רגע לפני יום הכיפורים, ח"כ מאי גולן (הליכוד) התייצבה באולפן ynet לשיחה "אחת על 1" עם מורן אזולאי. בין היתר הן דיברו על הילדות בלי אבא, החיים בדרום תל אביב, והקרבות הפוליטיים. צפו בשיחה המלאה.
3 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
מאי גולן
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
מאי גולן עם תמונת ילדות. "לא היה אבא בתמונה, לא הייתה משפחה. לא היה מי שיגדל או יעזור"
(צילום: נדב אבס)
תקופת החגים מחזירה את חברת הכנסת גולן אל ילדותה. "עד גיל בגרות, אני ואמא היינו עושות חגים, רק אני ואמא. יושבות בבית שלנו, בתחנה המרכזית, בסלון, עם החלון פתוח והכוכבים, אני ואמא יושבות ועושות הכל כהלכה, לא היינו מפספסות אפילו מילה. אם יש משהו שמתחדד לי כל חג זה כמה בורכתי לא רק במה שאני עושה היום, אלא שעברתי את מה שעברתי, כי זה עשה אותי מי שאני".
"אמא שלי עבדה כל החיים, לא היה אבא בתמונה, לא הייתה משפחה, לא היה מי שיגדל או יעזור. אני לא הכרתי קונספט של אבא, לא ידעתי. לא ידעתי מה זה 'דוד', מה זה 'דודה', מה זה 'סבא', מה זה 'סבתא'. אין לי את המושג הזה של משפחה. הייתי צריכה ללמוד. אבל בזמן אמיתי לא היו לי שום רחמים עצמיים".
בשיחה התייחסה גולן לקשיים שהיא חווה כאישה במגרש הפוליטי. "אני לא אשקר, הפוליטיקה היא מקום שוביניסטי. לא יגידו לך את זה הרבה נשים כי זה לא פוליטיקלי קורקט להגיד, זה לא נעים להגיד. הרבה אוהבים לקרוא לי בכנסת 'ילדה', 'הילדה'. אני לא רואה שקראו למיכל שיר ילדה או למירב בן-ארי ילדה, או לבחורים צעירים אחרים, קחי דוגמא – יוראי להב הרצנו, יותר צעיר ממני. לא קראו לו בחור, או הילד. לא יקראו לו דבר כזה".
3 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
גולן. "אני לא רואה שקוראים לבחורים צעירים אחרים בחור או ילד"
(צילום: נדב אבס)
גולן מספרת בגילוי לב על הקשיים במציאת זוגיות בכנסת. "זה קונספט לא פשוט להיות חברת הכנסת מאי גולן ולצאת לדייט. אני לא יכולה להיות באפליקציות כי זה טירוף. גם כל אחד שמתחיל איתך, את לא יודעת מה עומד מאחורי זה. זאת גם סיטואציה מלחיצה".
- אבל להתחתן ולהביא ילדים, זה משהו שאת חולמת עליו? "חד משמעית כן. אני, עליי, לא מדברת על אף אחד אחר, עליי, לא רואה ערך חשוב וקדוש יותר מהקמת משפחה והבאת ילדים. זה משהו שהוא מאוד חשוב לי, שאני לא אוותר עליו, שאני מרגישה גם שהוא קרוב".