בכיר יהדות התורה משה גפני ממשיך לתקוף את ח"כ איתמר בן גביר - שלפי ההערכות מצליח לגייס תומכים בקרב החברה החרדית, ותקף אותו בשל פעילותו בהר הבית שנוגדת את ההלכה.
"יש לו קמפיין שהוא איש מתלהם. הוא נגד הערבים, הוא יוציא אקדח ויעשה את מה שיעשה, יצעק, וייכנס והכול", אמר אמש (חמישי) גפני בשיחה עם גורמים חרדיים. "הערבים אומרים שרוצים לפגוע במסגד אל-אקצא - והוא עולה בניגוד לדעת כל הרבנים הראשיים. הוא מקרר את הנושא של ההלכה שנלחמנו עליו כל השנים כדי שלא יעלו להר הבית. הוא מחלל את המקום המקודש. כמו יאיר לפיד. העיקר לעשות קמפיין".
2 צפייה בגלריה
בן גביר וגפני
בן גביר וגפני
גפני: "הוא לא מתאמץ יותר מדי". בן גביר: "לא אומר אמת"
(צילום: מוטי קמחי, AFP)
על פעילותו הפרלמנטרית של בן גביר אמר גפני: "גם אני הייתי ח"כ, והיו לי הרבה דברים שהייתי צריך לעשות בנושאים של יהדות. היינו צריכים לבקש ממנו להיכנס להצביע". גפני ציין כי בן גביר מעולם לא הצביע נגד החרדים, אך הדגיש כי "אנחנו היינו יום ולילה, עבדנו, וכשהוא בא לא ראיתי שהוא מתאמץ יותר מדי. זה לא היה הדבר הכי חשוב לו".

בחירות 2022 - כתבות נוספות:

בן גביר עצמו כתב בטוויטר פנייה לגפני (שאינו פעיל ברשת החברתית) ואמר: "הרב גפני היקר, מעבר לזה שאתה יודע שאתה לא אומר אמת כי אני עזרתי המון לציבור החרדי גם בדברים שלא עניינו אותך, אני שואל: מה הטעם בהשתלחויות שלך כל הזמן? פעם מזלזל באדמו"ר מבעלז, פעם משתלח בדרעי, ועכשיו בי. הבוחרים החרדים סולדים מהסגנון שלך ולא באים לקלפי. תפסיק להזיק ליהדות התורה!".
בהמשך אמר כי "גפני ומקלב תוקפים אותי שאני אוהב חילונים ויש לי ברשימה חילונים. אני גאה בכך ועוד יותר גאה שרק איתי תהיה ממשלת ימין מלא. גפני רוצה ללכת עם גנץ ולא בפעם הראשונה. רק אם נהיה גדולים תהיה ממשלת ימין. זו או ממשלה עם גנץ או ממשלה עם בן גביר".
2 צפייה בגלריה
יתמכו בבן גביר? קלפי בבני ברק. ארכיון
יתמכו בבן גביר? קלפי בבני ברק. ארכיון
יתמכו בבן גביר? קלפי בבני ברק. ארכיון
(צילום: AP)
זוהי לא אמירתו הראשונה של גפני נגד בן גביר. בימים האחרונים האשים בכיר יהדות התורה את חבר הכנסת בכך שעלייתו התכופה להר הבית היא לא פחות מהתגרות. "אף חרדי לא יצביע לאדם שמתריס נגד התורה ועולה להר הבית, שזה איסור כרת", אמר גפני. בישיבה שקיימו בכירי יהדות התורה השבוע יצא חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון, רבי דוד כהן, במתקפה חריפה נגד יו"ר עוצמה יהודית. "הוא המחלל שם שמיים הגדול ביותר בדור האחרון. רודף יהודים בכל ההנהגה שלו", האשים אותו הרב.
החשש במפלגות החרדיות מצד בן גביר גבר משמעותית לאחרונה - וגם בש"ס יצאו בקמפיין שאליו גייסו את המנהיג הרוחני המנוח, הרב עובדיה יוסף, לצורך שכנוע המתלבטים. בסרטון חדש שפורסם אתמול מפלגתו של דרעי כבר לא עוסקת בגיוס מצביעים לגוש הימין-חרדים - אלא משנה את הקו הרשמי בקמפיין ופונה לצעירים, כשהמסר החדש הוא: "לא מצביעים לבנאדם, מצביעים לבורא עולם".
גורמים בש"ס ניסו לטעון כי אין כוונה "ללכת לבן גביר על הראש", ושזו רק עוד דרך לנסות להשיג חלק גדול יותר מהקולות המשותפים בגוש. אולם גורם פוליטי המעורה בפרטים מסביר: "מאחר שבן גביר מונע כרגע מש"ס לגדול, היא עובדת בכיוון הזה".

בימים הקרובים ימשיכו במפלגות החרדיות לשחק משחק יחיד ולא גושי, כמו שיעשה גם נתניהו. הקפיצה של בן גביר בסקרים והאפשרות שיסיים במספר דו-ספרתי גבוה של מנדטים מטרידה את כל השותפים - כולל הליכוד. בעקבות הקולות העולים מהשטח, חודדו מחדש המסרים של נתניהו כדי להחזיר את המנדטים הנודדים על-מנת להשאיר את תיקי הביטחון והאוצר בידי הליכוד.