11 צפייה בגלריה
חמישה ממועמדי הציונות הדתית-עוצמה יהודית
חמישה ממועמדי הציונות הדתית-עוצמה יהודית
חמישה ממועמדי הציונות הדתית-עוצמה יהודית
(צילום: יואב דודקביץ', רעות קורנברגף אביהו שפירא)
הסקרים לבחירות בשבוע הבא מנבאים זינוק של מפלגת הציונות הדתית למספר מנדטים דו-ספרתי. הבולטים ברשימה הם כמובן היו"ר ח"כ בצלאל סמוטריץ' ושותפו (מעוצמה יהודית) איתמר בן-גביר, אולם בכנסת הבאה יכהנו כאמור מטעם המפלגה עוד כמה וכמה מועמדים.
אחדים מהם כבר השתלבו בציבוריות הישראליות, אך רבים מהממוקמים בהמשך הרשימה אינם מוכרים בשלב זה לציבור הרחב. הנה היכרות ראשונית עם כמה מאותם מועמדים אלמונים בחלקם, מהמקום התשיעי ומטה, שבעוד ימים ספורים עשויים להיות חברי כנסת - מיד אחרי הבחירות או בעקבות החוק הנורבגי, אם הציונות הדתית-עוצמה יהודית תהיה בקואליציה.

הרב עמיחי אליהו (מקום 9, עוצמה יהודית)

הרב עמיחי אליהו (43), נשוי ואב לשישה מהיישוב רימונים שבשומרון. נכדו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו ז"ל ובנו של הרב הראשי לצפת הרב שמואל אליהו. הוא משמש כיו"ר איגוד רבני קהילות. לאחר שירות כלוחם בחטיבת הצנחנים הוריד את הכיפה, אך בהמשך חזר ללמוד בישיבת עטרת נחמיה.
11 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם
חתימת ההסכם
בן גביר ועמיחי אליהו. "מיכאלי? מי שקנתה ילד באמזון, לא תחנך אותנו"
הוא מאמין בהידברות עם התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארה"ב ומכנה את חבריהן "אחים שלי", אך לא מצדד בדרכם. בעקבות החלטתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי על הפעלת הרכבת בשבת אמר: "מי שקנתה ילד באמזון, לא תחנך אותנו". בריאיון אחר הבהיר: "נכריח את נתניהו לבצע את המדיניות שלנו".
במאמר שכותרתו "הטרור הלהט"בי", שפרסם אליהו בשנת 2018, נכתב: "קשה להבין איך הצליחו ארגונים אקטיביסטים לקחת את מה שהוגדר רפואית כמחלה, את מה שנוגד את הטבע הכי בסיסי של האנושות - ולהפוך אותו לנורמה בינלאומית. תחת מטריה של קמפיין אגרסיבי על זכויות אדם, הפכו את אנשי הקהילה לאנדרדוג הלאומי, לאנשים אומללים, מסכנים ונרדפים, שחייהם אינם חיים".
הוא הוסיף כי יש לצאת בפומבי נגד להט"בים ואמר: "הפתרון הוא פשוט – להפסיק לפחד כלל. לצאת מהארון ולהגיד בפה מלא וברור: יחסים חד-מיניים זה רע. נקודה. זה אסור, זה ההיפך מיהדות, זה נגד רצונו של מי שאמר והיה העולם, זה לא טבעי, זה לא נורמלי, זה לא בריא. זה רע".

צביקה פוגל (מקום 10, עוצמה יהודית)

תא"ל (מיל') צביקה פוגל (65), נשוי ואב לשלושה ממשמר הירדן. במהלך שירותו היה מפקד עוצבות בחיל התותחנים, ראש מטה פיקוד הדרום ומייסד מרכז האש הראשון בצה"ל. בנוסף, היה ראש המועצה הממונה בישוב הבדואי טובא-זנגרייה והוא מפקד יחידת החילוץ של הגולן במשטרה, וסגן ראש איגוד הכבאות של הגליל העליון המזרחי והגולן. ב-2003 התמודד על ראשות העיר באר שבע מטעם מפלגת שינוי והגיע למקום השלישי. בשנת 2020 הצטרף לתנועת "הביטחוניסטים", שקוראת לסיפוח בקעת הירדן.
11 צפייה בגלריה
צביקה פוגל
צביקה פוגל
צביקה פוגל. "לפיד מייצר הסתה והתססה"
(צילום: אביהו שפירא)
בריאיון לתקשורת לפני כשבועיים אמר כי "ערבי שזורק אבן על חייל צריך לקבל כדור בראש, יהודי שזורק אבן על חייל צריך לחנך". בראיון אחר הוסיף: "יאיר לפיד הוא אחד הגורמים המייצרים את ההסתה ואת ההתססה יותר מכל אחד אחר. שימו לב מתי השסע הזה התחיל, מהרגע שהוא נכנס אל הזירה".

