שישה ימים לבחירות ובשתי מפלגות השמאל - העבודה ומרצ - נכנסו לבליץ תקשורתי ופוליטי כדי למנוע את המשך הירידה בסקרים והחשש מפני אחוז החסימה. שתי המפלגות שהצליחו להגיע לשישה מנדטים בשבועות האחרונים הגיעו בסקרים האחרונים לארבעה מנדטים כל אחת מהן – קרוב מאוד לאחוז החסימה, ובזמן שיש עתיד מתחזקת.
לטענת מרצ, ראש הממשלה יאיר לפיד מנהל קמפיין אגרסיבי של ממש שהולך להם על הראש ועלול להוריד אותם מתחת לאחוז החסימה. גם גורמים בעבודה הביעו חשש שהמפלגה יכולה לרדת למספר מנדטים גבולי בעקבות שתיית הקולות של יש עתיד.
4 צפייה בגלריה
זהבה גלאון מרב מיכאלי
זהבה גלאון מרב מיכאלי
"עלולים להפיל אותנו מתחת לאחוז החסימה". גלאון ומיכאלי
(צילום: מוטי קמחי )
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"אם מרצ לא עוברת, גם לפיד קורס". רה"מ
(צילום: מוטי קמחי)
במפלגת העבודה פתחו בקמפיין לתומכי ומצביעי עבודה לשעבר "לחזור הביתה" בין היתר באמצעות מודעות של בכירי העבודה לשעבר, מראש הממשלה אהוד ברק ועד שרים וח"כים לשעבר של העבודה, הקוראים להצביע "אמת" בקלפי.
במפלגת העבודה החלו הבוקר בשליחת 650 אלף עותקים של חזון מפלגת העבודה המלא לכנסת ה-25. החזון כולל מצע מפורט עם התייחסות של יותר מ-25 תחומים וסוגיות ליבה, לצד עשרות רבות של פעולות שניתן לבצע עם העבודה חזקה בממשלת תקווה.
בין הפרקים הקיימים במצע, שאת כתיבתו הוביל ח"כ גלעד קריב, כלולים: ביטחון, שלום ויחסי חוץ; מדיניות תקציב מרחיבה; מדיניות דיור והבטחת קורת גג בת השגה; שוויון מגדרי - "הצווארון הוורוד", אימהות יחידניות ומאבק באלימות המגדרית; משבר האקלים - הגנת הסביבה ופיתוח בר-קיימא; משפחות צעירות; דמוקרטיה; קידום השוויון לקהילה הגאה; קידום חיים משותפים. מהלך זה נועד לעודד שיח מעמיק - גם בישורת האחרונה של מערכת הבחירות.
4 צפייה בגלריה
קמפיין מרצ
קמפיין מרצ
קמפיין מרצ
"יש הרבה מפלגות שמדברות על דמוקרטיה, אבל יש מפלגה אחת בגוש שאשכרה מיישמת אותה ועושה אותה בכל הכוח", אמרה יו"ר העבודה מרב מיכאלי. "מפלגת העבודה היא היום יותר מתמיד: שני ניצחונות בפתק אחד".
במרצ החליטו לצאת בבליץ של קמפיין גוועלד במטרה להימנע מקריסה מתחת לאחוז החסימה. החל מהבוקר נשלחו מאות אלפי מסרונים לבוחרים פוטנציאלים, שבהם נכתב: "זוהי אזעקת אמת לאנשים שלא רוצים לראות את ביבי חוזר לשלטון. אם אין מרצ – לנתניהו ובן גביר יש 61". במרצ גם החלו בקמפיין ברשתות החברתיות עם מודעות אדומות תחת הכותרת: "אם אין מרצ – יש להם 61", כאשר על המודעה מופיעות תמונות לא מחמיאות של נתניהו ובן גביר.
"אנחנו מזהים שקמפיין 'המפלגה הגדולה' של לפיד מעמיד את מרצ באזור המסוכן", טענו אתמול במרצ, "קולות בודדים של מתלבטים שיחליטו להצביע ללפיד, עלולים להפיל אותנו מתחת לאחוז החסימה ולהביא לקריסה של כל מחנה השינוי, מה שיגדיל את נתניהו ל-64 מנדטים ואף יותר". בכיר במרצ הוסיף כי מדובר במתנה הגדולה ביותר שיכול לפיד לתת לנתניהו: "אם אין מרצ - לנתניהו ובן גביר יש 61. אם מרצ לא עוברת, גם לפיד קורס".

במקביל, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביקר בצהריים ביקב גבעות במאחז גבעת הראל שבבנימין. "אסור שנצטרך את גנץ. אנחנו צריכים להקים ממשלת ימין על מלא כדי שנוכל להמשיך לבנות ביו"ש. בני גנץ הוא לא פרטנר שלנו. מי ששותף שלנו זה הציונות הדתית ויהדות התורה וש"ס", אמר נתניהו.
"כדי לממש את ההתיישבות אנחנו צריכים ממשלה חזקה שבראשה עומד מי שיכול להגיד מילה אחת פשוטה מול לחצים כבדים והיא 'לא'", הוסיף נתניהו. "הצלחנו להכפיל את האוכלוסייה ביו"ש והיום אנחנו יותר חזקים משום שהתל"ג שלנו עבר את צרפת, יפן וגרמניה".
4 צפייה בגלריה
נתניהו מבקר באתר הסדרת ההתיישבות הצעירה בגבעת הראל
נתניהו מבקר באתר הסדרת ההתיישבות הצעירה בגבעת הראל
נתניהו בגבעת הראל
(צילום: אריק מרמור)
לדבריו, "גנץ ולפיד מחזירים את המדינה הפלסטינית לקדמת הבמה. אני מבקש מכם לגייס את הכוחות ותעזרו לליכוד. ולמה לליכוד? כי בכל מקרה כל החברים שלנו, סמוטריץ' וש"ס יהיו השותפים שלנו. אם בן גביר וסמוטריץ' יקבלו מנדט אחד יותר או פחות, זה לא משנה. אבל אם הליכוד תרד במנדט ואז לפיד יוכל לטעון שיש עתיד גדולה יותר, הוא יבקש את המנדט. ולכן יש לרכז מאמץ להביא קולות לליכוד".
עטרה רפפורט כהן, מראשי פורום ההתיישבות הצעירה, אמרה לנתניהו כי "בשנים האחרונות נעשו על ידך כמה צעדים משמעותיים בתחום ההכנה, המיפוי וההיערכות להסדרה - ואנחנו מודעים אליהם ומעריכים אותם ומודים עליהם, אך אנחנו בשלב שבו הדברים צריכים לעבור לביצוע בפועל. יש לוודא כי תוכנית העבודה להסדרת היישובים תכנס להסכם הקואליציוני בפירוט הכולל את רשות הסדרה אשר תוקם, החוקים אשר יעברו והתקציב אשר יוקצה לכך, וכי התוכנית תצא לביצוע עם הקמת הממשלה".