23 מרצים חתומים על מכתב לנשיא ארצות-הברית להפסיק את משלוחי הנשק לישראל, משום שישראל, לטענתם, "מבצעת רצח עם". זה לא שיש לחבורת האידיוטים השימושיים הללו מושג על מה הם מדברים. אפילו בית הדין לצדק לא קיבל את טענת דרום-אפריקה. וגם אם יקבל, זה יהיה בעיקר פועל יוצא של קמפיין שקרים בינלאומי, שחבורת התועמלנים מתוכנו היא עכשיו חלק ממנו.
1 צפייה בגלריה
ביה"ח שיפא ברצועת עזה
ביה"ח שיפא ברצועת עזה
ביה"ח שיפא ברצועת עזה
(צילום: REUTERS/Dawoud Abu Alkas)
האם יש בסיס כלשהו למכתב המרצים? היחיד מבין החותמים שהציג מסמך שהתיימר "להוכיח" שמדובר ברצח עם הוא פרופסור לי מרדכי מהאוניברסיטה העברית. "ישראל מבצעת ג'נוסייד", הוא טוען בפסקה הראשונה, ומודה שהוא מתבסס בעיקר על כתב התביעה של דרום-אפריקה ועל OCHA (המשרד לתאום עניינים הומניטריים של האו"ם).
זה לא רציני. ראשית, משום שדרום-אפריקה היא הזרוע הארוכה של איראן וחמאס. שנית, כבר שנים משמש OCHA כזרוע פלסטינית, ובחודשים האחרונים הוא מעניק שירותי דוברות ולגיטימציה למשרד הבריאות של חמאס בנוגע למספר ההרוגים. אין הוכחות. אין ספירת גופות. יש כבר לפחות שלושה מחקרים שמפריכים את טענות חמאס. אבל פרופ' מרדכי לא טורח להתייחס אליהם. זה מביך.
כדי להבין עד כמה הדברים מופרכים, ועד כמה מדובר בעמדה פוליטית ואנטישמית – כן, אנטישמית - מרדכי מודה כבר בהערה הראשונה: "קיבלתי השראה מפרופ' ג'ון מירשהיימר". מירשהיימר זכה לפרסום אדיר כאשר פירסם, יחד עם פרופ' סטפן וולט, את הספר על הלובי היהודי. מדובר בניסוח מתוחכם יותר של "הפרוטוקולים של זקני ציון". "כן, זה ספר אנטישמי", הייתה כותרת מאמר ב"וושינגטון פוסט". לא בדיוק עיתון ציוני. האנטישמים, מצידם, התלהבו מהספר. כל מה שהם אמרו בלשון גזענית, אמרו הפרופסורים בלשון אקדמית. אותו מירשהיימר הגדיל לעשות כאשר פירסם המלצה לספר של אחד, גלעד עצמון, יהודי, ישראלי לשעבר, ובעיקר אנטישמי מוצהר ("אני גאה להיות יהודי ששונא את עצמו... היהודים מנסים להשתלט על העולם... צריך לבדוק מחדש את הטענות על יהודים שהשתמשו בדם למצות... אין היגיון בטענות על השואה"). פרופ' אלן דרשוביץ צלף במירשהיימר ללא רחמים כאשר הציג את הרפרטואר האנטישמי של אותו עצמון.
והאנטישמי העלוב הזה, מירשהיימר, אוי לבושה, הוא "מקור ההשראה" של מרדכי.
כדי לנפח את הדמוניזציה, מסתמך מרדכי גם על המקורות המפוקפקים ביותר. למשל, הבלוגר אוון ג'ונס. מדובר בתומך חמאס שראה את סרט הזוועות שלא עשה עליו שום רושם. או פרנצ'סקה אלבנזה, דווחית של האו"ם לענייני השטחים, שהפיצה את הטענה על נשים פלסטיניות שעברו ניצול מיני. מרדכי עצמו ממחזר את עלילת האונס. אל ג'זירה כבר חזר בו מהטענה. לא מרדכי ולא אלבנזה. היא גם הוגדרה על ידי צרפת וגרמניה כאנטישמית.
האחריות הבלעדית לסבל של תושבי עזה היא של חמאס, כפי שהאחריות הבלעדית על הפגיעה האיומה באוכלוסייה האזרחית של גרמניה הייתה של המשטר הנאצי. חפים מפשע נפגעים בכל עימות לעקירת הרשע. וזה מצער. האלטרנטיבה גרועה יותר
האחריות הבלעדית לסבל של תושבי עזה היא של חמאס, כפי שהאחריות הבלעדית על הפגיעה האיומה באוכלוסייה האזרחית של גרמניה הייתה של המשטר הנאצי. חפים מפשע נפגעים בכל עימות לעקירת הרשע. וזה מצער. האלטרנטיבה גרועה יותר. כמה נהרגו במוסול, לצורך עקירת דאעש? לא היו שם מנהרות. לא הייתה הזדהות של 80% מהאוכלוסייה עם ארגון הטרור שהשתלט על העיר. לא היו אמצעי לחימה, או אתרי שיגור, או פירי מנהרות כמעט בכל בית ובניין. בתי החולים לא שימשו כמפקדות לארגוני טרור. זה היה משחק ילדים לעומת רצועת עזה. ובנוסף, לפי הערכת הצבא האמריקאי היו רק 2,000 מחבלים של דאעש. לא 30,000 מחבלים כפי שהיו לחמאס כשהעימות החל.
ולמרות זאת – העיר מוסול הוחרבה והמוני אזרחים נהרגו. רק אלף, הייתה הגרסה הראשונית. לא נכון, טען אמנסטי. מדובר בכ-10,000 בני אדם. ספרנו 9,606 גופות בחדרי המתים, טענה סוכנות AP. לא נכון, טען "האינדיפנדנט" הבריטי, משום שהרבה גופות עדיין קבורות מתחת להריסות. ולפי מקורות מודיעין ועדויות שאסף העיתון, מדובר ב-40,000.
עד שמגיעים למספרים של חמאס, שפתאום הופכים לאמת עליונה.
אבל למרצים יש טענות. לא נגד הזוועות והכוונות המוצהרות של חמאס לרצח עם. זו לא חמלה ולא הומניות. זו התגייסות למחלקת התעמולה של חמאס. מדובר במיעוט שולי. עשרות בודדות מבין אלפי אנשי אקדמיה. אבל מיעוט מסוכן. מיעוט משפיע. מיעוט שדורש מהעולם להטיל אמברגו על ישראל. וזה דומה לדרישה לאמברגו על בריטניה, במהלך המלחמה להבסת הנאצים, בגלל הפצצת דרזדן. ואם מרדכי וחבריו מתיימרים לדבר בשם זכויות האדם, אין פלא ששיח הזכויות הופך ליותר ויותר גזעני. יותר ויותר אנטישמי.
פורסם לראשונה: 00:12, 02.04.24