חבר הכנסת ישראל כץ (הליכוד) התייחס בריאיון באולפן ynet להסכם שרטוט הגבול הימי עם לבנון ולמתיחות בירושלים, ואמר כי "לפיד נכנע לנסראללה ב'כריש', וקיבלנו את ההתפרצויות האלימות במזרח ירושלים, וגם ביהודה ושומרון".
כץ הסביר כי "מה שקורה עכשיו - הדימוי של החולשה, של אובדן עשתונות של לפיד מול נסראללה בעניין מאגר כריש, שזה מאגר בשטח ישראלי מוחלט, הם גורמים להתפרצות האלימות בירושלים". כץ ציין כי "הרי למה לפיד כל כך ממהר עכשיו לפני בחירות? הוא רוצה להתחיל לשאוב ממאגר כריש, אבל נסראללה אמר 'אתם לא תשאבו מכריש', שלח רחפנים, איים במלחמה, והוא מלגלג ואומר 'הנה, הם לא מעזים'. ערבי במזרח ירושלים - מעניין אותו שלפיד נכנע לנסראללה".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"אובדן עשתונות מול נסראללה". ראש הממשלה יאיר לפיד
(צילום: AP)
- אבל תמיד יש מהומות. "האזור הזה בנוי כאזור של התרעה. האזור מגיב לחולשה. ראש הממשלה אמור להקרין את הדימוי הנכון ולהתייתצב מאחוריו. כשמופיעה כאן שרה, שרת ה'כבישות' (שרת התחבורה מרב מיכאלי), ומאשימה את היהודים בהתפרעויות ובאלימות בירושלים, זה המסר שהם מקבלים".
- חיזבאללה אגר 150 אלף טילים כשהייתם בשלטון ולא מנעתם שום דבר. "הייתה לנו הרתעה. נסראללה לא העז לירות את הטילים. הוא יודע שעוצמת התגובה הישראלית היא אדירה, שיש סיכוי גבוה שיחוסל בעצמו ושמיליון פליטים יברחו מדרום לבנון לביירות".
- ועכשיו לבחירות. אתה לא מוטרד שבן גביר גדל ל-15 מנדטים? "אני לא מתייחס. אני פעיל בשביל הליכוד, אני קורא להצביע 'ליכוד', ומי שינהל את המדינה זה או נתניהו בראשות הליכוד, או לפיד עם מפלגות השמאל".
2 צפייה בגלריה
 "לא בקיאה". כץ ומיכאלי
 "לא בקיאה". כץ ומיכאלי
"לא בקיאה". כץ ומיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
- כתבת בספרך באופן מרומז על נתניהו - "מנהיג אמיתי צריך להיות נקי כפיים". "כתבתי את זה עליי. צריך להיות נקי כפיים כדי לעשות את הרפורמות שעשיתי. שכרו נגדי משרדי חקירות בנושאי הנמלים, הרכבות, התעופה, ולא נכנעתי כי הייתי נקי כפיים וללא רבב. על זה אני מדבר. נתניהו, אגב, השיקולים שלו היו ענייניים. יכולים לקשר את דברי לנתניהו, אך זה ניסיון כושל לחלוטין. אגב, פגשתי את שרת התחבורה פה מחוץ לאולפן. הצעתי לה לקרוא מהספר שלי את פרקי התחבורה, ללמוד לפחות מה נעשה לפני שהיא רוצה למתוח ביקורת כי היא באמת לא בקיאה".
בתגובה לדברי ישראל כץ, מיש עתיד נמסר: "ישראל כץ מאמץ את נרטיב חיזבאללה ופועל מתוך שיקוליים אישיים של נתניהו ללא כל אחריות כלפי ביטחון וכלכלת המדינה. ראש הממשלה יאיר לפיד השיג הסכם היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל ואת כלכלת ישראל. ראש הממשלה ממשיך להוביל להישגיים היסטוריים בכל התחומים למען אזרחי ישראל וזו רק ההתחלה. ממשיכים לשנות".