יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה היום (א) ב-ynet radio כי העצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין לא צריכה להיות אירוע מפלגתי של העבודה. בעקבות העצרת לזכרו של רבין שארגנה מפלגת העבודה - והתקיימה שלושה ימים לפני הבחירות לכנסת ה-25, הוסיפה גלאון כי "יש כאן מחנה שלום שעדיין מאמין שצריך ללכת לפתרון מדיני ולסיים את הכיבוש, זו הייתה טעות למנף את זה מלכתחילה כאירוע מפלגתי, להקדים אותו בגלל בחירות".
1 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
זהבה גלאון
(צילום: יובל חן)
גלאון נשאלה אם יש לה מכנה משותף גדול יותר עם ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) שהביעה תמיכה במחבלי "גוב האריות" שחוסלו מאשר עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', והשיבה כי "אין לי דבר וחצי דבר עם בצלאל סמוטריץ' שאומר שאשתו לא תשכב בבית חולים ליד אישה ערבייה. האם זה אומר שאני חותמת על כל משפט של תומא סלימאן? התשובה היא לא. ממש לא".
על חוסר הבהירות לגבי שירותו הצבאי של ראש הממשלה יאיר לפיד, אמרה גלאון כי "אין לי מושג איפה ראש הממשלה שירת ואתם צריכים להפנות את השאלה הזאת אליו. אני לא משתגעת על בן גביר ועל סמוטריץ', אומרים שסמוטריץ' יהיה שר ביטחון. איפה הוא שירת? שאלתם? איפה בן גביר שירת? לא גייסו אותו לצבא".
גלאון נשאלה גם על דבריו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), שהתייחס לאפשרות של הקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו יחד עם בן גביר וסמוטריץ' ואמר כי "היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית". "אני לא מחלקת ציונים לאנשים במחנה שלי. בנקודת הזמן הזו הדמוקרטיה צריכה להתגונן. כשאני שומעת שיש כאן קבוצה שכל מה שמעניין אותה זה לחלץ את נתניהו מהכלא ואני מסתכלת מה יכול להיות כאן ב-2 בנובמבר, הרי הם רוצים להביא להפיכה משטרית, הם רוצים להביא למצב של הפמיליה והקבוצות שלהם ימשיכו בפרעות בערבים, ראינו איך הם חיממו אותם לזה. מי יהיה השר לביטחון פנים, מי יהיה השר שיפקד על הצבא, מי יהיה שר האוצר?".
היא הוסיפה כי "אני מאמינה בזה שהחבורה הזאת תבטל את כל הרפורמות לזכויות נשים ולהט"בים ולהוצאת נשים מתפקידי פיקוד ולחימה בצה"ל, אני מאמינה שהדבר הזה יכול להוביל למשיכה של השקעות זרות, למשבר ביחסים עם ארה"ב, אפילו לקריסה כלכלית בדיוק כמו שקורסות עכשיו כל הכלכלות במדינות הפשיסטיות".