בוקר טוב, אדוני ראש הממשלה. איזה לילה! איזה ניצחון! החזה ממש מתפוצץ מגאווה. אז לפני שנתחיל בברכות למי שהביא לניצחון ההיסטורי - נכון, לחיל האוויר ומערכות ההגנה שלו ולשיתוף הפעולה שקיבלנו מארה"ב, בריטניה ואפילו מירדן - יש עניין קטן לסגור איתך.
אדוני ראש הממשלה, רק שאלה: אתמול, בשעות הקטנות של הלילה, כשהבנת את גודל ההצלחה שלנו מול האיראנים, האם חלפה בך מחשבה, אולי הבלחה של זיכרון רחוק, על דברים שאמרת בכהונתך הנוכחית, בעיצומה של המהפכה המשטרית, שהמדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל היא לא יכולה להסתדר בלי ממשלה?

אז זהו, זה מה שרציתי לשאול: מעניין אם אתה חושב גם עכשיו, שבשביל ממשלה כמו שלך, עם רגב, אמסלם, קרעי, זוהר, דיסטל, סמוטריץ' בן גביר ואחרים, ניתן היה לוותר על כמה טייסות. לא, זה לא עניין של להתנצל, או לקחת אחריות. חס וחלילה, אף אחד לא מצפה ממך להתנצלות. לא התנצלות ולא אחריות. אבל סתם, איך מרגיש היום מישהו שאמר לפני כמה חודשים משפט כל כך מופרך וסחף אחריו את חברי ממשלתו ואת שופריו היעילים, כשהוא פותח את השיבר של הביוב להשמצת טייסי חיל האוויר?
או למשל איתמר בן גביר ומיקי זוהר, שפירסמו סרטון שבו נראים לוחמי יבשה מבקשים סיוע אווירי, והטייסים בתגובה שואלים אותם אם הם תומכי רפורמה, ולא מסייעים להם. או שר התקשורת, שלמה קרעי, שפנה לסרבנים "המחוצפים" ואמר להם שעם ישראל יסתדר בלעדיהם "ואתם תלכו לעזאזל".
או השרה לשעבר, גלית דיסטל-אטבריאן, שאמרה אז שהטייסים הם לא פטריוטים, לא מלח הארץ, לא ציונים, לא מטובי בחורינו, לא אנשים נפלאים, לא עמישראל.
לא ולא ולא. דיסטל-אטבריאן קבעה שהם נפולת של נמושות, ושלא מעניין אותה מה הם עשו למען המדינה, כי גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה.
או ח"כ טלי גוטליב, שפסקה שכל לוחם גולני יכול להיות טייס, ושאפשר להחליף את כל הטייסים שחתמו על מכתב סרבנות בלוחמים אחרים.
"הם שברו את הדיל", אמרה דיסטל-אטבריאן. "כמה שעולה לנו להכשיר טייס ואז הוא בא ומצמיד אקדח לרקה. אלה אנשים שמונעים מאנטגוניזם לישראל השנייה".
ואמסלם שלנו, איך לא, שאמר על טייס הקרב לשעבר, אל"מ אודי אורי, שנפגע בעינו ממכת"זית: "אחד צפונבון שנפצע ליד העין".
או סגן יו"ר הכנסת, ניסים ואטורי, שהשווה בין איומי הטייסים שלא להגיע לימי מילואים – למעשה בגידה. "ולוחם שבגד בך", דברי ואטורי, "יורים בו. פשוט מוציאים אותו להורג בשדה הקרב". הוא גם המליץ להדיח את הטייסים שקראו לא להתייצב: "לתת להם בעיטה בתחת ולעוף מהצבא".
וח"כ אלמוג כהן, שטען שהטייסים פריווילגים וחוצים את התינוק לשניים, ואפילו שר האנרגיה לשעבר ושר החוץ בהווה, ישראל כ"ץ, שטען שהטייסים שמצהירים שיסרבו לשרת בצה"ל מעודדים את נסראללה לחשוב שאם יתקוף את ישראל לא תהיה לה היכולת להנחית מכת מנע או לשתק את מקורות ירי הטילים.
איפה הם, כל האנשים שדיברו ככה? מה הם חושבים הבוקר, כל אלה שגידפו, בזו, לעגו והשתלחו בטייסי חיל האוויר? שטענו שהם קבוצת פריווילגים, צפונבונים וחסרי אחריות.
לא רק שזה מה שאמרו, היום חלקם אומרים שמי שהציל אותנו זה הקדוש ברוך הוא. שקרה לנו נס. נתן אשל, מקורבה של שרה נתניהו, אמר אתמול שהנס שלנו הוא שנתניהו ראש הממשלה. מעניין מי הלוחש באוזנו.
אין פה ניסים. זה לא נס שיש לנו חץ, או כיפת ברזל, או פטריוט או כל אמצעי הגנה מתוחכם אחר. זה בגלל שיש אנשים מוכשרים שעובדים על זה שנים במחקר, פיתוח ומדע
אין פה ניסים. זה לא נס שיש לנו חץ, או כיפת ברזל, או פטריוט או כל אמצעי הגנה מתוחכם אחר. זה בגלל שיש אנשים מוכשרים שעובדים על זה שנים במחקר, פיתוח ומדע. הנס שלנו הוא שמדינות נאורות עדיין מתייצבות להגנתה של מדינה שההנהגה שלה מציגה ערכים של מדינות נחשלות נוסח טורקיה ונצואלה ופקיסטן. ממשלה שבמקום להשקיע כספים במדע, בטכנולוגיה, במחקר, נותנת עדיפות לכספים קואליציוניים ולישיבות.
ספק אם בחיל האוויר היו מופתעים מהצלחת ליל הטילים. את התרחיש שהומחש לנו שלשום הריצו ב"חקר ביצועים" מאות פעמים. על כמות של 150 שיגורים ידעו בוודאות שיהיה מענה, גם על 300 – פשוט לא ידעו שההצלחה תהיה כל כך גדולה.
אבל חיל האוויר הוכיח שלשום שמדינת ישראל בורכה בחיל האוויר הטוב בעולם ושיש בידיו מערכות הגנה שאין בידי שום מדינה אחרת. ועובדה שכל העולם נפעם ומתפעל. האירופאים לא יודעים את נפשם. הם היו מוטרדים ממה יכול לקרות גם להם ממלחמה שתידרדר. והנה, יש תשובה. הראינו איך יכולה להיראות המלחמה העתידית.
יש מי שרוצים ישראל תגיב – מעניין שיש קשר בין מי שרוצים תגובה, לבין מי שהשמיצו את טייסי חיל האוויר. מי שרוצה תגובה מיידית, יוצא מהנחה שתגובה היא איתות לאויבינו שלא יתעסקו איתנו. שובה של ההרתעה. אבל נדמה לי שבכל העולם, ובעיקר באיראן, יודעים שיש לנו יכולת להגיב.
אז בואו נשמור את התגובה לזמן ולעיתוי הנוחים לנו. זה ישרת אותנו פעמיים: גם כולם יודעים היום שיש לנו, וגם אנחנו מקבלים אהדה בינלאומית. ומה יותר נכון מלהיות חלק מברית אסטרטגית עם המדינות המתונות מול איראן.
רק לא להעמיד את נתניהו מול הבחירה - איראן או סמוטריץ'.
איפה הם, כל האנשים שדיברו ככה? מה הם חושבים הבוקר, כל אלה שגידפו, בזו, לעגו והשתלחו בטייסי חיל האוויר? שטענו שהם קבוצת פריווילגים, צפונבונים וחסרי אחריות
פורסם לראשונה: 00:00, 15.04.24