לאחר שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השווה הבוקר (ראשון) את "שיטות נתניהו" לאלו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס ושל שליט ברית המועצות לשעבר יוזף סטאלין, חזר בו שר האוצר ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "לא הייתה לי כל מטרה לפגוע באף אדם, ובטח לא בעניין הקרוב לליבי - השואה ומלחמת העולם השנייה, שמשפחתי היא חלק מקורבנותיה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"השואה קרובה לליבי, לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש". ליברמן, הבוקר
(צילום: יונתן זינדל)
בפתח הציוץ שפרסם כתב ליברמן כי "אין חדש תחת השמש, נתניהו אמנם שכח כי האנשים הקרובים אליו ביותר בחרו בקריאה לאנשי משטרת ישראל 'הגסטפו' אך עדיין זוכר טוב מאוד כיצד להשתמש בשיטות תעמולה בשביל לפגוע בי וב'ישראל ביתנו'".
הוא הוסיף כי "אף אחד לא יטיף לי מוסר והעשייה שלי מדברת בעד עצמה - כפי שהתחלנו בשנה האחרונה לשדרג משמעותית את רווחתם של ניצולי השואה באמצעות הגדלת המענק השנתי שלהם, כך למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים של מכונת הרעל לפגוע בשגרת יומנו, נמשיך לפעול גם בהמשך".
מוקדם יותר השיבו בליכוד לדבריו של ליברמן: "המסית הלאומי, דון ליברמן, בפאניקה חסרת מעצורים. דבריו השקריים והמקוממים הם ביזוי השואה. אנו דורשים מראשי השמאל לפיד וגנץ לגנות מיד את ההתבטאות המזעזעת הזאת".
2 צפייה בגלריה
גנץ ולפיד בתדרוך
גנץ ולפיד בתדרוך
גינו את ליברמן. לפיד וגנץ
(צילום: סיון שחור ענבה, לע"מ)
שר הביטחון גנץ אכן גינה את ליברמן, ומסר: "אני מעריך מאוד את שר האוצר, אך מוקיע את דבריו ואת ההשוואה הבלתי מתקבלת על הדעת למי שביצעו את הזוועות הקשות ביותר בתולדות האנושות. גם במערכת בחירות קשה מול מי שמבקש לפגוע בממלכתיות ובמערכת המשפט, יש לשים גבולות".
בהמשך גם ראש הממשלה לפיד גינה, מיד עם תום ישיבת הממשלה: "גם כשניצבים מול מכונת רעל והסתה בלתי נגמרת שמכרסמת את החברה הישראלית, את השואה צריך להשאיר מחוץ לשיח. כל התבטאות שמשווה או משתמעת כך רק פוגעת בזכרון השואה ובלכידות החברתית שלנו".