יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה התייחס להחלטת ועדת הבחירות המרכזית, שפסלה את מפלגתו מהתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת, ואמר הבוקר (ראשון) לאולפן ynet: "אנחנו לא רק רצים עד הסוף ומנצחים - בל"ד הולכת להיות הפתעת הבחירות הפעם".
אבו שחאדה, שהחליט לרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת הכוללת את חד"ש ותע"ל, הבהיר שוב כי בל"ד תערער לבית המשפט העליון נגד ההחלטה על פסילתה: "אנחנו לא מודאגים. כל האמירות נגדנו נטענו בעליון כבר כמה פעמים - והוא לא ראה בהן שום דבר סביר".
2 צפייה בגלריה
סאמי אבו שחאדה
סאמי אבו שחאדה
"מעדיפים להתעלם מהכיבוש". אבו שחאדה
(צילום: יריב כץ)
לדבריו, "גנץ החליט שהוא רוצה לעצב את המנהיגות הערבית-פלסטינית בארץ לפי מה שנוח לו, הוא רוצה להחליט לנו מי מנהיג מקובל ומי מנהיג לא מקובל. הוא משתתף בפשע הזה של ניסיון לפסול את המפלגה היחידה בארץ שנאבקת למען שוויון מלא בין כל האזרחים".
יו"ר בל"ד, שלפי כל הסקרים האחרונים נמצאת מתחת לאחוז החסימה, הדגיש כי "אנחנו גאים בכך שאנחנו לא מקבלים עליונות יהודית. אנחנו בעד צדק לכל האזרחים - יהודים וערבים. אין שום בעיה עם המצע שלנו המבוסס על זכויות אדם. מי שבעד כיבוש ואי-צדק - לא יצביע בל"ד".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"רוצה להחליט לנו מי מנהיג מקובל ומי לא". גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שפוליטיקאים ישראלים - ולא רק פוליטיקאים, כי גם הציבור הערבי אומר את זה - לא מתחבר יותר לנרטיב שלך. מאחוריך יש מפה שכתוב עליה "מפת הנכבה". "מפת הנכבה היא חלק מההיסטוריה שלנו. ניסיון המחיקה של ההיסטוריה שלנו הוא הפשע - ולא העובדה שאנחנו לא מקבלים את הנרטיב הציוני לאירועים שקרו".
אבו שחאדה התייחס לפיגוע הירי בשומרון שאירע מוקדם יותר, ואמר כי "זה בדרך כלל מה שקורה בחברה הישראלית - מעדיפים להתעלם מהכיבוש ומביאים חברי כנסת על תקן מגני פיגועים". הוא הוסיף: "אני חושב שלכיבוש הזה יש הרבה קורבנות משני הצדדים, בעיקר פלסטינים. אתמול נערכו הרבה טקסי אזכרה לזכר השהידים שנפלו באינתיפאדה השנייה בשנת 2000. 13 אזרחים ערבים - שאף אחד, דרך אגב, לא הועמד לדין לאחר הרצח שלהם. בנוסף, מאז אותה שנה ועד היום, כ-11,400 פלסטינים מהגדה, מירושלים ומעזה נרצחו על-ידי הצבא ובידי מדינת ישראל".
לדבריו, "האנשים האלה לא נרצחו בעימות מזוין - בהחלט לא הרוב המוחץ שלהם - וכדאי להגיד את האמת לאנשים. עכשיו אני מבין שכשהאמת לא משרתת אתכם, אתם מעדיפים להתעלם ממנה. תפקידי הוא להחזיר אותה לקונטקסט".