"הדבר האחרון שישראל מעוניינת בו הוא שהיא תואשם כמדינה שמשתמשת ברעב ככלי מלחמה" - כך אמר מנכ"ל הקרן החדשה לישראל מיקי גיצין לאחר שהתברר שהארגון, שפועל ללא מטרת רווח, החל לגייס כספים לרצועת עזה.

"אני מאמין שהפעולה הזו, אחרי מה שקרה עם ה-WCK היא גם הדבר הנכון. אין דבר יותר עוצמתי מלראות יהודים וישראלים מתגייסים עבור המטרה הזאת. אני חושב שמדינת ישראל תברך על זה", אמר גיצין. "זה “צעד נכון מוסרית ואינטרס של מדינת ישראל”.
לראשונה עבור מטרות מחוץ לישראל, הקרן החדשה לישראל פתחה בקמפיין חסר תקדים לגיוס תרומות בארה"ב ובישראל למען התושבים ברצועת עזה. הכספים שייאספו יועברו לארגון המטבח המרכזי העולמי (World Central Kitchen), ששבעה מעובדיו נהרגו בשוגג בהפצצת צה"ל, ולארגון "ועד ההצלה הבינלאומי" (International Rescue Committee).
1 צפייה בגלריה
yk13880957
yk13880957
אחד מרכבי ארגון הסיוע WCK שהותקף
( צילום: רויטרס, Ahmed Zakot)
ועד ההצלה הוא גוף בינלאומי שיושב בארה"ב ומעניק סיוע הומניטרי לאזורי אסון וקונפליקט, כולל בעזה. מדובר בארגון עם אוריינטציה יהודית שאותו ייסד אלברט איינשטיין, וכיום עומד בראשו היהודי הבריטי דיוויד מיליבנד, לשעבר שר החוץ הבריטי.
הקרן פונה לתורמים שלה בישראל ובארה"ב לבוא ולתמוך בפעולה הומניטרית ברצועת עזה, מתוך סל הערכים היהודי ומתוך אהדה ישראל. לדברי הקרן, הדבר יאפשר לתורמים שנמצאים בקונפליקט ערכי להגיד שהם גם תומכים ברעבים ברצועת עזה, וגם עושים את זה דרך ארגון שתומך בפעילות בישראל.
מאז 7 באוקטובר, יצוין, הקרן החדשה לישראל העבירה עשרות מיליוני שקלים למפונים בישראל וממשיכה לעשות זאת.
פורסם לראשונה: 00:00, 11.04.24