יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השווה הבוקר (ראשון) בשיחה עם כתבים לפני כניסתו לישיבת הממשלה את "שיטות נתניהו" במערכת הבחירות הנוכחית - לאלו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס ושל שליט ברית המועצות לשעבר יוזף סטאלין. "אלה הן שיטות נתניהו בדיוק כמו שיטות של גבלס וסטאלין - להטיל האשמות הכי חריפות והכי אבסורדיות, לחזור על זה מיליון פעמים עד שאנשים מתרגלים לאותו אבסורד", אמר. שותפיו של ליברמן לקואליציה, ובראשם ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, גינו את ההשוואה.
3 צפייה בגלריה
"מבין שהצבעה לישראל ביתנו מרחיקה אותו מהשלטון, ולכן יעשה הכול על מנת לפגוע בנו". נתניהו וליברמן
"מבין שהצבעה לישראל ביתנו מרחיקה אותו מהשלטון, ולכן יעשה הכול על מנת לפגוע בנו". נתניהו וליברמן
"מבין שהצבעה לישראל ביתנו מרחיקה אותו מהשלטון, ולכן יעשה הכול על מנת לפגוע בנו". נתניהו וליברמן
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
לאחר שבשבוע שעבר קרא לנתניהו "חלאת המין האנושי", התייחס שר האוצר שוב לטענות שהשמיע נגדו יוסי כמיסה, שאותן הוא מייחס לראש האופוזיציה. "מדובר בעלילת דם, זה שיטות שמאפיינות את נתניהו. בן אדם 'נזכר' באירועים מלפני 20 שנה ומפרסם אותם חודשיים לפני הבחירות", אמר ליברמן. "מדובר בהאשמות חריפות ואבסורדיות, שעליהן הם חוזרים מיליון פעמים עד שאנשים מתרגלים לאותו אבסורד. מדובר בדברים הזויים ובעלילות", הוסיף.
ליברמן טען כי נתניהו "מבין שהצבעה לישראל ביתנו מרחיקה אותו מהשלטון, ולכן יעשה הכול על מנת לפגוע בנו". לדבריו, "הם מפעילים לחץ על היועצת המשפטית לממשלה על מנת שהיא תודיע על פתיחת חקירה, למרות שמדובר בדברים הזויים, ובנשק שבו הם משתמשים כנגד ישראל ביתנו".
שר האוצר הוסיף כי הוא מצפה שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תודיע על סגירת הבדיקה הראשונית שבה פתחה בדבר הטענות נגדו: "היא תגיד שמדובר בשקרים, ושאין שום מקום לפתיחת החקירה".
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארה
שר האוצר מצפה ממנה לסגור את הבדיקה הראשונית נגדו. היועמ"שית, גלי בהרב מיארה
(צילום: מוטי קמחי)
מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של ליברמן: "המסית הלאומי, דון ליברמן, בפאניקה חסרת מעצורים. דבריו השקריים והמקוממים הם ביזוי השואה. אנו דורשים מראשי השמאל לפיד וגנץ לגנות מיד את ההתבטאות המזעזעת הזאת".
שר הביטחון גנץ אכן גינה את ליברמן, ומסר: "אני מעריך מאוד את שר האוצר, אך מוקיע את דבריו ואת ההשוואה הבלתי מתקבלת על הדעת למי שביצעו את הזוועות הקשות ביותר בתולדות האנושות. גם במערכת בחירות קשה מול מי שמבקש לפגוע בממלכתיות ובמערכת המשפט, יש לשים גבולות".
בהמשך גם ראש הממשלה לפיד גינה, מיד עם תום ישיבת הממשלה: "גם כשניצבים מול מכונת רעל והסתה בלתי נגמרת שמכרסמת את החברה הישראלית, את השואה צריך להשאיר מחוץ לשיח. כל התבטאות שמשווה או משתמעת כך רק פוגעת בזכרון השואה ובלכידות החברתית שלנו".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ ויאיר לפיד
בני גנץ ויאיר לפיד
גינו את ליברמן. גנץ ולפיד
(צילום: שאול גולן)
גם שרת הפנים איילת שקד גינתה את הדברים: "גם אחרי חמש מערכות בחירות מתישות ומלוכלכות, אסור להשוות אף אדם לגדולי צוררינו. אין לזה מקום בפוליטיקה הישראלית".
ליברמן, נזכיר, הגיש ביום שני שעבר לבית המשפט השלום בפתח תקווה קובלנה פלילית נגד כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם יו"ר ישראל ביתנו וטען כי שמע ממנו כי הוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה.
בפוסט שפרסם לפני שבועיים יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם ליברמן, טען כי שמע ממנו שהוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה. כמיסה כתב כי הוא מוכן לעבור פוליגרף על שאלות שנוגעות להצעה בסך 100 אלף דולר עבור רצח הניצב, וכן על עסקים אחרים שנטען שנמצאים בבעלותו של ליברמן.