התיאום של שקד עם הליכוד: לאורך הימים האחרונים ומתחת לרדאר ניהלה יו"ר הבית היהודי, שרת הפנים היוצאת איילת שקד, מגעים שקטים עם הליכוד סביב ריצתה לכנסת. במספר הזדמנויות רמזה לקבל בוחריה שהריצה שלה היא אסטרטגית ושאחרי הבחירות יתברר למה.

בחירות 2022 - כתבות נוספות

כעת התמונה מתבהרת ומהשיחות שקיימה עם הליכוד הובהר לה חד משמעית כי האינטרס של הליכוד הוא שתמשיך לרוץ עד הסוף. בליכוד ראו בשקד ככזו שלא פוגעת בגוש הימין, ומגייסת דווקא קולות מהצד השני. כמעט שני מנדטים שלאורך כל הבחירות הלכו אחריה היו של בוחרים שהיוו "שוברי שיויון" בעבר.
2 צפייה בגלריה
סירבה לפרוש ו"שרפה קולות" - בתיאום עם הליכוד
סירבה לפרוש ו"שרפה קולות" - בתיאום עם הליכוד
סירבה לפרוש ו"שרפה קולות" - בתיאום עם הליכוד
(צילום: יואב דודקביץ', דנה קופל)
2 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"יש עוד דרך לפנינו"
(צילום: אוראל כהן)
במסגרת השיחות, אמרו גורמים, כי לא ביקשה הבטחה לתפקיד כלשהו וגם לא קיבלה כזאת. עם זאת, כן הובטח לה כי אם גוש נתניהו לא מגיע ל-61 מנדטים, לא תהיה עליה מתקפה בימין והיא לא תואשם כמי ש"שרפה קולות לגוש". בליכוד מכחישים שהיו מתואמים עם יו"ר הבית היהודי - ומסרו: "לא היה שום תיאום מול איילת שקד". לאחר מכן הורו לחברי המפלגה על עוצר ריאיונות בתקשורת.
לאחר הודעת הליכוד, גם שקד הכחישה את הדיווח על תיאום בינה לבין הליכוד: "ההחלטה לרוץ עד הסוף הייתה שלי בלבד מתוך אמונה שהקול של הבית היהודי הוא קול חשוב שחייב לבוא לידי ביטוי. מתוך אחריות לגוש הימין שוחחתי עם יריב לוין ווידאתי שבמקרה שלא נעבור את אחוז החסימה הריצה לא תפגע בגוש הימין. יריב לוין הבהיר שעמדתם היא שהריצה אינה מזיקה כלל לגוש, אלא להיפך".
בפוסט סיכום של מערכת הבחירות כתבה אחר הצהריים שקד כי "עשר שנים עברו מאז נכנסתי לפוליטיקה. בכל יום ויום, במהלך השנים האלה, ביקשתי לשרת את הציבור ששלח אותי לכנסת. כמעט כל יום היה קשה, אך כמעט כל קושי היה מוצדק. עבורי, לא הייתה, וגם לא תהיה, זכות גדולה יותר מאשר לשרת את עם ישראל בכנסת, בממשלה. בכל מקום".
לדבריה, "לצערי, גם בתוך המחנה שלי ספגתי לא פעם חצים ממי שאצה להם הדרך. ממי שכנראה מאמינים שמהפכות בסדר גודל היסטורי אמורות להתרחש במהירות שבה מקלידים ציוץ ארסי ומתוחכם בטוויטר. ובכן, הן לא".
היא הודתה לפעילי הבית היהודי, שותפיה ותומכיה: "אתם לימדתם אותי שלא לפחד מדרך ארוכה. ואכן, יש עוד דרך לפנינו. אני מאמינה במאת האחוזים בדרכנו. היא תצליח, היא תעלה והיא תפרח. אתם הכוח שלי. רק בזכותכם יצאתי למסע הזה".