ח"כ יואב קיש (הליכוד) התייחס להרכב הממשלה שיתגבש לאחר הבחירות הקרובות לכנסת ה-25, שיתקיימו בעוד 12 יום, ואמר הבוקר (חמישי) לאולפן ynet: "או שתהיה ממשלת ימין לאומית בראשות נתניהו, או שתישאר פה ממשלת שמאל של לפיד בתמיכת הערבים". הוא ציין כי "אם נגיע למצב שבו לא הצלחנו לייצר את הרוב בימין - אף שהוא קיים בציבור וזו שאלה של לצאת מהבית ולהכריע את זה - לא אפסול אף מפלגה ציונית, ממש לא. הן פסלו אותנו".
קיש הדגיש כי "הליכוד צריכה להיות המפלגה הכי גדולה, אנחנו צריכים לשמור את תיקי האוצר והביטחון אצלנו. אנחנו חייבים להוביל את הממשלה הבאה".
1 צפייה בגלריה
חברי הכנסת רוטמן, רוזין וקיש
חברי הכנסת רוטמן, רוזין וקיש
חברי הכנסת רוטמן, רוזין וקיש
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ', אני מועלם)
איך זה מתיישב עם מה שאנחנו שומעים מח"כ סמוטריץ', שמדבר על תיק הביטחון? "קודם כול, זה לא מתיישב. יש לנו יתרון אחד גדול כי כגוש אנחנו סגורים. אנחנו נלך ביחד, וזו תהיה הממשלה שנקים בוודאות אם יש לנו את ה-61. הנושא של איך תהיה מורכבת הממשלה - חלק ממאזן הכוחות וחלוקת התיקים ינבע מההישגים והתמיכה של הציבור בכל אחת מהמפלגות. יהיה פה אירוע מורכב שנצטרך לפתור אותו".
סמוטריץ' הוא אופציה כשר ביטחון בכלל? "אני, בניגוד לצד השני, לא פוסל אף אחד משום דבר. אין לי שום בעיה עם אף אחד ממחנה הימין".
ומה לגבי בן גביר כחבר בקבינט? זו אפשרות? "בוודאי שכן. אני מעדיף את בן גביר עשרות מונים על מנסור עבאס, אחמד טיבי ואיימן עודה, שמאיימים לפגוע במדינת ישראל ובזהות שלה, והם השותפים המרכזיים של ממשלת השמאל שנמצאת היום בשלטון ויכולה להיות בו גם מחר. זה בכלל לא בר השוואה. האחים המוסלמים הם לא האחים שלי. לי יש אחים אחרים, ומאוד חשוב לי שהממשלה תייצג את האינטרס של מדינת ישראל, את זהותה ואת העם היהודי".
לדבריו, "כשאני שומע את שר הביטחון אומר שיש מקום למדינה פלסטינית בירושלים, ואת ראש ממשלת מעבר אומר באו"ם 'אני בעד שתי מדינות ואני רוצה מדינה פלסטינית', אני לא מתפלא שמדינה כמו אוסטרליה מבטלת את האמירה שלה כלפי ירושלים".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא להרכב הממשלה לאחר הבחירות, ואמר בכנס הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי כי "כמו שאני רואה את זה, יש שלושה תרחישים: תרחיש אחד הוא ממשלת נתניהו עם 61 מנדטים, שתורכב ממפלגות קיצוניות - ואי לא חושב שזה טוב למדינת ישראל. תרחיש שני הוא בחירות שישיות, שביעיות ושמיניות - כי אני לא רואה את לפיד מצליח להרכיב ממשלה. תרחיש שלישי הוא שאהיה עם מספר מנדטים מספק, ואנסה לחבר בין חלקי המערכת".
במקביל, ח"כ בן גביר (עוצמה יהודית) התייחס לתקיפת החיילים שאירעה ליד שכם הלילה, ואמר כי "גנץ איבד אותי כשעלה לכנס ואמר את הדברים הבאים: 'סיכנתי את חיילי גולני כדי להיות הומני'. אני לא אסכן את החיילים ולא אסכן את הלוחמים שלנו, אין דבר כזה שאתה מסכן את החיילים והלוחמים שלך כדי להיראות טוב בתקשורת".

בד בבד, אמרה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) כי "שמעתי שבן גביר גינה לכאורה את הפגיעה בחיילי צה"ל. מנגד, הוא לא גינה את האלימות כלפי פעילת השמאל שחטפה אתמול מכות רצח. לאורך שנים הוא לא מגנה את אלימות המתנחלים נגד פלסטינים, פעילי שמאל וחיילי צה"ל. פתאום, שבועיים לפני הבחירות, הוא אומר 'אוי, זה נורא. צריך לגנות אותה'. נו, באמת".
לדבריה, "אנחנו רואים את התופעה של בן גביר. זו לא תוצאה של המציאות הביטחונית, אלא של התקשורת והרשתות החברתיות. הוא עובד מצוין, אני חייבת לומר, בגלל זה הוא וסמוטריץ' עולים. סמוטריץ' וחבריו לציונות הדתית לא שווים יותר מכמה מנדטים, ולכן אני חושבת שמדובר בטרנד. זו תופעה מסוכנת, בעייתית ופופוליסטית מאוד, שמסתירה באמת את העמדות שלהם".
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב על דבריה של רוזין, ואמר כי "אני לא מסתיר דבר, להיפך, באים אלינו בטענות שאנחנו מגלים יותר מדי. זה עיקר הטענות. אני חושב שאפשר לקרוא בעיתון הבית של מרצ, עיתון 'הארץ', ביקורת מאוד מעמיקה לתוכנית משפטית מקיפה, מגוונת, יסודית ומפורטת. הכול כתוב - מה אנחנו רוצים, למה אנחנו מתכוונים ומה אנחנו הולכים לבצע".