(צילום: אבי חי)

שר המשפטים גדעון סער (המחנה הממלכתי) התייחס להתבטאות החריפה של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שבמסגרתה כינה אותו "שקרן בן שקרן", ואמר הבוקר (שלישי) באולפן ynet: "אני מסכים איתו, אני חושב שכל ישראלי יודע את זה על נתניהו". שעות ספורות לאחר שיו"ר מפלגתו בני גנץ אמר ב-ynet radio כי אינו שולל המלצה על יאיר לפיד לראשות הממשלה, אמר מספר 2 שלו סער דברים שונים: "זה לא תרחיש ריאלי, לא נמליץ על לפיד".
• כל העדכונים על בחירות 2022 במקום אחד
לדברי סער, "לצערי נתניהו הפך את השקר, הפייק ניוז והתעמולה השקרית לשיטת עבודה קבועה. לפי דעתי, גם הציבור במדינת ישראל מודע לזה". סער ציין כי "יש לו תמיכה, אני לא מכחיש. זה מצער, אבל במקרה הזה אני נאלץ להסכים עם סמוטריץ' - גם עם הקביעה וגם עם התשתית העובדתית שלה".
הוא הוסיף: "זה ידוע שנתניהו התכוון ללכת עם מנסור עבאס. הוא ניהל איתו משא ומתן, הכשיר את כל הרבנים במדינת ישראל ושלח פוליטיקאים מהמפלגה שלו לראיונות כדי להלבין את עבאס לטובת העניין. אחר כך הוא ניהל תעמולה פרועה נגד הקואליציה שבה עבאס היה חבר - רק מפני שזו לא הייתה קואליציה ברשותו".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער באולפן
גדעון סער באולפן
שר המשפטים גדעון סער
(צילום: יריב כץ)
בתוך כך, סער התייחס למספר 2 בציונות הדתית, ח"כ איתמר בן גביר, ואמר כי העובדה שהציבור תולה בו תקוות ביטחוניות היא "מוזרה בעיניו". "אין לו רקע בנושא", הבהיר, "מדובר באדם בעל עמדות מאוד קיצוניות ולא ישימות, שבכל מקום שהוא מגיע אליו הוא בא עם ג'ריקן להדליק אש. אני לא חושב שזה ביטחון".
סער הדגיש כי "ביטחון לא משיגים בפרובוקציות, בצרחות וצווחות בכל מיני הפגנות. ביטחון זה עניין לאנשי מקצוע, לאנשים רציניים, שפועלים בקור רוח ומתוך הבנה של המציאות המורכבת".
מה דעתך על דבריו של סמוטריץ', שאמר כי הוא מעוניין לקבל את תיק הביטחון בממשלה העתידית שתקום? "אם נתניהו יהיה בעמדה שיש לו 61 עם החבר'ה האלה, הם באמת יוכלו לסחוט ממנו כל דבר. הוא סחיט ולחיץ".
לדבריו, "אני חושב שסמוטריץ' לא מתאים למשימה הזאת. זו מדינה דמוקרטית, אז אני לא אומר שהוא לא יכול להיות. אני גם לא אומר שרק אדם שיש לו עבר צבאי יכול להיות שר ביטחון. האם אני חושב שהוא המועמד המתאים? לא".
2 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ונתניהו
סמוטריץ' ונתניהו
סמוטריץ' ונתניהו
(צילום: אלי מנדלבאום, מוטי קמחי)
סער התייחס להרכב הממשלה לאחר הבחירות לכנסת ה-25, ואמר כי "אני חושב שיש שתי אופציות שעומדות בפני אזרחי מדינת ישראל - ממשלה צרה וקיצונית בראשות נתניהו עם סמוטריץ', בן גביר והמפלגות החרדיות, או ממשלת אחדות לאומית רחבה שאיננה נשענת על הקצוות".
הוא הבהיר: "הסיכוי היחידי לשינוי במשחק הפוליטי הוא אם לגוש נתניהו לא יהיו 61. ביבי לא יכול להביא היום אחדות, לדעתי גם לפיד לא, ואינני רואה סיכוי שהוא יוכל להקים ממשלה".
זה תרחיש ריאלי שתמליצו על לפיד? "לא, אני לא חושב שזה תרחיש ריאלי ואסביר גם למה. כשאתה בא להמליץ אתה ממליץ על מי שאתה חושב שיש לו סיכוי ריאלי להקים ממשלה. במספרים הקיימים, גם אם יזוזו, ואנחנו מצפים שיזוזו בשבוע האחרון של מערכת הבחירות לפה ולשם, אתה לא רואה את האופציה הזאת".
אז לא תמליצו על לפיד. "לא, המועמד שלנו לראשות ממשלה הוא יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ".
סער ציין כי "בכל הסקרים של הימים האחרונים אנחנו במגמת עליה. אתמול בסקר של ערוץ 12 עלינו בשני מנדטים בסקר אחד, תוך כמה ימים".
אבל זה עדיין 13 מנדטים. "אני שומע מהשטח עוד ועוד אנשים שאומרים לי שהכוח שלנו בציבור הוא הרבה יותר גדול מכפי שהוא מופיע שם. אני אומר לך, אנחנו נמשיך לעלות, נפתיע ונגיע למספרים יותר גבוהים".