מרגע פרסום המדגמים היא לא אמרה מילה. למעשה, גם על חברי הכנסת שלה נאסר לדבר. הערב (יום חמישי), אחרי כמעט יומיים של שתיקה, יו"ר מפלגה העבודה מרב מיכאלי צפויה למסור הצהרה ראשונה מאז הבחירות, והאכזבה הגדולה שנחלה בהן - ובזמן שהמפלגה עמה סירבה להתאחד תישאר מחוץ לכנסת.
מיד לאחר המדגמים החלו בעבודה ובגוש השינוי כולו להפנות חיצים לעבר מיכאלי, שסירבה לאיחוד עם מרצ. מפלגת השמאל בראשות זהבה גלאון נמצאת מתחת לאחוז החסימה, ולא תיכנס לכנסת. עד כה נספרו 99% מהקולות. אחוז התמיכה במרצ הוא עדיין 3.15%, כשאחוז החסימה 3.25%, והיא כבר לא תוכל להיכנס לכנסת.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מיכאלי, אתמול. לא דיברה עדיין
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
גלאון. לא תהיה בכנסת
(צילום ריאן פרויס)
850 בחירות 2022 מפת הבחירות

העבודה בראשות מיכאלי זכתה רק בארבעה מנדטים בבחירות 2022, לעומת שבעה מנדטים בבחירות הקודמות. לצד חברי הכנסת שנפלטו, לא יחזרו לכנסת גם השרים עמר בר-לב ונחמן שי, שדורגו שניהם במקומות נמוכים בפריימריז.
גם יו"ר מרצ זהבה גלאון המתינה עם ההתייחסות לתוצאות, ופרסמה אותה רק אתמול. ח"כ מוסי רז ממרצ אמר בצהריים ל-ynet radio כי "התחושות לא פשוטות והתוצאות באמת מאכזבות. חשבתי שיש חשש אמיתי, אבל אם היו נותנים לי להמר הייתי מהמר שכן נעבור את אחוז החסימה. חצי מהציבור הצביע נגד הממשלה הזו. יש לה רוב אלקטורלי של 65 מנדטים בגלל אחוז החסימה ההזוי והלא-דמוקרטי. בכל מקרה זו השיטה וצריך להתמודד עם תוצאותיה. לא מציע לשנות את השיטה".
לדברי רז, "ב-2009 הייתה לנו תוצאה גרוע מזו, כשקיבלנו 3%. אז לא היה אחוז החסימה הלא-דמוקרטי הזה. אני כמובן לא מאשים את אחוז החסימה שצריך כמובן להוריד אותו. לא בכל דבר שעושים מצליחים, ואני חושב שלא הצלחנו מספיק לשכנע בעמדות שלנו. יש יותר דור צעיר דתי. יש לנו גם בעיה עם השמאל העולמי, זה נובע מהמיאוס מהסוציאל-דמוקרטיה".