"הכול גן עדן", אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם הגעתו הלילה (בין שלישי לרביעי) למטה המפלגה אחרי המדגמים שניבאו למפלגות רק 6-5 מנדטים - אבל בנאום לפעילים הוא כבר נשמע אחרת. "אני מאוכזב", הודה.
"האתגר היה מאוד מורכב, עשינו את המקסימום. חייבים לחכות לתוצאות האמת, אבל בלי קשר לתוצאות הסופיות, נכבד את תוצאות הבחירות ואת הכרעת הבוחר", אמר ליברמן אחרי המדגמים שניבאו כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הוא שיקים את הממשלה הבאה, לצד שותפיו מהציונות הדתית, מש"ס ומיהדות התורה.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן. "נשמור על הדרך הייחודית שלנו"
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
התחיל עם "הכול גן עדן", והסתיים בהודאה: "חש אכזבה"
(צילום: יאיר שגיא)
"נשמור על הדרך הייחודית שלנו כימין ליברלי", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "זה מאוד חשוב לנו, אנחנו נמצאים במשבצת מאוד ייחודית בפוליטיקה ולא נשתנה בהתאם לסקרים. אנחנו נמשיך באותה דרך וכמו בכל דרך יש עליות, ירידות ולפעמים התקדמות מהירה ואיטית. אנחנו שומרים על הדרך".
שר האוצר בממשלה הנוכחית אמר כי הוא "מקווה שכך או אחרת, מערכת הבחירות הזו תביא בכל מקרה ליציבות שלטונית. מאז מרץ 2019 נכנסנו למערכת בחירות חמישית. מחר יום חדש. נעשה הפקת לקחים ונחליט על המשך הדרך".
ליברמן עומד בראשות ישראל ביתנו מאז שייסד את המפלגה, ב-1999. לשיאה הגיעה ישראל ביתנו ב-2009, אז קיבלה 15 מנדטים. בחמש מערכות הבחירות האחרונות זכתה המפלגה בחמישה עד שמונה מנדטים - וייתכן שהפעם תקבל את מספר המנדטים הנמוך ביותר מאז 2003.