שעות לאחר שנקבע מותו של לוחם האש דקל מורציאנו, אחד משלושת ההרוגים באסון בבור בדיר אל-אסד, קרוביו עדיין מתקשים לעכל את האובדן של אב המשפחה. הוא הותיר אחריו את אשתו שני ושלושה ילדים קטנים, לביא (4.5), ניב (2) והקטנה אורי - תינוקת בת חודש בלבד. "הוא היה איש משפחה למופת, היה קשור מאוד להורים ולאחים שלו - הוא היה בן הזקונים. כולם מפורקים עכשיו", סיפרה הדודה יהודית.
5 צפייה בגלריה
 דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
 דקל מורציאנו ועדנאן אסעד
לוחמי האש דקל מורציאנו (מימין) ועדנאן אסעד (משמאל)
5 צפייה בגלריה
זירת הבור בדיר אל אסד
זירת הבור בדיר אל אסד
הבור שאליו נפלו הצעיר והכבאים
(צילום: נחום סגל)
היא התייחסה לחקירת האירוע ואמרה כי במשפחה "לא סומכים על ועדת החקירה שהקימו". לדבריה, "אנחנו נרכיב ועדת חקירה משלנו שתורכב מעורכי דין". על מות דקל וחברו הכבאי עדנאן אסעד אמרה: "מבחינתנו זרקו אותם אל המוות. אנחנו לא מתכוונים לוותר עד שנקבל תשובות".
היא סיפרה כי מאז האסון, ביומיים האחרונים, שמעו גרסאות שונות למה שאירע בבור ליד כרמיאל. "אנחנו יודעים שלא מספרים לנו את כל האמת כי היינו איתם בבית חולים ושאלנו שאלות. כל אחד סיפר לנו גרסה אחרת של מה שקרה. אם כולם היו מספרים אותה גרסה היינו יודעים שזה מה שקרה. אבל זה לא מה שאנחנו מבינים".
5 צפייה בגלריה
דקל יהודה מרציאנו
דקל יהודה מרציאנו
דקל, אשתו ושני ילדיו הגדולים
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
דקל יהודה מרציאנו
דקל יהודה מרציאנו
בתו בת החודש של דקל
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
משמאל אלברט מורציאנו אביו של דקל מורציאנו
משמאל אלברט מורציאנו אביו של דקל מורציאנו
"היה הילד הכי טוב ומקסים בעולם". אביו של דקל
(באדיבות המשפחה)
אלברט מורציאנו, אביו של דקל, סיפר: "הוא היה הילד הכי טוב ומקסים בעולם, מלא ברוח נתינה ובהתנדבות. בצבא הוא היה לוחם בסיירת גולני. הוא נתן את הכול, ותראה מה קרה. הוא אהב את העבודה שלו. לא חששתי, דקל היה ילד מאוד אחראי ופדנט. הוא היה אבא ובעל טוב, בן אדם מקסים לאשתו, למשפחה. לאמא שלו. הוא היה מתקשר אלינו כל יום, אין ילדים כאלו".

רק לפני שבוע: חגג בריתה להולדת בתו

נוי אטיאס, בן דודו של דקל, סיפר כי "מגיל קטן הוא היה ילד הכי טוב שיכול להיות. באמת מלאך. פדנט, מסודר, מצטיין בכול, אין אצלו עיגולי פינות. ממש ילד מתנה. הוא תמיד אהב לעזור לכולם".
הוא הוסיף כי "לפני חודש וחצי היה לו יום הולדת 33, ובריתה לפני כשבוע. משמחה לעצב. אירוע טרגי מאוד, יש לנו עוד הרבה סימני שאלה. מקווים שנגיע לחקר האמת ונקבל את כל התשובות כמו שהן". לדבריו, "שום מילה לא תתאר את מה שעובר על המשפחה. זה אירוע שני במשפחה, יש לנו חלל צה"ל - בן דוד של שנינו, אז כל הטראומות מהעבר חזרו. כואב לנו".
נציבות כבאות והצלה מסרה בתגובה: "בשעה קשה זו אנו מחבקים ומאמצים אל ליבנו את משפחות לוחמי האש רב-סמל דקל מורציאנו ועדנאן אסעד ז"ל שנפלו במילוי תפקידם תוך שחירפו נפשם להצלת חיי אדם. נציב כבאות והצלה לישראל מינה ועדה בראשות טפסר לבדיקת נסיבות האירוע. עם סיום עבודת הוועדה, יילמדו הממצאים ויופקו הלקחים הנדרשים. לוחמי האש ימשיכו לפעול במסירות ובמקצועיות להצלת חיי אדם".