ראש הממשלה יאיר לפיד הציג הערב (שלישי) את המועמדים לכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, שהורכבה ללא שינויים ממשיים בצמרת. בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות מאות מתומכי מפלגה, הוצגה הרשימה - שלפי המפלגה מורכבת מ-47% נשים, בהן שלוש שנמצאות בחמישייה הראשונה, ובקרב המועמדים החדשים נמצאים פעילים ותיקים של יש עתיד. ynet העביר את הכנס בשידור ישיר.
"מה שאתם רואים כאן היום היא מפלגת השלטון הישראלית", פתח לפיד את דבריו, לאחר שכל חברי מפלגתו הוצגו. "הוכחנו שאנחנו יודעים להביא לקלפיות מאות אלפי אנשים. הוכחנו שאנחנו יודעים לנצח בחירות ולהקים ממשלה ולהוביל מדינה, ועכשיו נעשה את זה עוד פעם. הקמפיין של נתניהו אומר לכם שישראל במלחמה - בין היהודים לישראלים, בין היהודים לערבים, בין פוליטיקאים לבתי המשפט, בין עשירים לעניים, בין דתיים לחילונים. הכול כעס, שנאה, סכסוכים והסתה".
"יש עתיד אומרת לכם: עם ישראל הוא לא כזה", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו משפחה. אנחנו טובים יותר, אנחנו נדיבים יותר. האויבים שלנו הם איראן והחיזבאללה והחמאס, לא ישראלים שחושבים אחרת מאיתנו. אנחנו נכבד אחד את השני, אנחנו נכבד את הטוב המשותף. בשבועות האחרונים מנענו את שביתת המורים, כי עבדנו יחד. יצאנו למבצע בעזה שהשיג את כל מטרותיו, כי עבדנו יחד. פתרנו את משבר המתמחים, כי עבדנו יחד. הצלחנו, לפחות בטווח הנוכחי, לבלום את הסכם הגרעין עם איראן כי שילבנו כוחות ועבדנו בשקט".
על הדיל שסגר יו"ר האופוזיציה נתניהו עם דגל התורה ואגודת ישראל, שבמסגרתו התחייב כי ישווה את תקציב המוסדות החרדיים שלא לומדים ליבה לזה של החינוך הממלכתי במידה שירכיב ממשלה, אמר לפיד: "אנחנו צריכים לוודא שכל ילד בישראל לומד מתמטיקה ואנגלית ועברית. לימודי ליבה הם העתיד של המדינה הזו. יש פה הזדמנות היסטורית לשלב את החרדים בשוק העבודה. הניסיון של נתניהו למכור את העתיד של הילדים שלנו בשביל דיל פוליטי הוא אובדן עשתונות וחוסר אחריות. הוא לא ייקח אותנו אחורה, אנחנו נעצור את זה".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"מוכר את העתיד של הילדים שלנו בשביל דיל פוליטי". נתניהו
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
רשימת יש עתיד לכנסת ה-25
(צילום: מוטי קמחי)
"אני רוצה להגיד מפה מילה גם לאנשים שלא יצביעו לנו: אנחנו חייבים גם לכם", אמר לפיד. "אנחנו עובדים גם בשבילכם. אנחנו נעשה הכול כדי להקים את הממשלה הבאה, ובדיוק כמו בממשלה הנוכחית - ברגע שהיא תקום היא תהיה גם הממשלה שלכם. אנחנו צריכים עכשיו לעשות את זה עוד פעם, אז אנחנו נעשה את זה עוד פעם. אנחנו יודעים היום שאם נעבוד קשה, השינוי הוא אפשרי. בואו נלך, ננצח בבחירות האלה - באנו לשנות, ממשיכים לשנות".
לפיד הוסיף: "יש לכם במי לבחור, יש לכם בחירה. אתם יכולים לחזור אחורה, לשלטון שהושחת והתקלקל וינסה לרסק את הדמוקרטיה שלנו, או להמשיך לצעוד קדימה כדי שהילדים שלנו יקבלו את העתיד שאנחנו רוצים בשבילם. למדנו על עצמנו הרבה בשנה האחרונה. למדנו שאנחנו יודעים לנצח בחירות, למדנו שאנחנו יודעים להקים ממשלה, למדנו שאנחנו יודעים לנהל מדינה, ואנחנו יודעים לעשות את כל זה בלי לאבד קשר עין עם הערכים שלנו ועם הסיבות שבגללן יצאנו לדרך".
שלוש נשים הוצבו בחמישייה הראשונה של הרשימה, שמורכבת גם משני אלופים בצה"ל, שני ניצבים במשטרה וסגן ראש המוסד לשעבר. "שני מועמדים היו ספורטאים אולימפיים, תשעה סבים וסבתות, תשעה מתגוררים בפריפריה ו-14 מגדירים את עצמם כמסורתיים ודתיים", אמרו במפלגה והוסיפו כי שלושה מועמדים הם חברי הקהילה הגאה.
5 צפייה בגלריה
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
חברי רשימת יש עתיד, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
השרה מירב כהן ויו"ר הכנסת מיקי לוי, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
כנס הצגת נבחרת מפלגת יש עתיד לכנסת ה-25
ח"כ יואב סגלוביץ, ח"כ מירב בן ארי והשר יואל רזבוזוב
(צילום: מוטי קמחי)
חברת הכנסת מיכל שיר, שערקה מתקווה חדשה, קיבלה את המקום ה-13. בין המועמדים החדשים שנכללו נמצאת הסייפת לשעבר לידיה חטואל, שהוצבה במקום ה-36, נאור שירי, סגן ראש העיר הוד השרון ופעיל שטח מוכר במפלגה שהוצב במקום ה-24, ויו"ר צעירי יש עתיד, תומר וינר, שהוצב במקום ה-32. כמו כן, לרשימה צורפו גם מטי צרפתי הרכבי, יו"ר המועצה האזורית יואב, עורכת הדין דבורה ביטון, שהתמודדה בעבר על ראשות העיר שדרות, ושלי טל מירון (43), מנהלת מרחב מרכז ביש עתיד.
יו"ר הסיעה בועז טופורובסקי אמר לפני הכנס כי "יש לנו נבחרת חזקה ומגוונת עם דרך ועקרונות. הוכחנו בשנה האחרונה שיש על מי לסמוך, שטובת אזרחי ישראל עומדת בראש סדרי העדיפויות ושניתן לשנות ולתקן. תראו מה עשינו רק בשנה אחת, דמיינו מה נוכל לעשות כאן בארבע השנים הבאות. רק יש עתיד גדולה תוכל להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה שבראשה ימשיך לעמוד ראש הממשלה יאיר לפיד".