חילופי ההאשמות נמשכים: יש עתיד תקפה בצהריים (שישי) את הליכוד בשל סירובו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להגיע לתדרוך אצל ראש הממשלה יאיר לפיד על הסכם הגז.
מפלגתו של נתניהו צייצה בטוויטר כי "מצד אחד לפיד מסרב להביא לאישור הכנסת את הסכם הכניעה שלו לנסראללה בטענה שהאופוזיציה לא מוצאת חן בעיניו, ומצד שני הוא מזמין את האופוזיציה לתדרוך סרק לאחר מעשה". במפלגה הוסיפו כי "ההתנהלות של לפיד היא לא דמוקרטית", ועמדו על כך שההסכם שהושג בתיווך האמריקני יובא לאישור הכנסת.
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד אסדת כריש ביבי בנימין נתניהו
יאיר לפיד אסדת כריש ביבי בנימין נתניהו
נתניהו מסרב לתדרוך אצל לפיד, שלא מביא את ההסכם להצבעה בכנסת
(צילום: AFP, אוליבייה פיטוסי, יואב דודקביץ')
בתגובה כתבו ביש עתיד כי "מצד אחד ראש אופוזיציה חסר אחריות שמסרב לבוא לתדרוך ביטחוני-מדיני על ההסכם ההיסטורי שהוביל רה"מ לפיד ותומכת בו כל מערכת הבטחון, ומצד שני כבר שנה שהוא ושותפיו מהאופוזיציה מחרימים ומבזים את כנסת ישראל ומסרבים להצביע לטובת אזרחי המדינה. אופוזיציה למדינה בראשות יו"ר אופוזיציה שדואג רק לעצמו".

אחרי ההצבעה על ההסכם בממשלה - וברקע הביקורת שהופנתה כלפיו מהאופוזיציה - החליט לפיד להציג את ההסכם לעיון הכנסת למשך שבועיים. לפיד אמר שיזמן את כל ראשי מפלגות האופוזיציה על מנת להציג להם את ההסכם, ולא רק את נתניהו. "נעשה עם הכנסת את כל התהליך שצריך. משפטית עדיף לעלות להצבעה בכנסת אך זה לא מחייב. אני לא חושב שזה מקרי שיו"ר האופוזיציה נמנע מלהגיע לשר הביטחון לתדרוך", אמר אז לפיד שציין כי איראן התנגדה להסכם עד הרגע האחרון.
יו"ר הכנסת מיקי לוי הציג ביום רביעי האחרון את הסיכומים בפני מליאה ריקה מאדם.חברי הכנסת יוכלו לעיין בהסכם עד ליום רביעי הבא, ובעוד שבועיים הממשלה תאשר אותו בהצבעה דה-פקטו. הליך האישור צפוי להסתיים ב-26 באוקטובר - כשבוע לפני הבחירות לכנסת.

בתוך כך, צבא לבנון הודיע כי בסוף השבוע סירות של חיל הים הישראלי חו את הגבול הימי בין המדינות באזור נאקורה שמצפון לראש הנקרה. לדברי הלבנונים, הסירות חצו לשטח של כמה מאות מטרים בשטחם - ובביירות דיווחו על כך לאו"ם. כמה ימים קודם לכן ביצעו לוחמי חיל הים ירי הרחקה לעבר סירת דייג שחרגה מאזור השיט המותר בלבנון.