3 צפייה בגלריה
בחירות 2020 מצביעים קלפי טמרה ערבים ערבי
בחירות 2020 מצביעים קלפי טמרה ערבים ערבי
שיעור ההצבעה הצפוי כעת - פחות מ-50%. קלפי בטמרה
(צילום: AFP)
סוף שבוע דרמטי מצפה למפלגות הערביות שנלחמות על העלאת אחוזי ההצבעה בחברה הערבית - ובחד"ש-תע"ל, ברע"מ ובבל"ד ימקדו את המאמצים האחרונים בחוגי בית ובכנסים בגליל, במשולש ובנגב.
לפי הסקרים הפנימיים של המפלגות, לטיבי ועודה חסרים כ-10,000 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה, ולבל"ד המספר גבוה עוד יותר: בין 17-15 אלף קולות. האווירה ברע"מ, בינתיים, אופטימית יותר - ובמפלגתו של עבאס רואים התחזקות מסוימת ושואפים לקטוף גם את המנדט החמישי.
3 צפייה בגלריה
איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה
איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה
עדיין לא עוברים את אחוז החסימה. מימין: שחאדה, טיבי ועודה
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
מערכת הבחירות המנומנמת הייתה רדומה עוד יותר בחברה הערבית, בעיקר בשל הפשיעה המשתוללת והפיצול המפתיע של הרשימה המשותפת שרק הרחיק את המצביעים - שתמכו מאוד באחדותה - מהקלפיות.
אחד משיאי הבחירות בחברה הערבית יגיע מחר, בציון יום השנה לטבח כפר קאסם שבו נרצחו 43 מתושבי העיר לפני 66 שנים בידי לוחמי מג"ב. האזרחים הערבים פועלים כבר שנים כדי לקבל את ההכרה הרשמית של המדינה בטבח, אף שהנשיאים פרס, ריבלין והרצוג התנצלו על כך. כעת ימתינו האזרחים הערבים למוצא פיהם של הפוליטיקאים מהמפלגות השונות שינאמו מחר בטקס יחד עם אנשי ציבור נוספים.

הקול הערבי - כתבות נוספות:

לצד המאמצים של הפוליטיקאים להמריץ את המצביעים רגע לפני הבחירות, קואליציית עמותות וארגוני חברה אזרחית בחברה הערבית פועלת גם כן לעידוד ההצבעה. לפי סקר אחרון שנערך עבור הפעילים, שיעור ההצבעה צפוי לעמוד על 48% מהאזרחים הערבים - ובארגונים הוחלט לצאת למבצע דלת אל דלת כדי לעורר את השטח.
3 צפייה בגלריה
"עוברים מדלת אל דלת". מצביעים בבית צפאפא
"עוברים מדלת אל דלת". מצביעים בבית צפאפא
"עוברים מדלת אל דלת". מצביעים בבית צפאפא
(צילום: גיל יוחנן)
ד"ר מוחמד חלאיילה, מנהל קמפיין השטח, אמר ל-ynet כי "המפגש הישיר עם אנשים, בין אם בפעילות שטח ובין אם בביקורי בית, הוא הזדמנות לפתוח דיונים, להתמודד עם מכשולים להצבעה, ולהניע את האנשים להשתתף למרות כל ההסתייגויות. הגענו עד כה לעשרות אלפי בתים, ונגיע ליותר בימים הנותרים כדי להבטיח את ההשתתפות הרחבה ביותר".
איש התקשורת וואטן אל-קאסם שמנהל את התכנים בקמפיין הוסיף כי הקמפיין הצליח לעורר בעיקר צעירים אדישים בעזרת שירים ופרסומות שהופצו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. "הגענו כמעט לכל אזרח עם המסר שלנו, שלמרות הכול - חייבים להצביע".