1 צפייה בגלריה
מיכאלי, לפיד וגלאון
מיכאלי, לפיד וגלאון
מיכאלי, לפיד וגלאון
(צילום: אבי אוחיון/לע"מ, מוטי קמחי, קובי קואנקס)
ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, רואה באיחוד בין העבודה למרצ כגורלי לניצחון המחנה שבראשו הוא עומד בבחירות. לקראת הפגישה המשולשת הערב (שבת) בינו לבין יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ זהבה גלאון, הוא נחוש לשכנע את השתיים שאיחוד בין המפלגות לא יחליש אותן או את הגוש - ושריצה בנפרד תוביל לניצחון מחנה נתניהו.
לפיד אומר שבמקרה שבו אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, מחנה נתניהו יגיע ל-61 מנדטים בוודאות - וירכיב ממשלה. עם זאת, חרף הלחץ העצום מצד לפיד, מיכאלי מסרבת בתוקף להסכים לאיחוד - על אף שלאחרונה ציננה את הטון. לטענתה, איחוד בין העבודה למרצ יוביל דווקא להפסד מנדטים עבור המחנה של לפיד. לעומת זאת, גלאון מוכנה לדון על איחוד בין שתי המפלגות.

לפיד ומיכאלי צפויים להציג הערב זה לזה סקרים על השפעות האיחוד בין שתי המפלגות, אך כל אחד מהם טוען כי לסקרים שלו תוצאות הפוכות. לפיד טוען כי בשום סקר איחוד בין שתי המפלגות לא מוריד מנדטים לשתי המפלגות, וממילא מבטיח כי נתניהו לא יצליח להגיע ל-61 מנדטים. מיכאלי, לעומת זאת, צפויה להציג סקרים אחרים - שלפיהם איחוד העבודה-מרצ מוריד לשתי המפלגות לפחות שני מנדטים.
לפי מיכאלי, אחד המנדטים שיאבדו הוא של בוחרי העבודה, שלא יסכימו להצביע למפלגת שמאל כמו מרצ - ויעבירו את קולם למחנה הממלכתי. המנדט השני הוא של מצביעי מרצ, שעבורם מפלגת העבודה לא מספיק "שמאלנית" - והם יעבירו את תמיכתם לרשימה הערבית המשותפת. מיכאלי מאמינה למעשה כי איחוד עם מרצ יוציא מנדט אחד מהגוש לטובת הרשימה המשותפת, שלא צפויה להמליץ על איש לתפקיד ראש הממשלה.
לפיד מצידו אומר בשיחות סגורות כי הוא מוכן לשלם מחיר פוליטי תמורת האיחוד בשמאל. "הכול על הפרק", לדבריו. לפיד מוכן לדון גם על "חבילת פיצוי" לעבודה ומרצ במקרה של איחוד, כמו שריון מועמדים שלהם ברשימת יש עתיד לכנסת, ומוכן גם להתפשרויות בחלוקת התפקידים בממשלה הבאה, אם יהיה זה שיקים אותה.