בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר פיטורים לאלתר, נזיפה חמורה, הפקעת משכורת אחת, פסילה לצמיתות למשרד החוץ ופסילה לשמונה שנים לשירות המדינה על מיכל קרן דוד, שהייתה הקונסולית הישראלית בשיקגו, לאחר שהרשיע אותה, על פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של הטרדה מינית של עובדות שהיו כפופות לה בנציגות.
בפרשה שפורסמה לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" הודתה הנאשמת כי בין החודשים אוקטובר לדצמבר 2021 הטרידה מינית את העובדת א' (ילידת 2001) ואת העובדת ב' (ילידת 2000) שהועסקו בקונסוליה בכפיפות אליה, ובכך הפרה את הוראות התקשי"ר והתנהגה התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. עוד הודתה כי בין החודשים ספטמבר לדצמבר 2021 התנהגה התנהגות בלתי הולמת בעלת גוון מיני כלפי העובדת ג' והתנהגה התנהגות בלתי הולמת בעלת גוון מיני כלפי העובדת ד'. שתי העובדות הועסקו בקונסוליה בכפיפות אליה.
2 צפייה בגלריה
yk13777992
yk13777992
מיכל קרן דוד
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
2 צפייה בגלריה
הקונסוליה בשיקגו
הקונסוליה בשיקגו
מבנה הקונסוליה בשיקגו
(צילום: מתוך google earth)
קרן דוד, ילידת 1984, עובדת משרד החוץ, שימשה כקונסול לעניינים קונסולריים וקצינת מינהלה בנציגות בשיקגו. היא מושעית מאז אפריל 2022. חוקרים של נציבות שירות המדינה והמפקח הכללי של משרד החוץ טסו לשיקגו ותחקרו את העובדים.
עורכת דינה של קרן דוד, אילה הוניגמן, אמרה כי היה לה קשה להסכים להסדר הטיעון, אולם "עשתה זאת נוכח פתיחת דף חדש בחייה בחו"ל. אין לה עניין לעבוד במשרד החוץ ובשירות המדינה".
קרן דוד אמרה בדיון: "הענקתי 16 שנה למדינה ואני מאוכזבת מהתנהלות גורמיה. אף גורם במשרד החוץ לא הגיע לשמוע אותי, ולא הייתה בדיקה קפדנית מהמשרד בעניין ההתנהלות בקונסוליה שהביאה אותי לדין משמעתי. הסכמתי להסדר הטיעון כי אני מבקשת להניח את ההליך המשמעתי מאחוריי ולצאת לדרך חדשה".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.01.24