הסרטון המבהיל, מכווץ הלב, מעלה הדמעות של השבי האלים של התצפיתניות, הבטן המתכווצת ממה שהן עוברות מאז, לא הוציא מהמערכת הפוליטית ערלת הלב תגובה ראויה לאזכור. גם לא נפילתם בקרב של עוד שלושה לוחמים צעירים. נתניהו וחבורתו העדיפו להמשיך להזדעזע, ולהתחרות בכינויי גנאי וחרפות נגד צביעותו של העולם המרושע והעוין. בזה הוא והם כן עסקו אתמול.
1 צפייה בגלריה
yk13934685
yk13934685
(איור: גיא מורד)
הניתוק מהסבל האנושי כאן במלחמה עקרה ועקובה מדם יכול להתחרות אצלם רק עם הניתוק מהמציאות הגלובלית. יש חוסר הלימה תהומי בין התדהמה הצדקנית שמשתררת אצלם כל אימת שהקהילה הבינלאומית מקיאה אותנו מתוכה בהדרגה, ובין הבורות הקיצונית הגוברת של פוליטיקאים בכללי הבסיס של איך מתנהל היקום הדמוקרטי. זה לא ששורה של מדינות אירופיות הודיעה אתמול על הכרה במדינה פלסטינית מכיוון שקרעי ארגן פשיטה פרועה על משרדי סוכנות AP, אבל זו דוגמה אופיינית. מתקפה גמלונית על סוכנות ידיעות מהחשובות בעולם היא כל כך חמורה ומטומטמת, כל כך אופיינית לדיקטטורות שמתנכלות בגלוי ובלי בושה לתקשורת חופשית - עד שעומד האדם הסביר ושואל את עצמו, מה לעזאזל אנחנו מעוללים לעצמנו. וכמה נזק אפשר עוד להוסיף על זה הקיים ממילא, עם תועפות של טיפשות יצירתית ויצר חבלה.
האבסורד הוא שמי שיביא בסוף לכינון מדינה פלסטינית לא יהיו מי שמאמינים בפתרון שתי מדינות לשני עמים. הימין הקיצוני, בראשות נתניהו, הוא שמביא בכנפיו את הבשורה שבעטיה פותחים ברמאללה בקבוקי שמפניה
בעיצומה של מפולת מדינית קטסטרופלית, עולה להר הבית השר הגזען שאין לו בעיה לשלוח חיילים וחטופים אל מותם, מודיע שהאתר הקדוש שייך רק לישראל ומבטיח ש"לא נסכים אפילו להצהרה" על מדינה פלסטינית. ובכן, בן גביר, זה קרה בלי שהסכמת. מה תעשה עכשיו לספרד, אירלנד ונורבגיה? תאיים עליהן? הן ממש ישקשקו מפחד. ומה חושב לעצמו שר החוץ כ"ץ, כשהוא מחזיר את שגרירינו מהמדינות האלה ונוזף בשגריריהן כאן? עוד רגע נאיים בניתוק יחסים איתן, זה בטח יבהיל אותן ממש. קצרה היריעה מלתאר כאן את כל ההתבטאויות ומעשי האיוולת, וכמה הם לא מתיישבים עם התדהמה והזעם בכל פעם שארה"ב או העולם כולו מעניקים לנו סטירת לחי מצלצלת במקום להתפעל מכמה אנחנו אור לגויים.
האבסורד הוא שמי שיביא בסוף לכינון מדינה פלסטינית לא יהיו מי שמאמינים בפתרון שתי מדינות לשני עמים. הימין הקיצוני, בראשות נתניהו, הוא שמביא בכנפיו את הבשורה שבעטיה פותחים ברמאללה בקבוקי שמפניה. תחילה אחרי השדרוג באו"ם, אתמול אחרי ההכרה ברשות כמדינה. נתניהו, שפינק את חמאס כדי להחליש את הרשות, הוא זה שמקנה לה כעת מעמד מכובד ולגיטימי חסר תקדים.
בתיאורים המזועזעים אצלנו מהודעת התובע בהאג (דודי אמסלם: "אדם מוסלמי מטורף ואנטישמי"), עוד קטסטרופה דיפלומטית ומדינית, חוזרת הקביעה הנזעמת שזו הפעם הראשונה שבית הדין הבינלאומי מבקש צו מעצר נגד מנהיגי מדינה דמוקרטית. ייתכן שיש להפנים שהעולם מפסיק לראות בנו מדינה דמוקרטית. אנחנו מסייעים לו בזה. בבורות, בפרובינציאליות, בייצור כותרות זוועתיות לטובת שלהוב הבייס, במגפון ענקי שמחזיקים בידיהם אנשים שצר עולמם כעולם נמלה.
שלי יחימוביץ'שלי יחימוביץ'צילום: שניר קציר
עוד זווית מעציבה היא שיתוף הפעולה ושתיקת הכבשים של השירות הציבורי. דרג הקצונה במשטרה שיש לו מסוגלות להזהיר את השר הפירומן שלו שהוא הולך לגרום נזק - נמחק. במשרד החוץ עתיר המקצוענים אין מי שירמוז בעדינות לשר כ"ץ שזו לא העת לעשות שריר למדינות שהשרירים שלנו הם שגורמים להן לסלוד מאיתנו. ומה קרה במשרד התקשורת ביום שבו נשלחו המפקחים לפשוט על משרדי AP? הרי זה לא שהשר פוקד להסתער וזה קורה. יש שם עדיין בסיס יציב של שירות ציבורי מקצועי והגון. מה קרה לעשרות מנהלים מקצועיים, יועצים משפטיים ומפקחים שדרכם זה עבר? לא נמצא הצדיק שיסביר לו שזה צעד קטסטרופלי? קריסת הדרג המקצועי וכניעתו לשיגיונות ולהזיות של שריו הן עוד לבנה בחומה המתפרקת. ככה נראית הבנאליות של הכאוס.
פורסם לראשונה: 00:00, 23.05.24