חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן ממפלגת חד"ש-תע"ל שלפי תוצאות האמת זוכה כרגע לחמישה מנדטים אמרה הבוקר (חמישי) בריאיון לאולפן ynet כי המציאות הפוליטית בישראל הייתה אחד הגורמים שהביאו לדיכוי ההצבעה הערבית בבחירות האחרונות. "המציאות הפוליטית יוצרת חוסר אמון שהמערכת הפוליטית יכולה לתרום לשיפור מצב האוכלוסייה באיזושהי צורה", אמרה.
1 צפייה בגלריה
עאידה תומא סלימאן
עאידה תומא סלימאן
ח"כ תומא סלימאן. בן גביר התמתן? "מי שמדבר על זה טומן ראשו בחול"
(צילום: דנה קופל)
תומא-סלימאן, שעוררה סערה בימים שקדמו לבחירות עם הבעת התמיכה במחבלי "גוב האריות" אמרה בפתח הריאיון כי "חייב להתקיים חשבון נפש וחייבים בדיקה רצינית של התוצאות ושל ההשלכות הפוליטיות שלהן. אחרי הבחירות אנחנו נמצאים במציאות פוליטית אחרת מבחינת המדינה. חייבים לבדוק עם עצמנו איך ממשיכים הלאה, לא רק מה נעשה, אלא מה ייעשה".
בהתייחסה לתוצאות הבחירות, שמעניקות למפלגות גוש נתניהו 65 מנדטים, אמרה חברת הכנסת מחד"ש-תע"ל כי "אנחנו מול מציאות פוליטית שאמורה להיות מפחידה לכולם. זו מציאות שבה הימין, ולא רק הימין הרגיל ה'קלאסי' שאנחנו מכירים, אלא ימין שמוכן להשתמש באלימות, בהסתה פרועה ובגזענות עמוקה. המציאות הזו צריכה להיות נקודת אזהרה לכולם. אנחנו נהדוף כל ניסיון לפגוע באוכלוסייה הערבית או לקחת את כל האוכלוסייה במדינת ישראל לכיוונים של פאשיזם שישתולל. מי שמדבר על זה שבן גביר יכול להיות שהתמתן, רוצה לטמון את ראשו בחול ולא להתעמת עם המציאות".
האם אתם צריכים להגיד שכל הנרטיב האנטי-ישראלי מיצה עצמו? "אני חושבת ש(הגדרת - א"ש) הביקורת שאנחנו מעבירים כ'צעקנות אנטי-ישראלית' מטעה, טועה ומטעה. דיברנו בצורה הכי ברורה את הדברים שהאמנו בהם. אני חושבת שיש כמה גורמים שהובילו לתוצאות האלה שנמצאות היום בפנינו. אחת הסיבות העיקריות היא התפצלות הרשימה המשותפת, שלא קרתה רק בגלל בעיות פנימיות. כולנו שמענו על ההשקעה המסיבית של כוחות הימין בניסיון לדכא את הקול הערבי".
הציבור שלך נתן לרע"מ יותר מכם, שתי מפלגות שעשו ההפך ממנו. "הוא לא ניצח אותנו. הוא קיבל נתח מסוים בתוך הציבור. אנחנו חברה בדיוק כמו החברה היהודית. יש גוונים פוליטיים שונים. איך יכול להיות שאחד כמו בן גביר פתאום קפץ ל-14 מנדטים, מה זה אומר על החברה היהודית? אתה לא יכול להתייחס לחברה הערבית כנתח אחד גדול".