לראשונה מאז פרוץ המלחמה, ביום ראשון תגיע לישראל מנכ"לית קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים ("יוניצף" - UNICEF), קתרין ראסל - כדי לבחון מקרוב את המצב מאז 7 באוקטובר והשלכותיו על ילדים ונוער באזור.
1 צפייה בגלריה
מנכ"לית קרן החירום הבין-לאומית של האו"ם לילדים יוניצ"ף קתרין ראסל ביטלה היום ביקור מתוכנן במדינת ישראל
מנכ"לית קרן החירום הבין-לאומית של האו"ם לילדים יוניצ"ף קתרין ראסל ביטלה היום ביקור מתוכנן במדינת ישראל
מנכ"לית UNICEF בביקורה ברצועת עזה בנובמבר
בעקבות מאמצי משרד החוץ והאגף לארגונים בינלאומיים במשרד, הורכב עבור ראסל לוח זמנים עמוס, כשבתחילתו יוקרן בפניה, בתיאום עם דובר צה''ל, סרט זוועות החמאס. בהמשך, יחד עם בכירי משרד החוץ, תפגש ראסל עם בני משפחות החטופים ביבס, שוהם, עידן וגולדשטיין שישטחו בפניה את סיפוריהם, בדגש על ילדי משפחת ביבס שעדיין מוחזקים בידי חמאס.
זהו ביקורה הראשון בישראל של ראסל, הנחשבת למקורבת לאשת נשיא ארה"ב, ג'יל ביידן. זאת, לאחר שבאמצע נובמבר ביטלה ראסל ברגע האחרון ביקור בישראל לאחר שעברה תאונת דרכים במצרים. אלא שתאונה זו לא הפריעה לה לבקר בעזה, להיפגש שם עם ילדים ומשפחות ולתקוף את מדינת ישראל: "מה שראיתי ושמעתי היה הרסני. הם ספגו הפצצות חוזרות ונשנות, אובדן ועקירה. בתוך הרצועה אין מקום בטוח למיליון ילדי עזה לפנות אליהם. הצדדים לסכסוך מבצעים הפרות חמורות נגד ילדים".
ביקורה אז עורר זעם רב בישראל ויצר מתיחות רבה גם בין ישראל לממשל ביידן, שמאוד מקורב כאמור לראסל. בביקור הצפוי, ראסל תיפגש גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג, שעוסקת במצב הילדים שנפגעו מאז 7 באוקטובר, תקיים פגישות עם ארגונים הפועלים בנושא ותבקר במרכז הרפואי שניידר שטיפל ברבים מהילדים שחזרו משבי חמאס.