55 ימים לבחירות לכנסת ה-25, התעמתו היום (רביעי) באולפן ynet ח"כ לשעבר דני דנון מהליכוד וח"כ רון כץ מיש עתיד, על רקע העלייה בשיח האלים בין צדי המפה הפוליטית. ח"כ אביר קארה, שהכריז השבוע על הקמת מפלגה עצמאית: "נמאס לאנשים מאותם פוליטיקאים כל הזמן".
"ממשלת נתניהו-בן גביר המתממשת הביאה לשיא הקיצוניות והפלגנות, אבל זה לא התחיל היום", טען כץ, בהתייחסו לתופעה של השיח האלים בין צדי המפה הפוליטית. "זה התחיל מהמכונה המשומנת שהקים נתניהו, מי שהיה מוכן להקריב את הדמוקרטיה הישראלית ואת מדינת ישראל בשביל להיחלץ ממשפט", הוסיף כץ.
"אני מפחד מהמדינה שתהיה כאן עם הקיצוניים, שכל אישה תהיה בסכנה", אמר כץ. "אם נתניהו ובן גביר ייבחרו, זה מה שיקרה. לא תהיה כאן אלטרנטיבה אחרת". כץ סבור כי נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה: "אתה תראה ששחקנים חדשים יגיעו לראש הממשלה לפיד, ואנחנו נקים את הממשלה. כמו שלא ניבאו לנו הצלחה גדולה ולבסוף הצלחנו, גם הפעם אנחנו נפתיע, ונקים ממשלה יציבה עם שותפים טובים".
1 צפייה בגלריה
דני דנון
דני דנון
חברי הכנסת כץ ודנון
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב, AP)
ח"כ דנון מהליכוד השיב לדבריו: "השיח לא צריך להיות שם, אלא בעקרונות, בכאוס שיש כיום במדינה. לצערי קל לדבר על סיסמאות ועל איתמר בן גביר. הציבור יודע היטב שביש עתיד מנסים להפחיד את הציבור. אנחנו צריכים לקחת את הבחירות האלה למקום אחר, של רעיונות ועקרונות. אנחנו חלוקים על הדרך, אבל לא צריך ללכת למקום של סיסמאות והפחדות".
"אנחנו מתכוונים לתקן את הכשלים של לפיד וחבריו", הסביר דנון. לדבריו, "בניגוד לכץ, לא אמציא המצאות שנביא אנשים מהחלל. אנחנו נסתמך על הרשימות הדתיות, וברגע שיהיה לנו גוש של 61 נפנה לנשיא להרכבת הממשלה. אנחנו היום כבר על 60-59 מנדטים לפי הסקרים, אנחנו נגיע לשם. יש לנו אופק אמיתי".

ח"כ אביר קארה, שעזב את ה"רוח הציונית" של איילת שקד והכריז בתחילת השבוע על הקמת מפלגת "חופש כלכלי", סיפר הבוקר בריאיון לאולפן ynet על הסיבות לצעד: "הגיע הזמן לייעל את המערכת הציבורית ואת השירותים שהאזרחים מקבלים ממדינת ישראל. לאנשים נמאס מפוליטיקה ישנה, ומאותם פוליטיקאים שחוזרים על עצמם".
לדבריו, "הכנסתי את ה'שולמנים' לדלת הראשית של משרד רה"מ בשנה האחרונה כסגן שר, וכך אהיה גם בממשלה הבאה. אוציא לפועל רפורמות שיהפכו את מדינת ישראל למקום טוב יותר, ואעשה את החיבורים המתאימים בשביל להגיע לשם".
על הצטרפות אפשרית למפלגה אחרת עד הבחירות אמר קארה: "ארוץ עם המפלגה הזאת, שתעבוד לאורך זמן ושנים. הרעיונות המעולים שלנו חייבים לקבל ביטוי בפוליטיקה הישראלית, ואני יודע שיש הרבה מאוד אנשים שביקשו מאיתנו להוריד את יוקר המחיה. יש לנו פתרונות מעולים לכך".