ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (יום א') לדרישה שהשמיע ח"כ איתמר בן גביר מרשימת הציונות הדתית - לחוקק "חוק צרפתי" באופן שיבטל למעשה את המשפט שבו נאשם נתניהו. "אני לא רוצה שום דבר שנוגע למשפט שלי חוץ מדבר אחד - טלוויזיה", הוא אמר בריאיון לרדיו דרום, יומיים לפני הבחירות.

בהקלטה שנחשפה ב-ynet מחוג בית של בן גביר, הוא אמר כי ידרוש חוק שמונע פתיחת חקירה במרבית העבירות נגד ראש ממשלה מכהן - ושיחול באופן רטרואקטיבי. "זה לא עניין של נתניהו אישית", הסביר. "הוא מנהיג גוש הימין, ואת התיק תפרו לו כמנהיג הימין. אנחנו חייבים לוודא שתופעת תפירת התיקים תעבור מהעולם".
נתניהו נדרש לנושא וניצל זאת להעלות דרישה משלו. "אני רוצה שתהיה שם טלוויזיה. שיוכלו לראות איך המשפט עם התיקים התפורים בגסות קורסים אחד אחרי השני. אני לא צריך שום דבר אחר. אז בן גביר דרש... לי יש דרישות שלי".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
(צילום: EPA, קובי קואנקס)

ראש רשימתו של בן גביר, בצלאל סמוטריץ', הביע הבוקר באולפן ynet התנגדות למהלך שיוביל לביטול משפט נתניהו. "משפט נתניהו לא יתבטל - אני מתחייב שלא אקדם חקיקה שתבטל אותו. הוא מוזיקת הרקע הטובה ביותר לכל התיקונים שצריכים להיעשות במערכת המשפט - הוא חושף את כל עוולותיה".
לסמוטריץ', שמפלגתו נפרדת מעוצמה יהודית של בן גביר והן יוכלו להתפצל אחרי הבחירות, תוכנית אחרת שהוצגה לפני כשבועיים - ביטול עבירת מרמה והפרת אמונים. צעד כזה אמור להוביל אוטומטית לביטול האישום בסעיפים אלה נגד נתניהו, אבל לפי סמוטריץ' תימצא דרך לא להחיל זאת על המשפט המדובר.
דרישתו החדשה של בן גביר הובילה לתגובות רבות במערכת הפוליטית. שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "אבדה הבושה. בן גביר וסמוטריץ' נמצאים כפסע מלשכות השרים הבכירים ביותר בממשלה. סיוט נובמבר מתממש - אנחנו בפני סכנה ברורה ומוחשית למדינת ישראל". שרת הפנים איילת שקד הגיבה גם היא, ואמרה כי "בן גביר וסמוטריץ' עושים הכול בימים האחרונים כדי לפגוע בגוש הימין, על-ידי העלאת רעיונות הזויים שיחרבו את הדמוקרטיה הישראלית".
יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה בטוויטר: "הם מתכננים לעשות פה הפיכה משטרתית שנועדה לחלץ את נתניהו מהכלא. זה הדיל - נתניהו ימכור את המדינה לכהניסטים, והם יתנו לו כרטיס 'צא מהכלא'". יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הוסיפה כי "בן גביר בשירות נתניהו מאז 1995: הוא הסית נגד רבין בשבילו, התסיס את השכונות המעורבות ורוצה לעצור את המשפט של נתניהו".