הליכוד - תנועה לאומית ליברלית. זה השם וזו אמורה להיות גם המהות. מפגן הריקודים עם בן גביר המחיש את קו פרשת המים שבו נמצאת המפלגה: מה אנחנו רוצים להיות? תנועה קיצונית משיחית, שהגסות והטירוף הם המאפיינים העיקריים של נציגיה? או מה שהיה פעם הליכוד, מפלגה לאומית ממלכתית וליברלית? אחת מן השתיים: או שנציגי הליכוד המפזזים עם בן גביר יעברו, מי לעוצמה יהודית, מי לש"ס ומי לטיפול נפשי. או שתשנו את שם המפלגה, כי ככה מפלגה לאומית ליברלית זה לא.
מפלגת העבודה הסתאבה אחרי עשרות שנים בהנהגת המדינה, הפכה לא רלוונטית וכנראה שתיעלם. גם הליכוד הסתאב אחרי שנים ארוכות בשלטון, ונראה יותר כמו עסק פרטי של נתניהו. הוא הקיף עצמו בקיצונים, חנפנים, גסי רוח ומטורפים. ככה לא נראית מפלגת שלטון. להפוך לעוצמה יהודית ב' זה מתכון בטוח להליכה לאופוזיציה, ואולי גם לתהליך של היעלמות. אחרי הכל, למה להצביע לחיקוי של האַפּוֹקָלִיפטיים אם אפשר להצביע למקור?
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הציבור ברובו ימני ולא מאמין למילה אחת של הפלסטינים. אז למה הליכוד מתרסק בסקרים? הדי־אן־איי הליכודי לא אוהב ביקורת על היו"ר, אבל מה לעשות שנתניהו הוא האחראי למצב? הציבור זועם על קונספציית הפרוטקשן ומזוודות הכסף לחמאס. וזועם על החולשה והביזיון מול חיזבאללה בצפון, שהפכו רבבות ישראלים לפליטים במשך חודשים ארוכים. הציבור זועם על סדר העדיפויות: איך ממשיכים להחזיק עשרה משרדי ממשלה מיותרים לגמרי בזמן מלחמה? עיתונאי שחזר ממאה ימי מילואים שאל את נתניהו על תקצוב עמותות הפועלות נגד גיוס חרדים. שאלה לגיטימית ומתבקשת: למה לתקצב פעילות כזאת, ועוד בזמן מלחמה? שום תשובה עניינית, רק התקרבנות מביכה.
הציבור זועם על החזירות שאינה נפסקת גם בימי מלחמה, כשמשפצים לנתניהו את הבריכה הפרטית. אלוהים אדירים, כמה מנותקים אפשר להיות? הציבור זועם על הבריחה מאחריות: בראיון לדאגלס מארי, נשאל נתניהו על קונספציית הפרוטקשן לחמאס. תשובתו לא תיאמן: אין לו קשר לקונספציה. קשה להאמין לאילו רמות הגיע הניתוק שלו. מה תפקידך בממשלה - אתה משקיף? אתה ראש הממשלה, האחריות נעצרת אצלך, אין לך על מי לזרוק אותה, אתה הקונספציה. באיזה פליק־פלאק אקרובטי מילולי יסבירו את זה השופרות?
לא רק הליכוד במשבר, זה הימין כולו. הזרם הציוני דתי המפואר, שמצמיח כל כך הרבה לוחמים נועזים ואנשי אמונה ומעש, מוּבל על ידי שני מוקיונים, שהחוויות הביטחוניות היחידות שלהם היו בתאי המעצר.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
נתניהו הוא אדם חלש שמתחזה לחזק. אויבינו קלטו את הבלוף. שנים אני יוצא נגד הפיכת הליכוד למפלגת חנפנים קיצונית ומטורפת. רבים מנבחרי הליכוד חושבים כמוני, אך מפחדים לדבר בגלוי. הם יודעים כמוני שחייב לבוא שינוי בליכוד. יותר מדי זמן בתפקיד זה דבר לא בריא, משחית, גורם לזחיחות, יוהרה וניתוק.
אימפריות נופלות כשהן נרקבות מבפנים. זה לוקח זמן אבל זה קורה. חברי הליכוד, אתם יודעים מה צריך לעשות כדי להבריא את האימפריה שלנו. זה לא נעים, עדיף שזה היה קורה אחרת, אבל המדינה וגם המפלגה חשובות יותר מענייניו האישיים של נתניהו. הוא צריך ללכת. הוא וכל הקיצונים והמטורפים. אם זה יקרה, נוכל לחזור ולהציג לציבור מפלגה ימנית ממלכתית ושפויה, שראויה להוביל את המדינה. ואם זה לא יקרה, יבוא חורבן לליכוד.
  • גלעד שרון הוא חבר ליכוד
פורסם לראשונה: 00:00, 04.02.24