הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל אישרה אתמול (שני) לאחר דיון רגיש וטעון לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק בתי קברות צבאיים. על פי ההצעה של חבר הכנסת פוגל, אליה מוזגה הצעת החוק של חברת הכנסת מירב בן ארי, יושוו תנאי הזכאות לקבורה עבור סוהרים לאלו של שוטרים, חיילים או עובדי שירות הביטחון. עוד מוצע, להוסיף את הזכות לקבורה בחלקה צבאית ייחודית ללוחמי אש שנפלו עקב ובמהלך שירותם.
בדיון שהתפתח, יצא יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, נגד החוק: "אתם פוגעים בחיילי צה"ל שנלחמים עכשיו בעזה. אתם הופכים את בתי הקברות הצבאיים לבתי קברות אזרחיים. זו בושה וחרפה ואתם גורמים לזילות חללי צה"ל".
1 צפייה בגלריה
לוחמי האש דקל מרציאנו ועדנאן אסד. נהרגו כאשר חילצו צעיר מתוך בור
לוחמי האש דקל מרציאנו ועדנאן אסד. נהרגו כאשר חילצו צעיר מתוך בור
לוחמי האש דקל מרציאנו ועדנאן אסד. נהרגו כאשר חילצו צעיר מתוך בור
שני מרציאנו וסרא אסעד, אלמנותיהן של לוחמי האש דקל מרציאנו ז"ל ועדנאן אסעד ז"ל שנהרגו כאשר ירדו לבור במשימת חילוץ צעיר בדיר אל־אסד, זעמו על דבריו של בן שם: "שלחתי בעל שור וחזק, וקיבלתי אותו חזרה בתכריכים. הדם של בעלי מלכלך את בתי הקברות הצבאיים? הוא ירד לבור בפקודה של הקצין שלו. המינימום שהוא זכאי לו זה קבורה צבאית", אמרה מרציאנו. אסעד הוסיפה: "אני כאן להחזיר את הכבוד שלו. מדובר בכאלה שהקריבו את עצמם למען המדינה. מגיע להם קבורה צבאית והצדעה בכל יום זיכרון".
יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל אמר בדיון שעורר המון אמוציות: "ההחלטה הזו היא לא קלה. עם זאת, אעביר את החוק הזה במטרה לעשות צדק".