ח"כ אבי מעוז (מקום 11, נעם)

ח"כ אבי מעוז (66), נשוי ואב לעשרה משכונת עיר דוד בירושלים. הוא יו"ר מפלגת נעם וח"כ מטעמה בציונות הדתית. כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. מראשי מטה "שלח את עמי" לשחרור אסירי ציון ומסורבי העלייה מברה"מ.
11 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
ח"כ אבי מעוז. "פועלים נגד מה שלדעתנו מאיים על ישראל"
(צילום: יואב דודקביץ )
ח"כ מעוז מתנגד לשירות נשים בצה"ל ומעדיף שירות לאומי למעוניינות בכך. הוא סבור שהתרומה הגדולה ביותר של נשים היא בנישואים וגידול "משפחה לתפארת", כאשר "משפחה היא אבא ואמא וילדים". את הקונספט של משפחות אחרות – למשל בני או בנות זוג מאותו מין - הוא רואה כאיום על עם ישראל ועל החברה הישראלית.
הוא מתנגד לטיפולי המרה אך תומך במתן ייעוץ-טיפול פסיכולוגי להומואים שמעוניינים להקים משפחה עם אישה. בריאיון ל-ynet ערב הבחירות הקודמות אמר: "אנחנו פועלים נגד מה שלדעתנו מאיים על עם ישראל ועל החברה הישראלית, ואחד מהתחומים שאנחנו מזהים בהם איום הוא נושא המשפחה. לכן אלחם באג'נדה הזאת של משפחות שונות". בריאיון אחר אמר "כשבא גבר ואומר 'אני לא גבר - אני אישה', וכשבאה אישה ואומרת שהיא גבר, בסדר, אז אמרת. אני לא מקבל את זה, זה אדם תימהוני".
11 צפייה בגלריה
מזכ"ל בני עקיבא
מזכ"ל בני עקיבא
לשעבר מזכ"ל בני עקיבא העולמית, אוהד טל

אוהד טל (מקום 12, הציונות הדתית)

אוהד טל (40), נשוי ומתגורר ביישוב אפרת בגוש עציון. נחשב למתמודד הליברלי ברשימה. לשעבר מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, בעל תואר ראשון בניהול מערכות חינוך מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל ומדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. בעבר שימש שליח מרכזי בהולנד מטעם תנועת בני עקיבא והסוכנות היהודית. עם חזרתו לארץ הקים וניהל את מרכז השליחות של הציונות הדתית שכללה קואליציה של עשרה ארגונים הפועלים בתחום השליחות לתפוצות.

לימור סון הר-מלך (מקום 13, עוצמה יהודית)

לימור סון הר-מלך, נשואה ואם לעשרה ילדים משבי שומרון. הייתה מראשוני הגרעין הדתי בחומש, שם התגוררה עם בעלה שלום (שולי) הר-מלך ז"ל, שנרצח ב-2003 בפיגוע שבו היא עצמה נפצעה. כמה שעות לאחר הרצח, היא ילדה את בתם כשהיא בחודש השביעי להריונה. בתום שיקום ממושך שבה להוביל את המאבק נגד פינוי היישובים בצפון השומרון בהתנתקות, והפכה לאחד מסמליו. בהמשך גם נישאה בשנית, לבעלה יהודה.

11 צפייה בגלריה
לימור הר מלך
לימור הר מלך
לימור סון הר-מלך. ממובילות המאבק נגד פינוי צפון השומרון
(צילום: רעות קורנברג)
"לכל אחד יש את הרגע שהוא ה'מנוע' שלו בחיים, מבחינתי זה היה הרגע הזה. הלילה הזה ממשיך להכות בי פעם אחר פעם", אמרה בחודש שעבר בריאיון לאולפן ynet. "אנשים אומרים לי 'איך את עושה את זה עם עשרה ילדים?'. מבחינתי זה חלק מהבשורה, לבוא ולבטוח ביכולת שלנו, כאימהות. זאת עוצמה נשית".

