אחרי שלא שוריין במקום הרביעי במפלגת "הרוח הציונית" של שרת הפנים איילת שקד, סגן השר אביר קארה הודיע הערב (ראשון) שיתמודד בבחירות הקרובות בראשות מפלגה חדשה בשם "חופש כלכלי".
1 צפייה בגלריה
אביר קארה הכריז על הקמת מפלגת "חופש כלכלי"
אביר קארה הכריז על הקמת מפלגת "חופש כלכלי"
"אפעל למען האזרח הפשוט שרוצה להתפרנס בכבוד". אביר קארה
(צילום: יואב דודקביץ' )
חבר הכנסת קארה, נזכיר, היה אחד ממייסדי תנועת המחאה "אני שולמן", ונכנס לפוליטיקה כמי שהבטיח לדאוג לבעלי העסקים העצמאיים. במהלך כהונתו קידם עם שקד את הרפורמה לרישוי עסקים, שצפויה להקל בבירוקרטיה על עשרות סוגי עסקים.
במסיבת עיתונאים שערך הערב בסינמה סיטי בירושלים, קארה הכריז כי בכוונתו להמשיך ולהילחם עבור העצמאים בישראל: "אפעל למען האזרח הפשוט, העובד, היזם והיצרן, שרוצה להתפרנס בכבוד בלי לחלק 'מתנות' של פוליטיקאים למונופולים וקבוצות לחץ". בהתאם, מפלגתו החדשה תילחם בריכוזיות במשק, שהן מייקרת את המחייה והן מקשה על בעלי העסקים.
"הקמתי את 'חופש כלכלי' כי אני מאמין בשוק חופשי אמיתי, שהוא תנאי הכרחי להגדלת הרווחה של כל אזרח. אני בעד ימין חברתי. אני בעד להוריד את יוקר המחייה ולסייע לחלשים בחברה. לכן החלטתי לקחת את הצעד הזה עבור הציבור הלא מאוגד, הלא מקומבן, הלא פקוד והלא מקורב בישראל. זה המפתח".
לאחר הכרזתו, קארה הציג את חברי המפלגה החדשה: גלעד אלפר, ד"ר עידית רז-קלישר ופרופ' עומר מואב, ונציגי השולמנים אבי חיימוב, סוזי בר, עודד בבאי, נעמה צדקיה, לוסי חדידה ואביטל כחלון.