יו"ר הבית היהודי איילת שקד הודיעה אתמול (יום שלישי) במסיבת עיתונאים כי למרות מצבה העגום בסקרים, היא לא מתכוונת לפרוש. היום (רביעי) הסבירה שקד אצל שרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio: "יש מומנטום טוב, יש שינוי מגמה, אני מקווה שבסוף אנשים ילכו עם הלב".
דיברת אתמול במסיבת העיתונאים על מסע ציד שאת עוברת. מהו מסע הציד ומי רודף אותך? "יש הכפשות קשות מאוד בעיקר ברשתות. אנשים שלצערי מוסתים אבל אני לא נותנת לזה בכלל לחלחל. ביומיים האלה שרצה חרושת שמועות על פרישה, אלפי אנשים פנו אליי, פשוט אמרו לי שאם אני לא מתמודדת הם לא הולכים להצביע".
1 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"שמחה שבנט צפה". איילת שקד
(צילום: טל שחר)

-השאלה למה האלפים האלה אומרים את זה לך ולא לסוקרים. "בשביל לעבור צריך מאה ארבעים אלף קולות, אנחנו כרגע עומדים על בסביבות מאה אלף, אז חסרים לנו עוד. ויותר ויותר אנשים מבינים שהבית היהודי זה הפתרון להקמת ממשלה ולא הבעיה".
שקד אמרה כי לא התייעצה עם נפתלי בנט לפני מסיבת העיתונאים אתמול, ואמרה כי היא "שמחה" שבנט צפה בפייסבוק באירוע.
הצלחת לייצר פגישה עם בנימין נתניהו? "לא הצלחתי ולא ניסיתי. בנימין נתניהו מכיר את הטלפון שלי. אם הוא רוצה הוא יכול להתקשר".
-אתמול בבוקר פעילי הבית היהודי, אלה שעובדים בשטח, לחצו עליך לפרוש. "לא, בדיוק הפוך. פעילי הבית היהודי לחצו מאוד לא לפרוש. גם חגית משה מגבה אותי. נפגשתי איתה אתמול, דיברנו. היא מגבה אותי בצורה מלאה. אנחנו מקבלים חיזוקים מכל הארץ, מאנשי ציבור, מרבנים וממובילי דעת קהל".
"מסע בחירות כזה הוא בוודאי לא פשוט", הודתה שקד, "ויש רגעים קשים וזה בסדר. זה חלק מהחיים. הכל קשה כשרוצים להצליח ורוצים לנצח, זה תמיד קשה, והרבה פעמים גם צוחקים עלייך או משמיצים אותך, ואם עושים משהו שמאמינים בו אז צריך ללכת עד הסוף ולקוות לטוב. יש מומנטום טוב, יש שינוי מגמה, אני מקווה שבסוף אנשים ילכו עם הלב".
היית עם בנט כל כך הרבה שנים לטוב ולרע, אבל כאן את יותר סוליסטית. את קצת בודדה, לא? "אני לא בודדה, יש לנו רשימה מדהימה ופעילים מדהימים שמחזקים אותי כל הזמן וכל היום".
"אם לא אעבור את אחוז החסימה אז אני לא אהיה בכנסת הבאה", אמרה שקד, "אני אצא לאזרחות כמו כל מי שלא עובר את אחוז החסימה, מה לעשות? אם יהיו בחירות נוספות הבית היהודי יתמודד ואנחנו נצליח בגדול".
אולי שרפת את הקרדיט שלך בימין. הרי רק לפני כמה שבועות התראיינת גם פה ב-ynet כשהיית עוד עם יועז הנדל, ואמרת שבשום אופן לא תתנו לנתניהו 61. "אני לא אמרתי את האמירה הזאת. אמרתי שצריך להקים ממשלת אחדות, ולכן גם השותפות עם יועז התפרקה אבל גם שם אמרתי כל הזמן שצריך ממשלת אחדות ואני עומדת על זה שהדבר הנכון זה ממשלה רחבה".