הרב משה סולומון (מקום 14, הציונות הדתית)

הרב משה סולומון (47), נשוי ואב לשישה מקריית גת. הוא סא"ל במילואים, מחנך, יו"ר ומייסד עמותת הנני. עלה לארץ מאתיופיה בגיל צעיר, למד בישיבת הסדר והצטיין כקצין מילואים. ב-2017 נתן עדות אופי לטובת סוהר שנידון ל-12 שנות מאסר בגין עבירות מין קשות שכללו מעשי סדום ומעשים מגונים בעצור ביטחוני אזוק בכלא שקמה.
11 צפייה בגלריה
משה סולומון
משה סולומון
הרב משה סולומון. "זה שאדם הומו - זו בעיה"
בסרטון ב-2015, אז ההתמודד בפריימריז של "הבית היהודי", נשאל סולומון על נישואים חד-מיניים וענה: "לא מבין למה צריך את זה". בריאיון אחר כך אמר כי "זה שאדם הוא הומו - זו בעיה".

יצחק קרויזר (מקום 15, עוצמה יהודית)

יצחק קרויזר (38), נשוי ואב לשלושה ממושב נטור שברמת הגולן. גדל במצפה יריחו, השתתף במלחמת לבנון השנייה ואיבד שני אחים בתאונת דרכים קטלנית ב-2007. קורא לטיפול בטרור החקלאי וטען כי "עסקת המאה" של דונלד טראמפ הייתה תוכנית מסוכנת שתוביל להקמת מדינה פלסטינית.
11 צפייה בגלריה
בחירות 2019 סבב ב' רשימה עוצמה יהודית מפלגה+יצחק קרויזר
בחירות 2019 סבב ב' רשימה עוצמה יהודית מפלגה+יצחק קרויזר
יצחק קרויזר. "עסקת המאה" - תוכנית מסוכנת

צבי סוכות (מקום 16, הציונות הדתית)

צבי סוכות (32), נשוי ואב לחמישה מיצהר. גדל בביתר עילית למשפחה חרדית. בעקבות תוכנית ההתנתקות עזב את החברה החרדית והצטרף לנוער הגבעות. הוא פעיל ימין, עורך השבועון "גילוי דעת" לשעבר, שימש בעברו כמנכ"ל מפלגת עוצמה יהודית.
11 צפייה בגלריה
צבי סוכות
צבי סוכות
צבי סוכות. הפגנה נגד שב"כ
בדצמבר 2015 ארגן סוכות הפגנה נגד שב"כ בתל אביב, שבה שיחזר עינויים לכאורה שעברו העצירים היהודים שעל פי החשד היו מעורבים בפיגוע בדומא. בשלהי 2017 הוביל עם אביחי בוארון את מאבק מתיישבי עמונה נגד הפינוי, ולאחר מכן השתתף במאבק להקמת היישוב עמיחי למפונים.

צחי אליהו (מקום 17, עוצמה יהודית)

צחי אליהו (44), נשוי ואב לשלושה ממושב עין יעקב. לפני כשלוש שנים הציע את הצימר שלו במושב לנערים שהיו חשודים באונס התיירת בריטית בקפריסין, כ"חופשת פינוק ותיקון", ואחר כך טען כי התכוון לנערים שלא היו מעורבים אך נעצרו בכל זאת. ב-2016, ובעקבות פרשת אלאור אזריה, הציע אירוח במתנה ללוחמים "על כל מחבל שיהרגו".
11 צפייה בגלריה
צחי אליהו מועמד הציונות הדתית עוצמה יהודית
צחי אליהו מועמד הציונות הדתית עוצמה יהודית
צחי אליהו בכותל. הציע את הצימר לנערים שנחשדו באונס התיירת הבריטית
11 צפייה בגלריה
צחי אליהו מועמד הציונות הדתית עוצמה יהודית
צחי אליהו מועמד הציונות הדתית עוצמה יהודית
הקעקוע על גבו של צחי אליהו
בין שלל הקעקועים על גופו הכיתוב באנגלית "ירושלים היא בירת ישראל", לצד חומות העיר - קעקוע שאותו עשה בעקבות הכרזת טראמפ בשנת 2018. קעקוע נוסף הוא של קצין צה"ל רועי קליין, שנהרג בבינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה כשזינק על רימון כדי להציל את חייליו. בעבר אמר על ח"כ יאיר גולן ממרצ: "אני נשבע בשם כל החיילים - ארדוף אותו עד שייעלם לנו מהמפה".