בן גביר, קראנו אתמול כאתר זה, פועל לגיבוש צוות מיוחד לאיתור פעילי שמאל ואנרכיסטים המפרים, לדבריו, את הסדר בשטחים. ובכן, בן גביר, השר לביטחון לאומי, הוא האיש שפועל. אם ראש הממשלה מנחה, אז בן גביר פועל. הוא פועל כבר חודשים ארוכים למיגור האלימות במגזר הערבי – כ-250 נרצחות ונרצחים בשנת 2023, וקרוב ל-50 נרצחות ונרצחים מתחילת השנה, עם 10 אחוזי פענוח סך הכל; פועל למיגור הפשע המאורגן – כ-50 נרצחים בשנה האחרונה, מטענים באשקלון, פיצוצים בפתח-תקווה ובנתניה; ופועל, בהצלחה דומה, לאיסוף נשק בלתי חוקי, או להילחם במכת גניבות הרכב.
ולאור ההישגים הגדולים שנרשמו בשנה וארבעת החודשים שהוא משמש בתפקידו החשוב, ונוכח העובדה כי השקט והביטחון חזרו למקומותינו, ואחרי שסיים את המופע המתוקשר והמצולם של חלוקת נשק לכל דכפין, התפנה השר הפועל ליוזמות חדשות. חיוניות לקיומנו. וכך השר פועל להקמת צוות מיוחד שתפקידו לנהל מלחמת חורמה, לגלות ולהגלות פעילי שמאל הנוהרים לשטחים מהארץ ומהעולם, אנרכיסטים תוצרת פנים וחוץ, שגורמים, לטענתו, לפגיעה ביציבות הביטחונית באזור. ובניסוח שלו "הקמת צוות לטיפול באנרכיסטים עולה בקנה אחד עם המדיניות הברורה שלי המדברת על מאבק נגד מפרי סדר ונחישות נגדם" (כך במקור).
אז נכון, לצד קבוצות של אנשים ראויים ואמיצים שמגיעים לשטחים במטרה למנוע, או לפחות למזער, את הפגיעה המתמשכת באוכלוסייה הפלסטינית, המקום הזה הוא גם אבן שואבת לקבוצות של אנשים ששיקול הדעת שלהם הוא לא בדיוק מודל לחיקוי, שבבוטות אפשר לומר שאין הבדל גדול בינם לבין נערי הגבעות והווריאציות השונות שצמחו בעקבותיהם, ואין ספק שמתבקש טיפול הולם באלו כמו באלו. רק שבן גביר, הפועל הבלתי נלאה, מתעלם מהעובדה שלמעשה הוקם מנגנון מיוחד – הכולל את לוחמי צה"ל ומג"ב, שפועלים בשיתוף פעולה עם אנשי השב"כ, וכפופים למפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס – שזו בדיוק הגדרת תפקידו: למגר את הפשיעה הלאומנית של פלסטינים ויהודים כאחד. גוף שיודע לאתר אנרכיסטים ופורעי חוק, ולהבדיל בינם לבין מה שבן גביר החרוץ מגדיר כשמאלנים. עובדה שממש לא מפריעה לשר לפעול כדי לשפוך לתוך השטח גורם נוסף, שהדבר היחיד שניתן לומר עליו בביטחון גמור הוא שירבה את הכאוס. וכל זה עוד לפני שמדברים על הקצאת המשאבים וכוח האדם למשימה מיותרת, בשעה שאין חולק שהמשטרה סובלת ממחסור בשני אלה: בכסף ובאנשים.
וכאן אני רוצה להציע תשובה לשאלה על שום מה ולמה השר הפועל, פועל כך. ובכן, התשובה, ככל הנראה, מרחיקה למחוזות שכל קשר בינם לבין המטרה שהוגדרה על ידי השר מקרי לגמרי, אם בכלל. מבחינתו של השר, אם יורשה לי, עבודתו תמה ברגע שבו מתפרסמת הידיעה הראשונה כי השר פועל. ואם בעקבות הידיעה על כך גם מופיע מאמר מהסוג הזה, בן גביר עשה את שלו. כי זה מה שחשוב, הכותרת ומאמרי התגובה. וככל שהכותרת שמנה יותר, ומאמרי התגובה קשים יותר, הרי שה-וי שהשר הפועל יכול לסמן – גדול יותר.
איש לא באמת מאמין, וקרוב לוודאי שזה כולל גם את בן גביר עצמו, שכמה אנשים שיקצה הימ"ר במחוז ש"י, שכוחותיו ממילא לא עומדים בעומס המטלות, הם אכן תשובה למזרח הפרוע שהולך ותופח הרחק מהעין הציבורית
איש לא באמת מאמין, וקרוב לוודאי שזה כולל גם את בן גביר עצמו, שכמה אנשים שיקצה הימ"ר במחוז ש"י, שכוחותיו ממילא לא עומדים בעומס המטלות, הם אכן תשובה למזרח הפרוע שהולך ותופח הרחק מהעין הציבורית. המטרה האמיתית הושגה עם הפרסום. זה משמח את בן גביר, משמח את הסטרוק'ים. משמח אותם ואת אנשיהם לקרוא שהמשטרה הולכת להראות לשמאלנים האלה מניין משתין הדג, ודי בכך. את העבודה עצמה יצטרך הצבא לעשות, רק תחת אילוצים מיותרים שזה עתה נפלו עליו.
פורסם לראשונה: 00:00, 17.04.24