כה מתוך מאות רבות של לוחמים, בארבעה חודשי לחימה אינטנסיבית, לאחר שנקלעו לתגובת קרב. מבחינתו, "אנו למודי חללים רבים מ-7 באוקטובר. זה כואב, זה עצוב וזה מפחיד, אבל הדבר היחיד שמשאיר יחידות בתפקוד ואת האנשים חזקים איתנו – הוא המשימתיות. אנחנו מסדרים מיד אחרי כל אירוע שכזה את הפלוגה מחדש, מכניסים מפקדים ולוחמים אחרים. המפקדים יודעים לדבר עם החיילים בלילה, בין המשימות, וכשנצא נדבר עם גורמי המקצוע שעוטפים ומחכים מחוץ לעזה".
המג"ד סיכם ואמר כי "חיילים צריכים במצבים כאלה מיד את המפקדים שלהם שיסבירו להם מה קרה ואיך קרה. גם אם חייל ממש צריך לצאת מהזירה, אני עושה הכל כדי שזה לא יהיה מיד אחרי האירוע, אלא 4-3 ימים לאחר מכן. כל אחד חווה בדרך אחרת את הסיטואציה, זה לא שחור או לבן".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.01.24